Ik wil me even voorstellen Roxanne

Rox

New member
Ik ben Roxanne en ik heb veel intresse in gezonde voeding en ik wil graag gezond blijven.

en ik heb best wel veel gelezen op deze site wat gezonde voeding is en wat helemaal niet sow gezond is.

een jaar geleden was ik nog vegatarisch waar door ik heel veel tekorten heb opgelopen ik had vaak koude handen en koude voeten en ook heel wit gezicht ik was gewoon zwaar ondervoed en ik was ook vaak de hele dag moe waar ik geen energie meer had.

sinds ik half jaar geleden meer dierlijk voeding tot me nam toen knapte ik helemaal op.

ik ben sinds half jaar ook glutvrij gaan eten en sinds maand eet ik geen noten meer.

maar als ik dan een keer peulvruchten eet of tarwe eet dan swelt me buik helemaal op en krijg ik heel erg pijn me buik hoe kan het dat me buik sow gevoellig is geworden voor granen terwel ik een jaar geleden nog gluten at maar dan de gluten uit spelt ?

in de ochtend drink ik kefir drank met levertraan en boterolie en rauwe whey en kiwi en advocado er in en als ik geen kefir heb dan maak ik een kokosmelk smootie. en in de middag een selade met advocado fetakaas en beetje zuurkool en kappertje en beetje mayo of zelfgemaakte soep en in de avond beetje witte rijst met groente en vlees.

 
Hoi Rox, welkom.

Hoe gezonder je gaat eten hoe beter je lichaam signalen afgeeft of protesteert wanneer je iets eet dat niet zo goed voor je is. Of vorig jaar was je nog gewend om steeds opgeblazen te zijn. In elk geval niet iets om je zorgen over te maken.

Fijn dat je zo bent opgeknapt en je bent al goed bezig lijkt me.

 
Hi Roxanne,

Welkom hier!

Quote:
sinds ik half jaar geleden meer dierlijk voeding tot me nam toen knapte ik helemaal op.


Dit gaat onze Moderator als muziek in de oren klinken... :D

 
Welkom Rox, ik sluit me bij Tanja aan, volgens mij ben je inderdaad al heel goed bezig.

Fijn dat je al veel gelezen hebt op dit forum blijf dit vooral doen.

Je bleke uiterlijk zal snel verleden tijd zijn :wink:

 
een week geleden had ik tarwe en peulvruchten gegeten toen kon ik ook niet meer naar het toilet meer en ik doe nu darm/lever keur nu kan ik gewoon weer naar het toilet ik loop nu nog wel met opgezette buik rond maar dat gaat wel over.

ik vind alleen vervellend als ik een keer uit ga eten ergrens en ik krijg vlak daarna pijn me buik dat is ook niet gezellig voor anderen als ik pijn me buik heb. ik krijg vooral pijn me buik als ik naar sow wok restaurant ga dat valt me sow op.

is niet beter om alleen witte rijst te eten want in volle granen en glutvrije granen zitten toch lectine in die de darm kunnen irriteren dat zit toch in de kiem en de vezel?

toen ik voor eerst rauwe melk ging drinken toen kreeg ik wel veel slijm in me keel en ik kreeg het benauwd maar ik merk wel als ik kefir maak dat het dan wat makkelijker verteerd als je beetje slijm krijg van melk betekent dat gelijk dat je daar niet tegen kan of kan het ook ontgifting zijn ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan