Hallo gezondliefhebbers - voorstellen Gezondheid

Gezondheid

New member
Hallo allemaal,

Ik ben een 22-jarige autistische man die nog bij zijn ouders woont. Graag wil ik hier iets over mezelf vertellen. Als klein kind was ik normaal geboren en ik ontwikkelde eerst nog vrij normaal, ook kon ik de eerste twee levensjaren de eerste woordjes en praten.

Maar toen kwam de Bmr-prik en ging het ineens bergafwaarts met mij. Dat was toen ik 2 jaar oud was. Ik kon niks meer zeggen, niet meer praten, maakte geen oogcontactmeer en had andere sociale problemen, was erg gespannen en huilde erg veel. Pas toen ik 7 jaar oud werd had ik geluk dat ik de eerste woordjes kon zeggen, maar alles moest weer overnieuw dus ook wat ik in de eerste twee levensjaren had geleerd nog voordat ik de Bmr-prik kreeg.

Al hele leven heb ik mij anders gevoeld dan anderen. Zo kan ik door mijn autisme niet goed tegen teveel prikkels, vooral sociale prikkels zijn voor mij moeilijk.

Toch heb ik een VMBO-TL diploma weten te halen en daarna was ik multimedia-opleiding gaan doen, maar na tweede jaar was ik er van af gegaan omdat het mij te veel werd en ik teveel stress van kreeg. Nu zit ik dan met wajonguitkering al jaren gewoon thuis en voelde ik vooral in het begin verslagen omdat ik niet begrijp wie ik nou was. Waarom heb ik moeite met sociale contacten? waarom moet ik nou autisme hebben? Ik kon dat echt absoluut niet uitstaan dat daar geen oorzaak van bekend was en had gevoel dat mijn leven totaal zinloos was, ik had toch niets toe te voegen, maar ik gaf niet op.

Dus ben ik na gaan denken wat ik nog kon doen als je niet met de maatschappij meetelt en eenzaam thuis zit met je wajong-uitkering. Ik ben heel ver gegaan om naar de antwoorden te zoeken waarom ik autisme gekregen heb en niet alleen dat. Daar vond ik helaas geen echt antwoorden als ik op internet over autisme zocht, want je leest dan dat de oorzaak van autisme onbekend is, dus ben ik dieper gaan nadenken waar ik dan moest gaan zoeken en ik dacht: Heeft dat niet met gezondheid te maken? ja dacht ik toen, autisme is een gezondheidsprobleem, dus ben ik op internet meer over gezondheid gaan lezen, daarnaast las ik daar ook boeken over en daar las ik allemaal verschrikkelijke aandoeningen waar veel mensen vandaag de dag mee te maken hebben, maar ging het meestal niet speciaal over autisme. Toch stond ik erbij stil waarom bijna 1 op de 2 mensen hartaanval of kanker zou krijgen? Er was iets in mij dat zei dat het iets niet klopt als het leven voor zoveel mensen ondraaglijk pijnlijk en lijden is, zeker bij het ouder worden maar ook las ik dat de ouderdomsklachten die vroeger alleen bij ouderen voorkwamen, nu ook bij kinderen voor kunnen komen, dit gaf mij het besef dat er iets niet klopte met de gezondheid van de hedendaagse mens en ging ik daar weer dieper over nadenken, zo ver zelfs dat ik zelfs bij stil begon te staan of het wel natuurlijk is dat we als moderne mensen tanden moeten poetsen, want ik dacht na: De natuur kan toch niet voor kleine kinderen bedoeld hebben dat die al op zo erg jonge leeftijd tandbederf zouden krijgen.

En ook ging ik dieper nadenken over waarom we kleine kinderen moeten vaccineren, waarom vroeg ik mij af: kan een klein kind niet zonder vaccinaties? Dat had met dodelijke kinderziektes te maken dus daarom moeten kinderen gevaccineerd worden wordt dan verteld, maar dat is toch zo vreemd dat een klein kind van nature zo slechte gezondheid kan hebben dat het al met een dodelijke ziekte geconfronteerd kan worden dacht ik dan. Het klopt hier gewoon iets niet en dus ben ik gaan denken dat dit juist het gevolg is van natuurvervreemding, zo voelde ik dat aan, maar wat de oorzaak is van de veel te onnatuurlijke kwetsbare gezondheid bij kleine kinderen was mij niet duidelijk. Hiermee heb ik het zowel over kinderziektes en tandbederf, maar toen begon mij al een soort besef te ontstaan dat de moderne mens helemaal niet gezond was zoals wat mensen je willen doen en begon het bij mij ook een besef door te dringen dat mijn autisme met dat gebrekkige gezondheidstoestand te maken had.

En ik wilde dan ook meer weten over wat nou echte gezondheid precies is. Dus zocht ik op internet over natuurvolkeren en gezondheid en toen vond ik eindelijk een zeer boeiende PDF met als titel "Primitieve mens en zijn voedsel". Ik dacht dat de primitieve mens minder oud zou zijn dan de moderne mens, maar ik las juist het integendeel. De primitieve natuurvolkeren waren zo extreem gezond dat veruit de meeste mentale en fysieke aandoeningen, zowel minder ernstig als zeer ernstig(dodelijk), bij hen gewoon niet voorkwamen en daarom voor hen ronduit vreemd zou zijn, dus dacht ik ook dat autisme bij hen ook onbekend moet zijn als ze zo gezond waren. Ook las ik dat de meest gezonde natuurvolkeren ook ouder dan 100 jaar werden. Hier is de PDF waar ik over heb.

null

Hiermee kwam ik voor het eerst de zeer schokkende uiterst harde waarheid in aanraking en kon ik haast niet geloven dat ik in een samenleving leef met zo extreem gebrekkige en ongezonde mensen. Mij was dan ook meteen duidelijk dat het ronduit zeer onnatuurlijk is dat de mens niet zonder tandenpoetsen kan, ook was mij meteen duidelijk dat zo extreem veel mensen in onze samenleving niet aan allerlei aandoeningen en klachten horen te lijden, ook was mij duidelijk dat kinderen eigenlijk niet naar een tandarts of naar een huisarts zouden moeten gaan.

Dit was enkele jaren geleden dat ik tot deze besef doorgedrongen ben.

En nu ben ik al een tijdje op deze website aan het rondsurfen, dat deed ik veel eerder al trouwens maar toen was deze website nog geen forum.

Heb al door gezocht naar vaccinaties omdat ik benieuwd was of jullie hier al over gehad hebben en nu ben ik te weten gekomen dat de vaccinaties voor snellere degeneratie zorgt en ook autisme kan veroorzaken, net zoals ik hier begin van mijn verhaal verteld heb dat het bergafwaarts met mij ging NADAT ik Bmr-prik kreeg.

Nu heb ik een flink tijd geleden ook het boek "voeding en fysieke degeneratie" gekocht. Daar zit ik nu ergens in bladzijde 200 nog wat en het is toch wel heel ongelofelijk hoe de mensheid zo de weg kwijt is geraakt, het is echt onvoorstelbaar dat het zo ver heeft kunnen. De schokkende waarheid heeft mij even flink hard geraakt, maar nou snap ik wel waarom ik autisme heb maar ook waarom er zoveel gezondheidsproblemen zijn zoals kanker. We moeten echt back to the basic en wel zo dat we de hoog kwalitatieve voedsel moeten eten net zoals wat de inheemse van de beschaving geïsoleerde volkeren aten.

Zo, ik hoop dat jullie weten wie ik ben :)

Gezondheid :mrgreen:

 
Een geweldige eerste post! Ik heb via email eens een keer een discussie gehad met een autist die zijn aandoening vergoeilijkte door deze te zien als een soort 'evolutionaire sprong'. Jij maakt duidelijk dat je door zelfonderzoek tot de conclusie komt dat het te maken heeft met DEvolutie, oftewel: ondervoede (en beschadigde) hersenen. Ik wou dat ik meer autisten als jou kende! De meeste kiezen er (helaas) voor om met mij eindeloze discussies aan te gaan. Waarmee ze zichzelf dus niet helpen. Het mag duidelijk zijn dat de vaccins jouw zelfdenkend vermogen niet hebben aangetast, ga zo door!

Mike

 
Alles is omkeerbaar. De natuur wil altijd terug naar de blauwdruk, maar heeft voedingsstoffen nodig om dit mogelijk te maken.

Mike

 
Wauw, ook ik vond het een hele heldere en sterke post!

Heb je ook al iets gelezen over het ontstoren van inentingen? Misschien is dat ook wel iets voor jou.

En gewoon even nieuwsgierig, hoe ziet je eetpatroon eruit en hoe staan je ouders hier allemaal tegenover?

 
Allereerst bedankt voor jullie warme welkom.

Dankjewel fatsnotbad,

Misschien is het wel veel te schokkend voor die mensen(niet alleen mensen met autisme) dat ze de waarheid niet willen geloven. Ook voor mij was dat eerst te moeilijk geweest, het is zo extreem allemaal, maar gelukkig doe ik wel aan mij geestelijke welzijn. Zo heb ik ook boeken van Eckhart Tolle gelezen zoals "De kracht van het NU" en "Een nieuwe Aarde" die ik iedereen kan aanraden. Al jaren geleden toen ik geestelijk in de knoop zat zocht ik antwoorden wat ik kon doen om je geestelijk beter te voelen en toen kwam ik bij meditatie uit. Het leert je onbevangen te zijn net zoals je nog klein kind was. Wat ik doe is gewoon zitten en mijn ademhaling volgen om dieper naar mijn lichaam af te dalen tot dat ik bij mijn onderbuik gekomen ben, dan hou ik mijn aandacht bij dat buikgevoel terwijl ik zonder te forceren steeds dieper met de buik begin te ademhalen en begin ik het innerlijke lichaam te voelen dat aanvoelt als energieveld. Hierdoor begon ik innerlijke vrede en rust te ervaren maar ook had ik het gevoel dat mijn rechterhersenhelft even goed en ontspannen te voelen als mijn linkerhersenhelft, die ook steeds ontspanner werd. Dit is voor mij een bevestiging dat beide hersenhelften beter met elkaar communiceren.

Dus ik doe al heel wat :)

 
Alexandra,

Dankje. Nee, is daar dan een boek van?

Mijn voedingspatroon ziet als volgt uit: S' morgens eet ik gewoon broodjes en in de middag ook. In de avond eten we meestal groenten met aardappelen maar een enkele keer ook ongezonde dingen zoals raspatat. Ja, bij mijn ouders huis heb ik het niet voor te zeggen wat we eten, maar mijn ouders proberen wel zo vaak mogelijk biologisch eten te kopen als we gewoon normaal warm eten, ook krijgen we visolie pil en magnesiumpil omdat dat goed voor het hart zou zijn.

Maar ik heb vandaag mijn moeder al overgehaald dat ze het boek wilt lezen wat ik al aan het lezen ben "voeding en fysieke degeneratie". Dus mijn moeder lijkt hier open te willen staan maar ze heeft het wel erg druk in haar dagelijkse leven, in de zomervakantie wilt zij het boek wel graag lezen. Of mijn vader hier open voor staat is nog maar de vraag.

Wel drink ik af en toe groene thee van Pickwick.

 
Probeer je ouders maar heel snel mee te krijgen naar een lezing van Mike! Want als je dit al hebt bereikt, dan kan je met voeding nog veel meer bereiken. Bewonderenswaardig zoals je verbanden weet te leggen.

Er is volgens mij geen boek over ontstoren van vaccinaties. Maar hier op t forum wel van alles over te vinden. Je kan het in ieder geval bij een homeopaat laten doen. Ik heb me zelf er nog helemaal niet in verdiept. Ik lees het wel, maar heeft niet mijn specifieke interesse. Ik heb geen kinderen en op bewust vlak geen last van de inentingen. Als ze bij mij al niet ontstoord zijn vanuit een andere methodiek. Ik zal het binnenkort eens testen.

 
Alexandra,

Super, nou dan zal ik eens proberen om mijn ouders zo ver te kunnen krijgen haha als dat lukt :)

Ja, ik lees ook weer heel wat nieuwe dingen op het forum. Zal het maar eens rustig doornemen dan. Met homeopathie heb ik nog niet zo in verdiept, wel interessant als dat ook tegen autisme kan helpen want als je de schadelijke stoffen van de vaccinaties uit je lichaam en hersenen kunt krijgen dan is het toch wel heel wat mee gewonnen.

Gezondheid :mrgreen:

 
Ik denk dat voor nu de beste manier om je hersenen weer op orde te krijgen je voeding is. Dus vet, vet en vet met eiwitten en wat koolhydraten.

Ik heb zomaar het idee dat het voor jou niet zo moeilijk is om de informatie over voeding hier op het forum dusdanig te koppelen dat je hier een gedegen plan voor kan maken wat je kan onderbouwen naar je ouders toe. Of in ieder geval je moeder. En mocht mijn veronderstelling niet kloppen, dan kunnen wij altijd met je meedenken en meekijken. Uiteraard kan dat altijd!

Op de site van Poekie www.voedingisgezondheid.nl staat de informatie wat overzichtelijker bij elkaar.

 
Als we ervan uitgaan dat vaccinatie de schuld is heeft de dokter dat dan ooit toegegeven? Zal wel niet, alles wordt ontkend. Mijn kleinkind is dyslecties, zal me niets verbazen als dat ook met vaccinaties te maken heeft. Ik wens je succes met het zoeken naar oplossingen. Als die er zijn zul je ze vinden, vroeg of laat. Ik geloof heel erg in het standpunt "zoek en gij zult vinden" eigenlijk een soort goddelijke, onverklaarbare kracht. Door gedachte-kracht komt het op je weg. Ik zou wat voorbeelden van mezelf kunnen noemen, misschien zijn er anderen op dit forum die iets dergelijks wel eens hebben ondervonden. Heeft dus niets te maken met geloof, het gebeurt gewoon.

Doe leuke dingen, je verdient het.

 
Alexandre,

Ja, ik las in het boek dat verschillende natuurvolkeren vooral ook veel dierlijke vet aten. Dit is juist het tegenovergestelde dan wat de maatschappij ons wil doen geloven voor een lang en gezond leven.

Ik vind het echt heel mooi dat er een forum is als deze, geweldig. Ja ik probeer bij mijn moeder inderdaad eerst. Nou hier voel ik mij al thuis hoor haha!

En bedankt voor je link.

Gezondheid,

 
Liesje,

Nee, deze wereld waar alles om geld draait is extreem ziekelijk. Dat geld boven de gezondheid van een kind staat is echt ver heen. Waar je uit moet kijken is dat je niet te veel blijft hangen met hoe erg en hard deze schokkende waarheid is, maar het is hoe dan ook een duidelijke constatering dat de wereld waar wij leven niet het beste met ons en kinderen voor hebben. Mij verbaasd het ook niet dat dyslexie door vaccins kan komen.

Dank voor je lieve woorden!

Gezondheid,

 
Sinds ik eet volgens WAPF en mijn bijnieren meer en meer op orde raken heb ik steeds minder last van mijn dyslexie en discalcullie. En dat is echt super fijn en handig, want dat betekend dat ik minder hoef na te denken als ik iets type of schrijf.

Ergens op het forum is dit onderwerp ook al aan bod gekomen. Er zijn veel hulpmiddelen, maar ook hier komt de oplossing weer van binnenuit!

 
Wauw!

Prachtig gewoon dat je al zo vooruitgang hebt geboekt hebt en wel door voeding, al zullen heel veel mensen dat niet kunnen geloven. Verder is het ook voor jouzelf erg fijn dat je niet steeds zo erg na hoeft te denken met iets schrijven.

Dit beloofd nog eens wat :D

Gezondheid,

 
Er bestaat een boek over het ontstoren van vaccinaties en autisme, en ik geloof ook voeding: beyond dispair van Tinus Smits! :D

Wat ik verder bedacht, kan je van die wajong uitkering niet wat gezonde voedingswaren kopen? Of is dat lastig voor je (supermarkt, prikkels, onbekende situaties - ik weet er zelf helaas alles van)? Misschien kan iemand met je mee gaan, of kan je het eea op internet bestellen?

Quote:
Een geweldige eerste post! Ik heb via email eens een keer een discussie gehad met een autist die zijn aandoening vergoeilijkte door deze te zien als een soort 'evolutionaire sprong'. Jij maakt duidelijk dat je door zelfonderzoek tot de conclusie komt dat het te maken heeft met DEvolutie, oftewel: ondervoede (en beschadigde) hersenen. Ik wou dat ik meer autisten als jou kende! De meeste kiezen er (helaas) voor om met mij eindeloze discussies aan te gaan. Waarmee ze zichzelf dus niet helpen. Het mag duidelijk zijn dat de vaccins jouw zelfdenkend vermogen niet hebben aangetast, ga zo door!

Mike


Mike, zou het niet kunnen dat bepaalde kenmerken van wat tegenwoordig psychopathologieen genoemd worden evolutionair gezien wel voordelig zijn geweest, en daardoor nog steeds bestaan? Ik zie dan een jager voor me die zich extreem moet kunnen focussen voor de jacht en daarom het sociale gebeuren van het besjes verzamelen een beetje mijdt? Of zijn dat de argumenten die die andere autist ook naar voren bracht? Veel andere kenmerken zijn natuurlijk wel per definitie tekenen van degeneratie (je niet staande kunnen houden in je omgeving, bijvoorbeeld)

@gezondheid: zijn er ook dingen aan je autisme die je al positief ervaart?

 
Iedereen heeft kenmerken van zo ongeveer alles van de DSM-V.

Het grootste compliment dat ik heb kunnen krijgen van 1 van de jongeren waar ik ooit mee gewerkt heb was: "Jij snapt het, want je bent zelf een autist." Nee, ik ben geen autist, maar wist wel de vertaalslag te maken. En als we lekker gewoon onder elkaar waren hoefde ik geen vertaalslag te maken en konden deze jongeren gewoon zijn wie ze zijn. Ik snapte ze toch wel.

Met de kennis die ik nu heb, ben ik ervan overtuigd dat je door voeding de levensvreugde van jongeren met een beperking kunt vergroten, maar ondertussen worden ze bij mij op het werk vol gestopt met koolhydraten en suiker. Door te laten proeven wat ik eet heb ik vorige week met 2 meiden heel veel eiermuffins gemaakt voor de hele groep als lunch. Niet biologisch, maar het was wel erg gaaf. De helft van de groep heeft geen koolhydraat aangeraakt :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan