Heliodoro stelt zich voor.

Heliodoro

New member
Beste allemaal op dit forum,

Ik ben 49 jaar oud en sinds jaar en dag in alles geïnteresseerd waar de massa geen belangstelling in heeft.Ik heb namelijk al vroeg geleerd om de dingen om te draaien,wilde als kind ook graag weten hoe dingen er van binnen uitzagen.Ik werd dus al gauw bestempeld als een sloper en iemand die altijd tegen de draad inging.

Al heel jong wilden ik al geen vlees eten en voelde al snel dat er in de wereld heel veel dingen niet klopten. Maar zoals je geleerd werd door mensen rond je heen moet je de problemen altijd bij je zelf zoeken,zeker niet de antwoorden.

Tot dat er dingen in je leven gebeuren die veel vragen bij je oproepen,je gaat op zoek en je twijfelt en twijfelt tot dat je eindelijk begint te snappen dat je de meeste antwoorden zelf kunt geven.Het lijkt even snel gedaan maar uiteindelijk is het een heuse zoektocht.

Veel dingen die je zijn aangeleerd mag je in de loop van jouw leven weer afleren.

Wat een opdracht!!!

Je begint te beseffen dat ook je eigen standpunten niet heilig zijn en dat je daar ook geregeld van af moet stappen.Ik had een schoonvader en die zie minstens eens per week als dat zo uit kwam-ik eet geen yoghurt want dat hadden ze vroeger ook niet.,en hij heeft het ook nooit gegeten.

Ja en dan kom je dus nooit éne stap verder,en dat is iets wat ik wel wilden.

15 jaar geleden werd ik getroffen door meningitis en sinds dien veranderde mijn hele leven.

Voorheen was ik dag en nacht in de weer ,nooit moe altijd onderweg.

Maar na de meningitis werd ik heel moe en dat bestaat nog steeds,ondanks dat ik nog van alles

wil doen lukt dat helaas nog niet.

Ik probeer met voeding dingen te reguleren maar tot heden leid het tot weinig.

Wel heb ik dankzij Mike Donkers het vegetarisch eten de deur uit gedaan,en ik ging niet over een nacht ijs,je moet een hele switch maken om daar dan aan te beginnen.

Vermijd e-nummers-suiker-plantaardige olien e.d

Drink rauwe melk en zit ook aan de levertraan met boterolie en meer van dat soort dingen.

Heb inmiddels één keer het boek van Weston Price gelezen en ik ben er door geschokt en verbijsterd geraakt.

Door deze informatie zijn voor mij zoveel puzzelstukje op zijn plek gevallen.

Nu snap ik hoe het komt dat onze maatschappij is geworden zoals die nu is en waarom ik als kind(één na jongste) zoveel ziek was.Mijn moeder had een zeer slechte zwangerschap.

Ze kon tijdens die periode bijna niet eten,haar tanden viel één voor één uit.

Ze kreeg 4 kinderen op rij.

Was tijdens mijn jeugd iemand die altijd op zich zelf was,ik snapten helemaal niets van de buitenwereld en eigenlijk nu nog steeds niet,ik verbaas me iedere dag weer...

Ik word ook altijd huiverig bij medici,

Bij mijn huisarts ben ik heel hard weggelopen,triest hoe die met me omging en waarschijnlijk ook bij de rest van zijn patiënten.

Ik heb nu een antroposofische huisarts en dat is een wereld van verschil,zij gaan mij ook niet redden maar ze luisteren en begrijpen je tenminste en nemen de tijd voor je.

Ik was pas bij mijn tandarts en die vroeg waarom ik niet elk half jaar kom,ik zei hem dat mijn tanden goed aanvoelde en dat ik een afspraak maak als ik dat nodig vind.

Hij moest uiteindelijk wel toegeven dat mijn tanden en tandvlees er keurig uitzagen.

Je poets je tanden goed,....jah zei ik....elke dag met Keltisch zeezout!!

Dat is een slecht idee zei hij want daar krijg je zwarte randen van.

En dan moet je weten dat medicijnen mijn gebit in mijn kinderjaren aardig hebben verwoest,

daar heeft hij het nooit over.

Ook vertelde ik hem dat ik geen kronen meer wilde ivm wortelkanaalbehandelingen en legde hem uit waarom.

Hij snapten er helemaal niets van en dan te weten de man is amper 30

En verder wilde hij niet in discussie.

Ik vind het heel moeilijk om in deze maatschappij op je(alternatieve) punten te blijven staan,meestal sta je voor gesloten deuren,daar alleen word je soms heel moe van.

Maar gelukkig ben ik niet de enige.

Ik heb al zoveel van Mike geleerd en van al jullie verhalen,het is zeker een verrijking voor me.

Heb ook nog even een vraag misschien dat iemand dit herkent en me wat tips kan geven.

Sinds lange tijd heb ik om de nabij 6 weken,meestal in de nacht of tegen de ochtend,ontzettende maagkrampen en braken,dit duurd zeker een paar uren.

Ik drink nooit geen koffie,alcohol,heb al van alles achterwege gelaten en weer ingevoerd maar het probleem blijft bestaan.

Zelf heb ik het idee dat ik inmiddels op een punt in mijn leven ben beland en weet niet welke kant ik moet gaan,Heb tijdens zo 'n aanval het gevoel dat alles en iedereen me tegen wil houden om mijn eigen pad te gaan, alsof ik geketend in bed lig,het braken geeft me een gevoel of ik alle shit van jaren wil uitkotsen.

Als de krampen voorbij zijn drink ik meestal wat thee om de maag tot rust te laten komen maar nadien kan ik gewoon weer eten.Ben wel heel de dag brak maar dat komt door te weinig slaap,en zoiets kost ook veel energie.

Tips zijn altijd welkom

Groet van Heliodoro

 
Heliodoro, heel erg welkom hier, en het mooie van jou verhaal is het verwoorden van allerlei gevoelens en de gedachtengangen die je doormaakt en hebt doorgemaakt.

Wat braken betreft kan ik je geen advies geven, daar heb ik gelukkig geen last van. Ik weet wel dat er anderen op dit forum zijn die hier ook vaker last van hebben.

Het lijkt mij wel heel erg vervelend.

Misschien kun je een poosje een dagboek bijhouden, met wat je eet op een dag, en hoe je je voelt. vermoeid? of juist energiek? en of er een link is te leggen tussen je voeding overdag en het braken.

 
Heliodoro,

Ik vraag me af wie je bent. We hebben overduidelijk eerder contact gehad, maar ik kan uit je verhaal niet een gezicht plaatsen. Wat betreft dat braken, daar kan claireelis over meepraten, maar die zie ik niet meer op het forum. Claire, wellicht dat je toch meeleest en wil reageren? Claire reageerde met braken op zwavelrijke voeding. Wellich dat dit voor jou ook geldt?

Mike

 
Heliodoro,

Welkom en dank voor je verhaal.

Mijn "levensboek" is heel anders, maar ook ik ben blij met al wat ik (voorlopig nog veel lezend) leer hier.

Ik deel je huiverigheid voor medici....ik heb al jaren en jaren fibromyalgie, in periodes zijn de pijnen echt ondraaglijk, heb onlangs bloedonderzoek gehad, alles goed en voor de fibromyalgie moest ik maar naar............een psycholoog.

Het moet niet gekker worden.

 
Bedankt voor jullie reacties,hopelijk kom ik er snel achter wat de werkelijke oorzaak van de maagkrampen zijn.

Stress is ook wel een factor maar dat zullen de meeste van ons wel herkennen.

Ik voel duidelijk dat ik op een tweesprong sta en keuzes moet gaan maken in mijn leven dus het antwoord geef ik terwijl ik erbij sta,nu nog de uitvoering.

Ga er toch nog een keer uitgebreid met mijn huisarts overhebben,gelukkig kan ik daar nu gewoon mijn verhaal vertellen,Toen ik daar voor de eerste keer kwam wist ik niet wat me overkwam,ik kon helemaal mijzelf zijn dat had ik nog nooit bij een arts meegemaakt.

Heb slechte ervaringen met artsen,dat begon al toen ik nog een kind was en naar de kinderarts moest.Als hij de kans kreeg ,als hij alleen met mij was,dan ging de deur op slot en dan gebeurde er dingen die ik toen niet begreep maar toen ik ouder werd viel het kwartje pas bij mij.

Stel je eens voor ,een kinderarts die niet met zijn handen van zijn patiëntjes kon blijven.

Je kunt het allemaal meemaken.

Een reden om altijd alert te zijn in mannen of vrouwen in witte jassen.

Wat betreft het braken heb ik al van alles uitgevogeld qua voeding,eerst dacht ik aan koffie,daarna aan chocolade(want dat at ik heel veel,nu helemaal niet meer) ect ect

Zelf heb ik het gevoel dat het weinig met voeding te maken heeft,het lijkt een emotionele oorzaak te hebben,tenminste zo voel ik dat maar dat gaf ik al eerder aan.

Mike,we hebben nooit eerder contact gehad maar ik volg je al jaren,ik ben eigenlijk een klein beetje met je mee gegroeid .

Je hebt een mening en daar sta je ook voor,helemaal top!!Ik heb al veel van je mogen leren.

Het boek – Voeding en Fysieke Degeneratie – dat jij vertaalde ,heeft een enorme impact op me,

het boek zou vaste kost moeten zijn op alle basisscholen,maar jah...het is niet de bedoeling dat we allemaal te wijs worden....want daar zitten er veel niet op te wachten!!!

 
Joy, je moest voor je fibromyalgie naar de PSYCHOLOOG??? In wat voor wereld leven we eigenlijk? :mrgreen:

 
Rapunzel,

Inderdaad, het is een schande.

Artsen (de meeste) weten niets beters aan te bieden en hebben ook niet de behoefte zich erin te verdiepen of er van te leren.

Het zijn robotten die vastzitten aan stomme systemen.

 
Heliodore, maak het jezelf niet te moeilijk, Wat ik merk is dat jij heel erg in je hoofd zit, daal eerst eens af naar je buik.

Begin stap voor stap, maak dus een stappenplan voor jezelf.

bijv: begin met sole(keltisch zeezout) en H202

eet alleen nog maar verzadigde vetten, van grasgevoerde beesten.(ghee/roomboter/rauwe elk/slagroom) en kokosolie

vermijd de koolhydraten langzamerhand, begin eerst eens met alleen nog glutenvrije granen(witte rijst/quinoa) en af en toe zuurdesemboterham(met roomboter)

maak bouillons, yoghurt/kefir

appelsmoothies/yoghurtsmoothies.

Water met appelazijn voor de maaltijd(eventueel met lepeltje rauwe honing)

geen nachtschades en wel groene bladgroentes.

Het is niet zo moeilijk hoor, maar leer loslaten.

 
Dirtsa bedankt voor je tips,

wat de voeding betreft zit ik al aardig in de richting die jij aan geeft.

Alleen de h202 heb ik nog niet in het programma maar dat wil ik zeker gaan doen.

Het is waar dat ik nog veel te veel in mijn hoofd zit,dat is iets dat zeker mag veranderen.

Het probleem is dat ik het allemaal wel weet maar de uitwerking gaat veel te traag.

Ik zit nog veel teveel in de angstmodus.

Mijn beste vriendin zei vorige week nog het geen waar jij mee eindigt :

Je zult dingen moeten loslaten.

Zo ,,makkelijk'' zou het kunnen zijn.

 
Weet je, dit gaat steeds beter mits je de goede voeding binnen krijgt en de slechte laat staan, Uiteraard heeft het tijd nodig, maarik merk echt dat ik mij steeds beter ga voelen, niet meer zo diep in de put, niet meer zoveel aan het malen in mijn hoofd, ik voel mij steeds vaker erg stabiel en ben niet meer zo snel in paniek.

Denk ook aan voeding voor je lever, paardebloem/wortelgroentes,orgaanvlees/mariadistelzaad (lever/galthee van jacob hooy met zelf verse gember erdoor raspen is ook nog eens erg lekker)

Leverreinigingen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan