Ik vind een gezonde aarde namelijk eigenlijk belangrijker dan het voor mij beste dieet!
Het tegenargument heb ik al eens opgeschreven:
Je kunt leed niet met leed verhelpen of voorkomen, je voedt dan dezelfde energie.
https://www.fatsforum.nl/topic/argumenten-tegen-vegetarisme/
Alleen omdat de aarde lijdt, waarom zou jij jezelf dan extra leed willen toebrengen?
Ik heb nergens gezien dat al Gore of Bill Gates daarin als held gezien werden.
Als Kip Andersen op de cowspiracy-site zelf schrijft dat zijn ogen werden geopend door Al Gore's An Inconvenient Truth en als hij in interviews zegt dat hij het geweldig vindt dat er nu veganistische nepmajonaise is die financieel mogelijk is gemaakt door Bill Gates, dan heb je te maken met een dwaas die een totaal verkeerde basis heeft voor zijn wereldbeeld en mensbeeld. En jij laat je leiden door zo'n figuur? Dan twijfel ik ook aan jouw hersenfunctie!
Al Gore verzweeg belangrijke feiten in zijn docu daar gaat het over.
Dat is wel heel zacht uitgedrukt! Al Gore bedient zich van regelrechte leugens en bedrog en als dat je basis is dan is alles wat verder uit je mond komt ook merde, om maar in koeientermen te blijven.
Onze aarde gaat dood. Diersoorten sterven uit en jullie houden vast aan een dieet uit de oertijd zonder rekening te houden met het feit dat de mensheid ondertussen de aarde beplaagd.
Jullie hebben ook kinderen toch?
Verteeld blijkt de belangrijkste en het overgrote aandeel
voor onze milieupromatiek.
Eens in de zoveel tijd worden deze 'argumenten' weer van stal gehaald, om maar in koeientermen te blijven. Ik heb dit al eens geschreven:
https://www.fatsforum.nl/topic/veganisten-en-vegetariers-maken-ook-dieren-dood/#post-134683
Waarom kijken jullie niet gewoon naar de film en de feiten?
Waarom bekijk jij de TED-presentaie van Savory niet? Waarom lees je de recensie van Tim Boyd niet in zijn geheel? Waarom sluit jij de ogen voor de feiten?
daarin wordt ‘mijn????’ docu afgezeken en afgedaan als licht intellect en een ramp voor ons voedingsgehalte en beargumenteerd alsof we nog ten tijde van columbus leven.
Licht intellect is een prima beschrijving. Een ander woord zou zijn: oliedom.
Tuurlijk kunnen we niet terug naar kleinschalige landbouw als mensen allemaal 3 ons vlees per dag willen consumeren…we hebben nog 4 planeten nodig zal je bedoelen.
Tuurlijk zou het mooi zijn als alles organisch verbouwd werd en we grasgevoerde dieren konden eten die een goed leven hebben gehad. Maar dat is een totale utopia.
Voor genoeg grasgevoerd vlees voor iedereen heb je nog 10 planeten nodig namelijk.
Ook daar ben ik al eens op ingegaan:
https://www.fatsforum.nl/topic/veganisten-en-vegetariers-maken-ook-dieren-dood/#post-134692
Ik heb nog een goede voor je:
Als je alle mensen op deze planeet plantaardig zou moeten voeden, heb je wel 10 planeten nodig, want ze blijven de hele dag maar 'grazen' (om maar in koeientermen te blijven) omdat ze niet goed doorvoed zijn. Daarnaast is grootschalige plantenteelt alleen maar mogelijk d.m.v. bodemuitputtende en verwoestijnende monoculturen, kunstmest en pesticiden (de laatste twee zijn afkomstig uit de OORLOGSINDUSTRIE). De aarde gaat dood ja - aan grootschalige akkerbouw!
Voortaan je echt in de feiten verdiepen voordat je veganistische cliches gaat herkauwen, om maar in koeientermen te blijven. En by the way, je gebitsklachten worden er ook niet beter op met een veganistisch dieet!
Mike