Hoezo eurocrisis???

Dit was me al bekent alleen niet meer de letterlijke bedragen maar wel teveel. :?

Kijk ook maar eens naar het woord crisis dus het hoeft niet altijd slecht te gaan:

Let op: Spelling (deels) uit 1864: v. (crises), beslissend oogenblik (eener zaak)

 
Echt een schande

maar de hoeveelheid ambtenaren in nederland is vergelijkbaar slaat ook nergens op

baantjes om baantjes creëren .nl

 
Zo veel stelt een baan in t eu-parlement blijkbaar niet voor als je er andere banen naast kan hebben. Ik stel me wel kandidaat. Ik beloof dat ik er geen baan naast zal nemen :wink:

Maar dit gaat over de parlementsleden. Het is veel groter dan in deze film wordt aangegeven. Iedereen die voor de eu werkt heeft naast een goed salaris ontzettend veel andere financiële voordelen en hoeft geen belasting te betalen. Er wordt bv betaald voor de studie van je kinderen en als je kind door een handicap niet kan studeren krijg je jaarlijks, ook als je met pensioen bent en het kind een eigen inkomen geniet, een jaarlijkse bijdrage.

 
Het vebaasd mij niet, maar het is goed er weer eens aan herinnert te worden. Mensen die de mogelijkheden hebben om goed voor zichzelf te zorgen doen dat ook.

Het bestuur van Wageningen universiteit heeft als argument dat ze meer verdienen dan de Balkenende norm de reden wij hebben ook nog een onderzoeks instituut erbij, dat zijn dus twee banen. Ik vind dat geen excuus, maar als je naast een baan als directeur van een bank ook nog een baan als europarlementariër erbij kan hebben. Dan moet je met een baan in het bestuur van een universiteit (wat je met zijn driën deelt) niet zuren.

Ik vind ook dat er in de top van het bedrijfsleven te veel verdient wordt, de politiek kan er niks aan doen en ik kan niet naar een ander gaan omdat ze het allemaal doen. Ze mogen dan wel zeuren over de crisis en dat mensen weer meer spullen moeten gaan kopen om de economie aan te jagen. Maar die bedrijven zelf hebben nog genoeg geld voor het salaris vaan het bestuur en hoge medewerkers, dan kan de prijs van hun producten een stuk van omlaag.

Sommige universiteiten kunnen nog wel een boek boekhouden voor dummy's gebruiken:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/10/universiteiten-voor-de-rechter

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/10/uni’s-zwijgen-over-miljarden.

 
Dank je wel Debsy,

Ik moet nog even uitzoeken hoe ik het ga gebruiken. Door tijd gebruik lees ik niks op internet buiten dit forum om. In de toekomst wil ik het wel meer gaan doen om meer te leren hoe de wereld echt in elkaar zit nu heb iknog belagrijker priorteiten. Dit geeft alleen wel het probleem dat ik mijn mening niet kan onder bouwen hierdoor.

 
@Debsy Bedankt voor het melden van een bron dit is een goede site met geregeld berichten, helaas ook nu weer waar.

De menselijke geest is verslaafd aan controle.

Zelfs het loslaten van controle probeert hij onder controle te krijgen.
Erik van Zuydam

 
Nederland:

850.000 huishoudens kunnen de huur niet betalen.

370.000 kinderen leven onder de armoedegrens.

De crisis leeft bij het volk, de belastingbetaler. De persoon die bij de supermarkt ontdekt, dat de prijzen sneller stijgen dan zijn salaris of uitkering.

Ja, er zullen best stropdassen zijn, die zich suf lachen om de crisis.

Bron voor de genoemde cijfers: nujij.nl

Artikel: Nederland, Vernederland.

 
Quote:
De crisis leeft bij het volk, de belastingbetaler.


En die betaalt de 13.000 netto per maand van europarlementariers. Dat was ook mijn punt, daarom startte ik deze topic.

Mike

 
Quote:
En die betaalt de 13.000 netto per maand van europarlementariers.


Dat is ook veel te veel en het viel mij ook op. Alleen al netto meer krijgen dan brutto vind ik al heel vreemd. Als ik in het ene land werk en in een ander land woon dan moet ik nog steeds belasting betalen in het land waar ik woon. Als het europarlement al als apart wordt gezien, wat onzin is medewerker van een nederlands ministerie worden ook niet als apart gezien (in dat opzicht). Dan nog kunnen ze wel gewone belasting betalen.

 
Ach ja hier is de WAO uitkering ook alweer gekrompen :(

Het is toch altijd de kleine man/vrouw die gepakt wordt.

 
Crisis als kans:
Quote:
Bewust consumeren en consuminderen zijn de wapens die wij als burgers hebben om de groei om te buigen in de richting die wij willen: een aangroei van duurzaamheid, levenskwaliteit en welzijn. Dus help de vernieuwing en steun deze initiatieven. Omdat we beter verdienen dan wat we nu krijgen.

http://www.mo.be/opinie/delen-het-nieuwe-hebben

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.686
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan