HalloHallo: Voorstellen Kees

Kees

New member
Hallo allemaal, ik ben Kees en net in de 50. Via via ben ik op jullie prachtige forum gekomen en heb al het e.e.a. gelezen. Heel boeiend allemaal, ook de info van Mike. De reden is o.a. dat ik al jaren kamp met vermoeidheid. Ook gauw last van stress. Wil nu,ook mijn vrouw, gezonder -lees biologisch- gaan eten. Ben al enkele weken bezig met o.a. pompoenpitten etc. Moet nog veel uitzoeken. Wil ervoor gaan!

Ben juist vandaag begonnen met H2O2 35% Food grange (het ruikt trouwens niet erg sterk, een druppeltje in een glas proef ik in het geheel niet, zou het wel 35% zijn, staat wel op het etiket, wie kan iets er over zeggen of ik wel de juiste sterkte heb ?)

We gaan binnenkort eens een biologische boerderij opzoeken voor vlees, eieren en groenten. Eten nu voornamelijk vleesvervangers hetgeen mij niet helemaal super bevalt, er gaat toch niets boven een lekker stukje vlees toch.

Hier laat ik het voor dit moment even bij. Hoop veel van jullie te leren. Ben heel benieuwd of ik daarnaast mijn concentratie, leervermogen kan verbeteren.

Groet,

Kees uit Friesland

 
Hallo Kees, welkom

Neem een kijkje op het 'alleen lezen forum', hierin staan leerzame teksten van Mike. Zelf heb ik een site opgezet met informatie van dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet.

Daar vind je ook wat wel en wat juist niet te eten: 'juiste voeding'

Daar zul je ook lezen dat pitten niet zomaar gegeten kunnen worden, dit i.v.m. fytinezuur.

Je merkt niet zoveel van 1 druppeltje 35%, ga het maar langzaamaan verder ophogen dan ga je het wel proeven. En wie weet wat het voor je gaat betekenen. Lees hier meer informatie over het gebruik van H2O2.

Vleesvervangers bevatten vaak soja en soja is een schildkliersloper.

Voor meer concentratie en leervermogen: eet dierlijke verzadigde vetten: vlees, vis, rauwe melk, roomboter, kokosolie, slagroom, crème fraiche, kaas

Ik heb in ieder geval gemerkt dat ik beter kan onthouden en mezelf ook beter kan verwoorden daardoor.

Vet is hersenvoer.

Lia

 
Friesland, als je niet zover van de afsluitdijk afwoont zou je een lezing van Mike kunnen bijwonen in Noord-Holland, De Goorn om precies te zijn. a.s. zondagmiddag komt hij bij ons spreken.

Zie onze agenda.

het is de moeite waard hoor.

Lia

 
We zitten net wat te ver af. Komt ook wat te snel, maar we zullen vast Mike wel een gaan beluisteren.

Ik zal je tips in ogenschouw nemen. Ben in de nieuwsgierige fase aanbeland.

Trouwens we willen graag met geiten producten in de weer. Bijv. zelf yoghurt maken van rauwe geitenmelk met een start van geitenyoghurt (hopelijk is dit te krijgen), ik eet namelijk elke middag of biogarde of magere kwark met de nodige toevoegingen...

We vinden zowel de zachte als de harde geitenkaas heerlijk. Nu nog biologisch. Hebben al een adres in Zevenhuizen (Gn), alleen daar staat geen yoghurt of melk bij. Maar eens langsgaan en overtuigend babbelen...

Oh ja we gebruiken ook sinds een paar maanden de Green Pasture blue ice gel. Dat was trouwens de reden dat we hier terecht zijn gekomen. Tenslotte hebben we een sole gemaakt van Guérande zout, da's al een beginnetje.. maarrr er ligt nog zat braakliggend terrein als ik hier zo rondneus. :roll:

 
@Kees wanneer je naar zevenhuizen gaat laat me maar weten dan heb ik wel kefirplantjes voor je........ als je daar tegen die tijd behoefte aan hebt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan