Hoi allemaal - even voorstellen

S

Shantilove

Guest
Hoi allemaal,

Nieuw hier en zal mij meteen maar even voorstellen. Sandra, 43 jaar en nu tijdelijk woonachtig in Portugal met mijn allerliefste. We zijn hier op zoek naar een huis en grond om zelfvoorzienend te kunnen gaan leven! Zo ver mogelijk uit t systeem en nog verder weg van de supermarkt.

Sinds ongeveer een jaar ben ik bezig om gezond proberen te eten en leven. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan want jemig wat zit je vast in patronen en is je lijf ‘ verslaafd’ aan E meuk en suikers.  Daarvoor dacht ik ook super gezond te leven, maar ben toch best keihard van mijn voetstuk gedonderd. Vergif koop je in de supermarkt maar wordt gepromoot als ‘gezond’. Is betaalbaar en biologisch is ECHT  gezond en onbetaalbaar. Hoe dan?!

Na jaren en jaren van minstens 5x per jaar ziek ben ik nu al een jaar of vijf niet meer ziek geweest. Dit doordat ik eindelijk goed in mijn hoofd en vel zit 😉! Want wat is je hoofd belangrijk voor hoe je je voelt. Maar evengoed wilde ik mij gezonder gaan voeden. Elke dag een reep chocolade kan niet de bedoeling zijn.
Nu eet ik biologische producten. (Gelukkig zit hier een goede bio winkel in Portugal) Eet vegetarisch maar heb best moeite om vlees te vervangen.
Ben sinds kort begonnen met fermenteren kun je leren en de eerste fles met drinkbaar resultaat staat inmiddels in de koelkast te pronken en smaakt verdomd lekker moet ik zeggen.

Verder even kort mijn gezondheid. Jaren en jaren dus minstens 5x per jaar ziek. Daarnaast darmklachten, aangezichtspijn, rugpijn klachten en een algeheel mij niet happy en gezond voelen

Ongesteldheid ging prima want die stelde ik meestal uit met de pil tot 2x per jaar. Geen probleem volgens de dokter want zo zouden mijn endomitrose klachten mooi onder controle blijven. Dus prima. Vijf jaar terug voelde ik dat ik moest stoppen. Gedaan, en paar maanden later bleek dat ik 10 kleine ballen in mijn lever had door ophoping hormonen van de pil. Mri, amc bezoeken en veel stress later bleek dat ik er prima mee door kon leven maar gemonitord zou moeten blijven omdat ze wel kwaadaardig zouden kunnen worden. Maar wat blijkt, vorig jaar mri gehad en ALLE BALLEN zijn weg. Ik heb dus blijkbaar niks meer op mijn lever. Hoe gaaf en fijn is dat.

Nu in deze bizar rare tijden merk ik dat mijn lijf weer terug aan t vallen is. Kramp in darmen (slijmerige ontlasting) en buik. Hoofdpijn. Oor links dicht. Suizen in hoofd. En ongesteldheid is zoooooo heftig dat ik echt drie dagen krom loop van pijn in buik en rechtsonder in darm.
Dus er is weer werk aan de winkel want ik laat niet meer gebeuren dat iets of iemand aan mijn gezondheid komt. Bovenstaand is stress, frustratie en alle andere emoties die er zijn gerelateerd aan deze tijd met alles wat er speelt! Maar MIJN gezondheid is mijn verantwoording en niet die vd regering of wie dan ook.

Ontbijten doe ik met een speltpannekoekje (zelf gemaakt) of bio roggebrood of spelt zuurdesem brood (afhankelijk van wat er te koop is hier). Daarop biologische kaas of dadelstroop of rietsuiker (Pannekoek technisch dan) Glaasje fermenteer drank erbij. Yummie.

Lunchen met Griekse bio yoghurt en madeira banaan. Beetje rijst siroop.

Tussendoor fruit, nu mandarijntjes, peren en bananen. (we eten hier mooi mee met t seizoen)

Diner is verschillend. Soms eet ik vis. Iig veeeeeeeel, heel veel groente. Elke dag iig lekker dikke tenen knoflook en veel ui. Maak alle sausjes zelf met pure producten. Dus geen potjes of zakjes. Eieren vind ik lekker maar geen duck eggs! Die heb ik hier in Portugal drie keer gegeten en met twee keer was ik binnen een kwartier zo ziek....buikkramp wat een uur of vijf aanhield.

Snoepen is iets wat ik mis maar verrassend genoeg heb ik geen mega mega afkick verschijnselen. ‘s Avonds pak ik een ongezouten en ongebrande noten mix met gedroogde cranberries, soms een bakje bio chips of gewoon heeeeerlijk wat bio kaas!!! Blijf tenslotte toch een kaaskop.

Oh en afwassen, douchen, creme en alle verzorgingsproducten zijn natuurlijke bio producten. Beter voor milieu maar zeker ook voor mij.

Dus zo wat even een kort berichtje zou worden is een half levensverhaal geworden. Alsjeblieft 😉🥰! Ik ga eens heerlijk rondneuzen hier op t forum en de site!

Veel gezondheid, liefde en licht 💕🙏🏼
Sandra



 
Hoi Sandra en welkom! Zo te lezen ben je alleen 'vegetarier' in de zin dat je geen vlees eet. Dat ben ik ook heel lang geweest. Ik dacht er mee weg te kunnen komen, maar pas toen ik in 2009 besloot om vol voor de Weston Price-lijn te gaan merkte ik hoezeer ik mezelf tekort had gedaan door vlees te mijden. Er zitten bepaalde voedingsstoffen in vlees die er zelfs naar genoemd zijn, waaronder creatine, carnitine, taurine. Deze vind je in geen enkele andere voedingsbron. Maar dat is slechts 1 deel van de puzzel. Vooral omdat je hormonale issues hebt is het aan te raden om veel dierlijk vet met veel cholesterol te consumeren. Cholesterol ligt aan de basis van alle hormonen, waaronder ook de geslachtshormonen, en je hebt de vetoplosbare vitamines (A, D, E, K) ook hard nodig.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Hoi Sandra en welkom! Zo te lezen ben je alleen 'vegetarier' in de zin dat je geen vlees eet. Dat ben ik ook heel lang geweest. Ik dacht er mee weg te kunnen komen, maar pas toen ik in 2009 besloot om vol voor de Weston Price-lijn te gaan merkte ik hoezeer ik mezelf tekort had gedaan door vlees te mijden. Er zitten bepaalde voedingsstoffen in vlees die er zelfs naar genoemd zijn, waaronder creatine, carnitine, taurine. Deze vind je in geen enkele andere voedingsbron. Maar dat is slechts 1 deel van de puzzel. Vooral omdat je hormonale issues hebt is het aan te raden om veel dierijk vet met veel cholesterol te consumeren. Cholesterol ligt aan de basis van alle hormonen, waaronder ook de geslachtshormonen, en je hebt de vetoplosbare vitamines (A, D, E, K) ook hard nodig.

Mike
Hoi Mike, hele hele late reactie maar ik ben idd erachter gekomen dat ik vlees mis. En eet t nu dus sinds twee weken weer. We hebben in Portugal een boerderij met hectare grond gekocht en tijdens de verbouwing miste ik vooral kracht. Denk dat toch vooral uit vlees te halen. Ga ook aan de slag met de vitamines die je noemt. Ben slechte innemer wat dat betreft maar ga dat proberen te veranderen voor mijn eigen gestel.
Mijn hormonale issues zijn er nog steeds qua buikkrampen. Die zijn echt twee drie dagen niet te harden. Ook s nachts. Probeer nu cbd oil en zilver collodiaal. Benieuwd of dat wat gaat doen.
Sandra
 
Sandra ik zie dat je al heel wat veranderd hebt in je eetpatroon.
A.D.E.K. zit in levertraan. Ik maak altijd een beetje limonade, neem een slokje (in je mond houden) en dan de levertraan erbij plus een slokje limonade erna.
Ik raad een ontlasting-onderzoek aan.
Misschien is er teveel oestrogeen t.o.v. Progesteron. Juist in de overgang lijkt dat voor te komen.
 
Sandra ik zie dat je al heel wat veranderd hebt in je eetpatroon.
A.D.E.K. zit in levertraan. Ik maak altijd een beetje limonade, neem een slokje (in je mond houden) en dan de levertraan erbij plus een slokje limonade erna.
Ik raad een ontlasting-onderzoek aan.
Misschien is er teveel oestrogeen t.o.v. Progesteron. Juist in de overgang lijkt dat voor te komen.
Dank voor je reactie. Ik ga eens op zoek naar levertraan, dat is een alles in een innemer dus eigenlijk. En kijken wat die oestrogeen en progesteron precies doen of het ontbreken er van. Ben nu 44 en hoop dat de overgang nog even ver weg blijft! 🙃
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.850
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan