Hallo, Ik ben Eugene

Eugene

New member
Ik ben drastisch van dieet veranderd uit noodzaak. ik denk dat velen wel eerst gezondheidsproblemen ondervonden, eer zij kritisch werden op voedsel. Zo ook ik. Ik ben bijna 36 jaar en kwamp met verscheidene problemen. Voeding is complex. En eerlijk gezegd hang ik meerdere principes van meerdere theorieen aan. Waarvan allen mekaar kruisen. Er is zoveel te leren, word er duizilig van. Heb een twee weken geleden een flesje Jodium gekocht en ga het binnekort gebruiken. Als ik ergens eenduidelijke uitleg kan vinden hoe. Heb de Lugols gekocht op aanraden van dit forum btw. En eerder nog niet gehoord van Weston price of Paleo. Zelf ben ik fan van ene Ben Fuchs uit Ameirka, en heb ik in een ver verleden van de 'diamond method' veel geleerd. Maarja wat niet voldoet voldoet niet. Dus gaat je zoektocht naar antwoorden verder. En het stopt maar niet. Hoeveel vitaminen, mineralen, efa's nemen jullie? Mijn arsenaal begint aardig te groeien.

Euigene

 
Hallo Eugene,

Welkom op dit forum ik denk dat je hier nog veel meer informatie kan vinden die je zeker op de weg brengen naar een veel betere gezondheid.

Alvast een dingetje:
Quote:
Hoeveel vitaminen, mineralen, efa's nemen jullie? Mijn arsenaal begint aardig te groeien.



Dit heb ik in het verleden ook gedaan maar dat heeft bij mij nooit iets geholpen behalve van mijn geld af geholpen.

Zoek het in lever, eieren, bouillon's etc.

ik gebruik nu alleen nog deze supplementen:

Jodium (lugols)

Selenium

Magnesium chloride (doe ik op de huid)

Vis olie (van Green Pastures)

Alleen de vis olie is vrij duur de rest is spotgoedkoop

Heb je de site van forumlid Poekie al gezien? Zeer zeker een aanrader.

http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html

 
@pike:

waar haal jij selenium? ik gebruik zelf ook jodium, maar omdat jodium een

synergetische samenwerking met selenium heeft wil ik dit misschien ook wel

erbij gaan gebruiken in combi met jodium.

zizou

 
thx pike! alleen jammer dat je het helemaal vanuit amerika moet bestellen,

en je hebt er waarschijnlijk ook creditcard voor nodig.

 
Die selenium weet ik ook nooit zo goed wat ik er mee aan moet. Het schijnt erg weinig in de bodem te zitten, dus snel kans op tekorten. Dit is de reden dat ik vroeger dagelijks een paar paranoten at, maar eigenlijk ben ik wel een beetje klaar met die droge, onsmakelijke, veel te dure paranoten.

Ik las pas volgens mij ergens dat de remeker kaas/ghee redelijk veel selenium bevat. Welke (dierlijke) voeding bevat verder veel selenium?

Ik eet bijna dagelijks minimaal een flinke theelepel remeker ghee. Verder natuurlijk veel rauwe melk(kefir), vlees, vis, eieren en andere gezonde dingen.

Krijg je met een gemiddeld Wapf dieet voldoende selenium binnen? Of is het net als jodium aan te raden om te supplementeren, omdat het weinig in onze bodems zit?

 
Hallo Eugene, welkom. Je spreekt in je voorstelpost over gezondheidsproblemen maar licht dat niet meer toe. Misschien kan je daar wat meer over vertellen.

 
Selenium heb ik pas gelezen zit ook veel in de huid van sardientjes, lees dit artikel:

http://drlwilson.com/ARTICLES/HEALING%20LIFESTYLE.htm

waarin stukje over sardientjes:

3. Bioavailable selenium. The whole fish, and especially the skin, contains a lot of a very bioavailable form of selenium. This is an important mineral today for everyone that is very hard to find in our food supply

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan