Hidden Origins of Humanity

Deze twee kanalen vind ik altijd interessant over dat onderwerp. De twee video’s die ik link heb ik nog niet gezien maar hij heeft heel veel interessante video’s. Pretendeert niet alles te weten maar zoekt info over die onderwerpen.
Complotdenker

Alles wat hij onderzoekt gaat volledig tegen de Bijbel in, je laat je in met de occulte zaken en nep goden, er is maar 1 weg met deze onzin enkele reis hel.
Lees de Bijbel al het andere is heilloos

Alles wat hij onderzoekt gaat volledig tegen de Bijbel in, je laat je in met de occulte zaken en nep goden, er is maar 1 weg met deze onzin enkele reis hel.
Lees de Bijbel al het andere is heilloos

Sailor, wat heeft die video te maken met de video die ik poste, daar wordt de bijbel aangehaald als bewijs, aangaande de maan ... of zitten we hier met z'n allen wat te lullen zonder de video gezien te hebben ?

Ik hoor af en toe vallen, dat de Bijbel herschreven is door de cabal.. ik krijg daar de kriebels van, dat zou betekenen dat niets wat nu hier in de hemel en op aarde echt is..

Zowiezo vind ik persoonlijk dat nu alles om je heen word aangegrepen omdat men wil bewijzen dat het anders is dan dat het is.

Ik hoor af en toe vallen, dat de Bijbel herschreven is door de cabal.. ik krijg daar de kriebels van, dat zou betekenen dat niets wat nu hier in de hemel en op aarde echt is..
hoi Mik, de bijbel is uiteindelijk 6 eeuwen na de geboorte van Christus vastgesteld. Er zijn boeken buiten gevallen zoals het Evangelie van Thomas. Als je het telefoonspelletje kent dan zou je je kunnen voorstellen dat er 6 eeuwen na het leven van jezus hele andere verhalen de ronde doen dan de oorspronkelijke boodschap van jesus en zijn apostelen.

Sailor, wat heeft die video te maken met de video die ik poste, daar wordt de bijbel aangehaald als bewijs, aangaande de maan ... of zitten we hier met z'n allen wat te lullen zonder de video gezien te hebben ?
Ik heb het niet specifiek over de video die jij geplaatst heb, dat kan goed maar ook compleet fout zijn, maar hou altijd in gedachten dat Satan de Bijbel vaker gebruikt dan een dominee en beter kent ook. Die film van jou moet ik nog naar kijken maar das er een voor een regenachtige middag

hoi Mik, de bijbel is uiteindelijk 6 eeuwen na de geboorte van Christus vastgesteld. Er zijn boeken buiten gevallen zoals het Evangelie van Thomas. Als je het telefoonspelletje kent dan zou je je kunnen voorstellen dat er 6 eeuwen na het leven van jezus hele andere verhalen de ronde doen dan de oorspronkelijke boodschap van jesus en zijn apostelen.
362 is de Bijbel vastgesteld niet in 600 toen zij ook de data voor de feestdagen bepaald om die globaal gelijk te krijgen met zonnewende s en midwinter feesten, het enige feest wat redelijk klopt wat tijd betreft is Pasen, deze discussie wordt al jaren gevoerd maar we hebben het te doen met deze Bijbel, er zijn wat oudere orthodoxe vertalingen maar de leesbaarheid is minder.
Maar ze hebben weinig aan de teksten veranderd de Katholieke kerk destijds zorgde wel dat het volk niet kon lezen en vertaling naar leesbare en begrijpelijke taal verboden
De vertaling naar gewone mensen taal kwam in de late middeleeuwen in Engeland en nog later in de rest van Europa, voor de duidelijkheid de orginele manuscripten zijn beschikbaar zodra het Vaticaan overmeesterd is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ,wat geloof je dan
Die zoektocht is toch voor iedereen individueel af te leggen. Wat resoneert bij jou lijkt me van belang bij wat je ook aan informatie tot je neemt. Uiteindelijk is de eigen waarheid van jouw ziel belangrijk. Iedereen heeft een eigen bestemming en een eigen pad te bewandelen hier op aarde. Wat zijn je aspiraties, waarden, dingen waar je naar streeft diep van binnen en hoe kan je dat het beste bereiken met inachtneming van wie je bent?

Vind dit wel een waardevol onderwerp om op door te gaan, Mike jij verwijst ook veel naar de Bijbel, dat spreekt mij aan. Alleen datgene waar ik post mee begon, dat men zegt is herschreven, ja net hoe je het bekijkt, vele malen vertaald wel natuurlijk

Die zoektocht is toch voor iedereen individueel af te leggen. Wat resoneert bij jou lijkt me van belang bij wat je ook aan informatie tot je neemt. Uiteindelijk is de eigen waarheid van jouw ziel belangrijk. Iedereen heeft een eigen bestemming en een eigen pad te bewandelen hier op aarde. Wat zijn je aspiraties, waarden, dingen waar je naar streeft diep van binnen en hoe kan je dat het beste bereiken zonder al te veel afbreuk te hoeven doen aan wie je bent?
Ja, mooi idd , maar ik bedoel eigenlijk van, als men verwijst naar de Bijbel, en je gelooft dat herschreven verhaal, waarom zou je überhaupt die Bijbel openslaan

Maar zowiezo leest ieder de Bijbem anders,dat blijkt uit de verschillende stromingen

Geef [ZE] niet zoveel macht. God zou dat nooit hebben toegestaan. Zie ook de woorden van Sailor:

hou altijd in gedachten dat Satan de Bijbel vaker gebruikt dan een dominee en beter kent ook.

Er is dus wel degelijk een bepaalde eerbied voor God en Zijn woord en Zijn wetten. Daarom kun je ook geen patent leggen op de natuur. Zelfs satanisten eerbiedigen dit!

Meestal de herziene Staten vertaling of de King James

Voor mij strictly de KJV. De Nederlandse vertalingen zijn allemaal 'pussy'taal tegenover de OORLOGSTAAL in de KJV. Je snat meteen waarom Nederlandse christenen zulke zachte eitjes zijn.

de bijbel is uiteindelijk 6 eeuwen na de geboorte van Christus vastgesteld. Er zijn boeken buiten gevallen zoals het Evangelie van Thomas. Als je het telefoonspelletje kent dan zou je je kunnen voorstellen dat er 6 eeuwen na het leven van jezus hele andere verhalen de ronde doen dan de oorspronkelijke boodschap van jesus en zijn apostelen.

Ja, en Enoch en Jesher. En toch kunnen we met wat er is overgebleven meer dan voort. Er kan hier en daar zelfs woordelijk aan wat teksten geschaafd zijn, maar de essentie is intact gebleven en dat is wat telt.

Die zoektocht is toch voor iedereen individueel af te leggen. Wat resoneert bij jou lijkt me van belang bij wat je ook aan informatie tot je neemt. Uiteindelijk is de eigen waarheid van jouw ziel belangrijk. Iedereen heeft een eigen bestemming en een eigen pad te bewandelen hier op aarde. Wat zijn je aspiraties, waarden, dingen waar je naar streeft diep van binnen en hoe kan je dat het beste bereiken met inachtneming van wie je bent?

Jaren geleden schreef ik: uiteindelijk komt iedereen uit bij Weston Price. Zo komt iedereen die serieus bezig is met spiritualiteit (niet de pseudo-spiritualiteit van de New Age) uit op de Bijbel. En waarom? Allebei vertolken ze onwrikbare waarheden. Je kunt je individuele zoektocht zo lang en zo ingewikkeld maken als je zelf wil, met het risico tussentijds te verdwalen in zorgvuldig uitgezette dwaalsporen, of je kiest voor de rechtstreekse weg naar de waarheid. Er is nl. geen subjectieve waarheid, er is enkel een overkoepelende OBJECTIEVE waarheid waarbinnen wij onze subjectieve belevingen en ervaringen mogen hebben.

Maar zowiezo leest ieder de Bijbem anders,dat blijkt uit de verschillende stromingen

Geinstitutonaliseerde interpretaties en stromingen leveren uiteindelijk altijd verwarring en onenigheid op. Dat is het spel van de Duivel. Daarom is het zo goed dat we nu op een punt aangekomen zijn dat we beseffen dat we een rechtstreeks lijntje kunnen hebben met God en ons niet hoeven te verbinden aan welk kerkgenootschap of denominatie dan ook. Denk ook aan Scott Kesterson (Bards FM) en Mark Taylor (Omega Ministry).

Mike

Ja, mooi idd , maar ik bedoel eigenlijk van, als men verwijst naar de Bijbel, en je gelooft dat herschreven verhaal, waarom zou je überhaupt die Bijbel openslaan
Je slaat de Bijbel open en gaat lezen om tot God te komen dat is de enige redding, zonder God geen leven.
Als je de Bijbel af schrijft als nep kan het net zo goed de spuit gaan halen en achter de satanische bende aan lopen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.583
Leden
8.682
Nieuwste lid
Matmatti
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan