Hoe word je spiritueel?

Ufo

New member
Hoe word je spiritueel?

Hoe weet je of je spiritueel bent?

Wie zijn er hier allemaal spiritueel?

 
Door al je geld, bezittingen en andere zaken aan mij te doneren en dan zijn al je zonden afgekocht en kom je direct ook in de hemel. Ik ben de uitverkorene van het Paleo/WAPF geloof en kan de heilige Primal Spritit over je uitstorten.

Daarvoor heb ik wel geld nodig zodat ik een mooi gebouw kan laten maken vol met mooie beeldjes en schilderijen. Over een paar honderd jaar gaan we dan allemaal ongelovigen of andersdenkenden ombrengen in mijn naam.

Vervolgens komen er aftakkingen van deze religie en gaan we onderling ook vechten en voeren we verschillende oorlogen in mijn naam. Dit doen we uiteraard om vrede te stichten en voor democratie, want daarom worden de meeste oorlogen gevoerd.

Sorry ben in een vreemde bui...

 
Micave,

Ik waardeer je bijdrages aan dit forum, maar wil je voortaan als je in een 'rare bui' bent een ijskoude douche gaan nemen of zoiets? Wat je ook doet, ga geen onzinposts plaatsen hier, OK? Ik wil het forum schoon houden van dit soort dingen.

Mike

 
Mike,

Prima, zit wel een kern van waarheid in namelijk mijn aversie tegen georganiseerde religie en alle onzin die daarbij komt kijken. Past wellicht niet in dit topic maar ik wordt altijd weer cynisch als ik nadenk over de verschrikkelijke zaken die wij als mensheid hebben gedaan uit naam, en liefde, van god. Kwam weer even naar boven...

Back on topic. Antwoord op je drie vragen, die wat vreemd zijn overigens:

1. Eet volgens WAPF / Paleo principe.

2. Het is geen formule, ook gaat er geen lampje ergens branden wanneer het zo is. Je voelt je anders en zou het kunnen omschrijven als spiritueel. Zelf ervaar ik het als een serene kalmte of dergelijke. Heb het af en toe mogen ervaren.

Nog een paar vragen voor jou:

- Met welk doel wil jij je voeding aanpassen?

- Waarom stel je juist deze vraag?

- Wat is "spiritueel zijn" volgens jou?

- Waarom wil je 'spiritueel' zijn?


 
@Micave

Ik kon je post wel waarderen eeerlijk gezegd. Ik moest er om grinniken in ieder geval.

Volgens mij komt de vraag van UFO voort uit een ander topic, dat van kaaskanlekker zijn, waar hij met Mike in discussie gaat?

Persoonlijk vraag ik me af of iemand die werkelijk "spiritueel" is, zich uberhaupt nog bezig zal houden met er over te discussieren. Ik denk dat daadwerkelijke spiritualiteit zich uit in onthechting van het aardse.

Wie is er hier onthecht?

Een spiritueel persoon zal zeker weinig of geen behoefte meer voelen om discussies te voeren die door het ego worden gedreven. Wat ik links en rechts hier op het forum lees, is een verwarring tussen spiritualiteit en intuitie, die welsiwaar samen gaan maar zeker niet hetzelfde zijn.

 
Quote:
Ik denk dat daadwerkelijke spiritualiteit zich uit in onthechting van het aardse.


Dit is een grote misvatting, die je alleen maar verder in je hoofd opsluit! Werkelijke spiritualiteit is VERBINDING met het aardse. We hebben niet voor niets een aardse beleving, waarom zou je dit willen ontvluchten?

Quote:
Wat ik links en rechts hier op het forum lees, is een verwarring tussen spiritualiteit en intuitie, die welsiwaar samen gaan maar zeker niet hetzelfde zijn.


Beide hebben zeer zeker met elkaar te maken, maar ik betwist of je hier niet over zou mogen discussieren. Spiritualiteit is eenheid. Hoe kun je nu anderen bereiken en mee omhoogtrekken als je alleen nog maar zelfgenoegzaam en eenzaam in een grot zit te mediteren? Dit is afzondering, geen verbinding! Anderszijds moet je met die discussies wel oppassen dat het niet ontaardt in dualisme, wat inderdaad geen spiritualiteit is. Vandaar dat ik ze op het juiste moment ook afkap, als het nergens meer over gaat en alleen nog maar egostrijd is.

Mike

 
In mijn ogen zijn er vele vormen van spiritualiteit, evenals er vele levenspaden zijn. Iemand die in een grot zit kan ook eenheid met het leven op aarde en de kosmos ervaren. Je hoeft niet perse onder de mensen te zijn of iets tastbaars voor de mensheid te doen om spiritueel bezig te zijn. Ook vanuit je ogenschijnlijke isolement kan je op energetisch niveau heel veel voor de mensheid doen! Anderzijds hoef je zeker niet perse te mediteren in een grot om spiritueel te zijn...

 
De mens is een sociaal wezen dat verbondenheid hoort te ervaren met andere mensen en andere medecreaties, zoals dieren, planten, bomen, zelfs water, rotsen, kristallen en stenen. Bovenal horen mensen echter met mensen verbonden te zijn. Daarom keert 98% van de soldaten terug van het slagveld met PTSS (post-traumatisch stresssyndroom): als wij een ander doden, ook al is deze de 'vijand', sterft er iets in ons zelf, omdat er in werkelijkheid helemaal geen vijand is en we verbonden zijn.

Verbinding, samenwerking, harmonie, dat is de kracht van de natuur en deze is vrouwelijk. Isolatie, afscheiding, competitie is een mannelijke kracht en brengt geen spiritualiteit, want spiritualiteit is eenheid en dat bereik je niet in je eentje maar samen! Ik wil hierbij herhalen dat de definitie van spiritualiteit van 'het aardse ontstijgen' complete BS is, want het gaat er juist om ons weer te verbinden met de moeder, het vrouwelijke, Moeder Aarde. er valt dus niets te 'ontstijgen', we moeten juist afdalen!

Mike

 
Een periode van afzondering kan iemand tot een dieper besef van die o zo belangrijke verbondenheid brengen en dan duidt ik niet alleen op de verbondenheid met mensen, maar ook met de verbondenheid met het leven in zijn geheel. Door jezelf te onthouden van menselijk contact kan je juist gaan voelen hoe belangrijk dit voor je is. Maar ook in het menselijke contact kan je jezelf zo verliezen dat je geen oog meer hebt voor het grotere geheel of je gewoon niet meer in je kern bent. Daarvoor kan afzondering heel heilzaam zijn en echt in dienst van de spirituele ontwikkeling en het eenheidsbewustzijn. Zo kan ik me ook voorstellen dat er zielen zijn die levens aaneengesloten alsmaar onder de mensen hebben geleefd in een soort van volgmodus. Die hebben het misschien echt eens nodig om een half leven in afzondering door te brengen om diep tot zich door te laten dringen wat nou contact maken met je kern is en verbinding krijgen met het leven in kosmische zin.

Daarnaast denk ik dat bepaalde mensen echt verbondenheid met andere mensen kunnen ervaren, ook al zijn ze een lange tijd afgezonderd aan het leven. Dit hoeft geen zweverige ego-trip te zijn. Mensen kunnen op energetisch niveau hele belangrijke dingen doen voor de mensheid, ook al zien of spreken ze jarenlang niemand. Als een mens van vlees en bloed diepgaand contact maakt met spirituele bronnen, kan die een kanaal zijn voor frequenties en helpen om die op de 3D aarde te integreren. Deze energieën en activaties kunnen via het morfogenetisch veld worden overgedragen naar de rest van de bevolking.

Bovenstaande staat in mijn ogen los 'de aarde ontstijgen'. Maar ook daar vraag ik me nog wel van af of dit werkelijk voor iedereen bezwaarlijk is. Misschien kan je vanuit een vrij hoog niveau van spirituele ontwikkeling wel een soort sprint trekken om te ascenderen naar een hogere dimensie van waaruit je mogelijk ook andere dingen voor ons aardbewoners kunt doen. Ik kan me voorstellen dat het ene mens lange tijd in afzondering nodig heeft om die sprint te trekken, terwijl een ander nog juist eens extra geoefend moet raken in de mensheid dienen door er middenin te blijven.

Waar ik wel grote twijfels bij heb is dat mensen isolement gaan verheerlijken en dit gaan zien als DE weg om tot ascensie en/of spirituele volwassenheid te komen. Volgens mij zijn er tal van mensen die hier zo sterk in geloven dat ze het op die manier gaan proberen terwijl dit helemaal niet hun weg is. Wellicht zijn er ook mensen die op deze manier vluchten voor verantwoordelijkheden dragen op 3D niveau. En ook zullen er mensen zijn die het vanuit hun ego wel interessant vinden als ze zo lang in afzondering hebben gemediteerd. Desondanks kan het voor veel mensen een interessant en leerzaam experiment zijn om eens een tijd in afzondering doorgebracht te hebben.

Uiteindelijk blijf ik er toch bij dat je met een rationele geest niet kunt oordelen over keuzes die iemand op zielsniveau maakt of heeft gemaakt. Maar het zou me niet verbazen als jij DAT juist een rationele linker-hersenhelft redenatie vindt, Mike. :wink:

 
Quote:
Ik denk dat daadwerkelijke spiritualiteit zich uit in onthechting van het aardse.

Dit is een grote misvatting, die je alleen maar verder in je hoofd opsluit! Werkelijke spiritualiteit is VERBINDING met het aardse. We hebben niet voor niets een aardse beleving, waarom zou je dit willen ontvluchten?


Wow Eye opener!

Ik heb me een tijdje ingelezen in Advaita Vedanta. Ik werd me daar toch een pakkie vaag van en ging er inderdaad heel erg van in mijn hoofd zitten.

 
Iedereen heeft altijd maar één puzzelstukje van de gehele waarheid en ik denk dat dat juist de bedoeling is. We leren van elkaar, juist door de verschillen.

Mediteren in afzondering kan goed zijn, alles draait om intentie en heeft zijn invloed op alles. We zijn met elkaar verbonden of je het nu beseft of niet...of je bij elkaar bent of niet.

Meditatie en spiritualiteit als vlucht voor de werkelijkheid is wat anders, dat is hetzelfde als alcohol of drugs misbruik.

Leven midden in de maatschappij is even belangrijk, daar is waar we de veranderingen kunnen maken.

Spiritualiteit is maar een woord, mij gaat het om wie je werkelijk bent, hoe je denkt, wat je zegt en hoe je handelt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.745
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan