Helemaal nieuw: Johanna/Hanneke

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo, Even kort me voorstellen. Ik moet zeggen dat dit helemaal nieuw voor me is.Gisteren kreeg ik het boek van Weston Price. En ik zal het zeker goed gaan lezen. Ik ben de laatste 30-35 jaar vegetariër geweest. Ook perioden veganistisch. Dit vanwege het dierenleed in de bioindustrie. En het leek me ook wel gezond. Een paar weken geleden ging ik eens naar een ecoboederij. Ze verkopen daar vlees en kaas van rauwe melk. Ernaast is een biologische varkensboerderij. De laatste paar weken had ik al zo met de gedachte gespeeld weer vlees te gaan eten. Vis deed ik een enkele keer. Maar ben wat huiverig voor de zware metalen.
Goed, ik ben zeker nog niet overtuigd dat dit werkelijk gezond is. Ik moet wel een kronkel maken in mijn gedachten en gevoel.
Ik ben 66. We zullen zien.
Een fijne zondag.
Hanneke
 
Dank je Mark. Moet zeggen dat ik hier al wel geschrokken ben van de felle toon tegen vegetariërs. Hoop dat er wel respect is voor andere overtuigingen anders ben ik hier snel weg. Als je je zo verdiept in de verschillende "diëten" is iedereen zo overtuigd van zijn/haar gelijk. Men is dan vaak heel intolerant. Dat kom ik zeker tegen bij veganisten maar in de korte tijd dat ik hier wat lees ook hier. Dat is jammer. het overtuigt namelijk de ander ook niet. Het stoot af.

Fijne zondag

Hanneke
 
Ik denk trouwens dat ik me voorlopig alleen bij het boek van Weston price houd en verder niet te veel lees. ook hier niet. Heb tot nu de indruk dat Weston geen fanatiekeling is.Ben wel benieuwd naar zijn ervaringen.

Hanneke
 
Weston Price stond voeding voor die je lichaam opbouwt, onderhoudt en gezond maakt/laat blijven. Dat kan niet zonder dierlijke vetten. Maar ik ben er ook van overtuigd dat ja dat niet perse in hoeft te vullen met vlees. Al kwam hij geen enkel super gezond volk tegen dat vegetarisch was. Geen kaas, boter, slagroom of melk zonder kalf en zonder koe en zonder stier. Geen ei zonder kip. Het is dus van nature logisch dat vlees erbij hoort, maar met dierlijke producten kom je ook heel ver.
Als je goed leest dan zul je ook ontdekken dat we hier helemaal niet tegen vegetariërs zijn, maar wel tegen de dogma's die een flink deel van hun aanhangen en dan hier verder willen verspreiden.
Veel plezier met het boek en welkom op het forum
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan