Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kilometers?Het suez kanaal is ruim 190 Km. Maar geen sluizen.Hoogteverschil ruim 3 Km op de ronde aarde.
Iemand die dat kan uitleggen?Want ik begrijp dat niet.
Het suez kanaal is ruim 190 Km. Maar geen sluizen.Hoogteverschil ruim 3 Km op de ronde aarde.
Daar zijn calculators voor.Voor elke km op de ,,ronde aarde'' gaat men een aantal meters zakken of stijgen.
Daar zijn calculators voor.Voor elke km op de ,,ronde aarde'' gaat men een aantal meters zakken of stijgen.
Het suez kanaal is ruim 190 Km. Maar geen sluizen.Hoogteverschil ruim 3 Km op de ronde aarde.
De heliohersenspoeling is totaal
Alles wat krom is wordt rechtgeredeneerd en vise versa.
Zo gaat dat bij gehersenspoelde heliogelovers.
Je komt er alleen uit door zorgvuldig te gaan onderzoeken Edwin.
Totdat je dat doet lijkt alles wat volkomen tegenstrijdig met elkaar is, heel 'logisch'.
Het zou best grappig zijn als je na bewustwording je bovenstaande redenering nog eens zou lezen.
Met het blote oog kun je de Engelse kust waarschijnlijk niet zien vanuit Nederland.Jij redeneert de kromming van de Aarde recht.
Waarom is het vanaf de Nederlandse kust niet mogelijk Engeland te zien? Vanaf een punt met vrij zicht op zee, vanaf de Maasvlakte bijvoorbeeld, zou dat mogelijk zijn op een platte Aarde. De kortste afstand vanaf de Maasvlakte naar de Engelse kust is 165 km. Zelfs met een verrekijker is dat niet te zien. Hoe kan dat?
In een gebergte is het mogelijk vanaf een bergtop andere bergtoppen te zien die 200 km of verder weg zijn. Hoe kan dat?
Verklaar dit eens Surv.
Met het blote oog kun je de Engelse kust waarschijnlijk niet zien vanuit Nederland.
Met een voldoende sterke zoomlens weet ik dat nog zo net niet.
Maar dergelijke geavanceerde apparatuur gaat mijn budget helaas te boven, anders zou ik het direct aanschaffen.
De eerste verklaring is eenvoudig: diepte / perspectief voor het menselijke oog en de 2e spreekt voor zich.
Voor de duidelijkheid:
Er bestaat geen zogenaamde 'zwaartekracht' dat water kromt trekt of naar het 'middelpunt' van een 'balletje aarde'.
Dat is zo ongeveer wel het kromste deel van alle heliononsens.
Water ligt nl. altijd vlak en recht.
Laat mij eens vrijliggend bol water zien en ik ben gelijk om.
Het grappige is ook dat die 'aardekromming of bolling' tegenwoordig uitsluitend vanaf 11 tot 18 km hoogte - niet toevallig net boven de commerciele vlieghoogte - voor het blote oog pas zichtbaar is verklaard.
Dat is dankzij moderne zoomcamera's die achter die 'kromming of bolling' van de aarde 'verdwenen schepen' totaal terug in beeld kunnen halen en het gegeven dat vanaf de hoogste bergen dus nog steeds geen 'aardekromming of bolling' met blote oog zichtbaar is en dat kunnen tegenwoordig veel te veel mensen zelf opmerken.
Er is hier wel eens een filmpje vertoond over zogenaamde zichtbare bolling vanaf een bergtop.
Dat was een grappig filmpje.
Alles werd direct 'prachtig bollend' met een 'speciale' camera
Maar het maakt niet uit wat ik schrijf of zeg.
De 'moeder van alle hersenspoelingen' kun je alleen zelf ongedaan maken door langdurig onderzoek, voldoende nieuwsgierigheid en volhouden.
Het mooiste voorbeeld vind ik nog steeds Owen Benjamin, een man met een grondige hekel aan Eric Dubay - de absolute authoriteit op het gebied van de vlakke aarde informatie.
Owen stak de draak met Eric Dubay waar hij kon totdat Eric hem uitdaagde tot het zelf doen van onderzoek. En omdat Owen Benjamin een integere, eerlijke man is, deed hij dat.
Overigens met de bedoeling om Eric Dubay als een charlatan te 'exposen'.
Door het zelf onderzoeken van de werkelijke vorm van deze wereld is Owen Benjamin tegenwoordig een overtuigd 'flat earther'. Hij heeft nog steeds een hekel aan Eric Dubay, en Eric is idd best een vreemde vogel, maar erkend ook zijn gelijk en authoriteit waar het de vlakke wereld werkelijkheid betreft.
Maar zoals gezegd, we kunnen de mooiste redenaties en meest kloppend lijkende verklaringen naar elkaar gooien, maar dat gaat niet werken.
We kunnen erover grappen, ons superieur aan elkaar voelen, of wederzijds 'karaktermoord bedrijven' zoals Mike dat dan noemt, wat ik overigens best wel een zware beschrijving vindt voor wat heen en weer grappen en informatie uitwisselen over verschillende belevingen.
Ik ben blijkbaar een middeleeuwer qua wereldvorm beleving en inzicht en daar ben ik persoonlijk erg blij mee !
Er valt dan bijna dagelijks extra veel te lachen over mediaberichtjes over raketjes, meteorietjes, planeetjes, universiumpjes, zonnetjes, en meer heliononsens.![]()
Daarom is het praktisch zijn als je je eerst in de werking van diepte en perspectief verdiept.Waarom is een afstand van 165 km over zee niet met het blote oog waarneembaar, maar een afstand van meer dan 220 km tussen bergtoppen wel duidelijk? Als je weet hoe het zit kan je het toch uitleggen, zonder je te verschuilen achter dat ik gehersenspoeld ben en het daarom geen zin heeft om het uit te leggen?
Wat ik hier schrijf is mijn eigen waarneming. Je zou het een onderzoek kunnen noemen. Ik woon aan de kust en kijk daarom vaak de zee op. Zelfs op dagen met heldere omstandigheden (geen bewolking, geen mist) is er niks te zien van Engeland. Vanaf de top van de Mont Ventoux (een berg in Frankrijk) heb ik de Mont Blanc (een berg op de grens van Frankrijk en Italië) wel eens gezien: afstand 220 km. Het enige hulpmiddel was een kompas om de juiste richting te vinden. Zonder verrekijker zag ik em.
Als 220km al te zien is met het blote oog waarom is er dan voor 165 km geavanceerde apparatuur nodig?