I-lady {spijsverteringsproblemen}

Hoi I-lady

Dat is een tijd geleden! ik ben hier op dit deel vh forum heel lang niet geweest überhaupt niet op het forum.

Ik ben inmiddels in behandeling voor mijn methyaltie die echt ruk is. Sinds half dec 2018 begonnen en heel pittig met ups en downs. Ik kan er nog niet heel veel over zeggen. Darmen werken nog slecht, schimmels zijn nog steeds present en slapen doe ik ook nog steeds heel slecht. het dieet wat ik volg, viel mij erg zwaar.

Ook kom ik tot de conclusie dat het gen -defect wat ik heb zwaar verrot is om te hebben. het COMT-gen werkt bij mij te traag. Heel makkelijk krijg je dit niet weer in orde. Ook mijn kinderen hebben hetzelfde ben ik inmiddels achter. Heavy shit kan ik je vertellen.

Visculaire manipulatie zijn een soort massage technieken.Ik denk dat ik er binnenkort eentje ga opzoeken ivm die darmen van mij.

Wat is er uit het onderzoek gekomen van jouw lever? Mijn zus had ook al heel lang hoge leverwaarden en zij heeft beginnende levercirrose. dat is niet best. ik hoop dat het bij jou meevalt.
 
Sampjes ik zie dat je een gen-defect heb. Ik weet er niets van maar ben wel geinteresseerd.
Darmen, slecht slapen en schimmels (candida?)
Dat heb ik ook. plus trage schildklier en leverwaardes niet in orde.Begonnen na een darm-operatie.
Vraag me af of een gen-defect kan optreden NA wen operatie.
Mijn idee is altijd dat een gen niet kan veranderen. Maar heb me er verder niet echt in verdiept.
Mede omdat ik zoveel lees ik door de bomen het bos niet meer zie.
 
Sampjes, wat is dat voor een gen en wat doet het? hoe ben je er achter gekomen?

Wbt schimmels in je darmen, allicine kan je daarbij/ mee helpen. En hoe behandel je de methylatie problemen?

Er is bij mij niks uit het onderzoek van mijn lever gekomen, behalve sterk wisselende ALAT waardes. Ik zelf denk dat het te maken heeft met mijn darmen die door overprikkeling er "alles" in een keer uitgooien en dat dat de lever enorm belast. Ook speelt mijn histamine intolerantie er ook een grote rol in/ bij denk ik.

Voor mij wel een wake up call om het roer drastischs om te gooien wbt het eten, ik ben me nu aan het omvormen naar het GAPS dieet. Zoveel mogelijk goede vetten en vloeibaar eten, met nog wel wat koolhydraten zodat mijn bijnieren niet crashen.
Ik moet nog even kijken hoe ik dat straks ga doen wbt de gefermenteerde producten (probleem met histamine intolerantie)

Maar ik "moet' helen, mijn darmen nemen voedingsstoffen slecht op..mede door de fibromyalgie klachten en ik krijg steeds vaker en meer bindweefselontstekingen.
 
Ik kan maar 1 ding aanraden. Neem enzymen.
Als ik ergens een interessante website tegen kom meld ik me aan.
Zo heb ik van Epigenetisch Fache Instituut Orthomoleculaire Wetenschap een zg. Monografie over Leaky Gut.
Zij heten tegenwoordig BIOK en kreeg daar gisteren een nieuwsbrief van o.a. "". enzymen en sportblessures". Ik en jij hebben geen sportblessures maar wel een zeeeer interessant artikel over enzymen.

Mijn grootste winst ooit voor mijn darmen was ENZYMEN. Gewoon zonder advies van artsen mee begonnen omdat het met "aanstond".
zie ook CorpusHealth te Zoetermeer.
 
Thanks voor het meedenken, wat voor een enzymen gebruik jij?

Ik gebruik al spijsverteringsenzymen, van Lamberts geloof ik..voor de pancreas.
Momenteel artisjok ook voor de lever en gal.

Eigenlijk gaan mijn darmen en spijsvertering best goed, maar de rest niet. Bindweefsel problemen staan momenteel voorop..Ik lijk maar niet te kunnen herstellen van een ongeluk 6 jaar geleden en iedere keer schiet mijn lichaam weer in die (acute) stresstoestand van dat ongeluk. (whiplash achtig klachten) psoas lijkt in een soort 'kramp" te schieten. Dus als iemand daar nog idee'n bij heeft?
 
Dit is een goed product dat ik gebruik . Mag 4 zakjes maar ik gebruik er 1 omdat ik ook nog andere suppl. neem. Bovendien ben ik al heel lang bezig met enzemen en probiotica. het is moeilijk dan uit te vinden of veel suppl. constant nodig zijn.
Pediaperm van Nutriphyt. Kijk op De Roode Roos, dan heb je het snel gevonden met alle ingrediënten die er in zitten. Darmproblemen hebben tijd nodig. Aangezien ik zo vaak tegenwoordig lees hoe belangrijk die darmen zijn (hoorde je vroeger nooit wat van) lijkt het me dat je daar de oorzaak moet zoeken.
 
Ja sinds twee maanden, de collageen van great lakes.

Dankjewel, ik ga er even naar kijken..wbt mijn darmen daar ben ik al jaren mee bezig en ookal veel geprobeerd, veel therapeuten gehad. Probiotoca etc..maar die laatste moet je ook mee oppassen. De verkeerd probiotica heeft bij mij bepaalde klachten alleen maar erger gemaakt.
 
hoi L-lady, ik las net dat je schreef over bijtende urine/ontlasting. Herken ik. Tenminste: hangt af van wat ik eet. Als ik (overwegend) rauwe bladgroente- en fruit(sap-smoothie) eet/drink: geen bijtende urine/ontlasting.
Verder: ik las hier in jouw eigen rubriek terug: dat je trauma´s achter de rug hebt (zowel psychisch als lichamelijk). En veel geprobeerd: zowel lichamelijk als geestelijk. Goh dat laatste herken ik zeker ook!

Ook las ik in je voorgaande verhaal dat sommige vormen van psychotherapie dingen alleen maar erger voor je maakten; ik lees net het volgende boek: ´Innerlijke zelfvervreemding overwinnen na trauma: het onderscheiden van persoonlijkheidsdelen´ van Janina Fisher. Daarin wordt er uitdrukkelijk op gewezen dat bij getraumatiseerden het trauma nadrukkelijk niet herbeleefd dient te worden (ook niet in een psychotherapeutische setting) voordat mensen eerst bewust hebben leren omgaan met een aantal gevolgen van trauma op de werking van hun psyche (en geest).

Meer info hier bijv. ?t=7715 Ik heb het filmpje laten beginnen op het moment waarop een rollenspel wordt gespeeld om weer te geven hoezeer de psyche van een getraumatiseerd mens uit overleving opgedeeld wordt in verschillende delen (bijv. een vecht-/vlucht-/bevriezings/onderwerpings- en hechtingsdeel) die niet met elkaar in verbinding staan, hetgeen nogal stressvol is omdat die compartimenten er allemaal een eigen agenda op nahouden.

Een goede traumatherapie brengt -volgens de theorie, maar ook volgens mensen met trauma´s die ik ken- die verschillende overlevingsdelen met de getraumatiseerde bewust eerst zoveel mogelijk bij elkaar. Althans dat is wat ik ervan begrijp. De spreker in dat filmpje is de medeauteur van een belangrijk (maar niet zo leesbaar want moeilijk) boek dat voor de traumatherapie in Nederland heel belangrijk is (en de wetenschap over traumatherapie is in Nederland internationaal op hoog niveau gelukkig): ´Het belaagde zelf: structurele dissociatie en de behandeling van chronische traumatisering´. Had je ook wel eens aan EMDR-therapie gedacht? Ik las het volgens mij niet bij de therapieen die je al gedaan had... ´Eye Movement Desensitization and Reprocessing´: ik hoor over de effecten ervan wisselende verhalen.

Geen idee of je hier wat aan hebt...
 
Sorry: toevoeging: de reden dat ik hierboven over de psyche begon is: stress werkt verzurend op je lichaam in. Dat was de klacht die je ergens in een andere rubriek aansneed: dat je last hebt van bijtende urine en ontlasting.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.851
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan