Hallo allemaal - voorstellen Nieuws en leergierig

Na een aantal maanden aan het "meedoen" en meelezen met wap een "hellup" reactie

Ben 33 jaar vind voeding reuze interressant en heb een kinderwens maar onverklaarbaar lukt dat niet( even kort door de bocht)

'S morgens sole kruiden thee levertraan en yoghurt smoothie of gebakken appel met spelt en ei in veel roomboter

Tussen de middag groente vlees een enkele aardappel ( ik weet het zetmeel bommen :-() en yoghurt met honing als toetje

Tussen door rauwe melk met wat cacao en honing

'S avonds gebakken ei of gerookte makreel met groente of rijstwafel met beleg

En ho ramp ik dacht goed bezig te zijn en nu heb ik ECZEEM in knieholtes en ellebogen en een hele droge huid plus daarbij nog puistje op mijn kaak

Enig idee waar ik deze reactie van kan hebben?

Ik weet het even niet meer er is zo veel info maar zie door de bomen het bos niet meer

 
Welkom Nieuws en leergierig. is wellicht ontgifting. Heb je vroeger ook last gehad van huidklachten/eczeem? Misschien veel stress op het moment? Goede kokosolie erop smeren kan in elk geval geen kwaad.

 
Welkom op het forum.

Dennis heeft een aantal teksten geschreven waaronder: 'vruchtbaarheid en zwangerschap'

De oervolkeren kenden dat niet: stoeien met onvruchtbaarheid.

Gelukkig ben jij na gaan denken en zoek je het in gezonde voeding. Dat is prima.

Maar je hebt er al 33 jaar opzitten dan is dat niet 1-2-3 anders als je je goed gaat voeden.

Je lichaam heeft eerst nog het een en ander op te ruimen.

Vandaar je eczeem, is een ontgifting, komt van binnenuit.

Lees dit over rijstwafels en je zegt zelf al: aardappelen zijn zetmeelbommen. Waarom laat je ze niet gewoon uit je 'dieet'.

Verder mis ik de koolhydraten in je voeding. Je kunt ze niet zomaar weglaten, of je moet al in een vetverbranding zitten?

Anders 100 gram drooggewicht koolhydraten: honing, 'glutenvrije' granen zoals witte rijst, quinoa, gierst en boekweit.

Er is nog iemand op het forum die zwanger probeert te raken: Fiona

Dus meis hou vol en geef het de tijd, heb vertrouwen in je lichaam dat het goed gaat komen.

Lia

 
Welkom hier! Jouw onvruchtbaarheid gebeurt niet 'zomaar', de natuur werkt niet op basis van 'toeval' of 'Russische roulette', maar op basis van oorzaak en gevolg. Dit betekent dat jij de verantwoordelijkheid (GEEN schuld!) op je moet nemen voor dit probleem.

De waarheid is dat onze vet- en cholsterolarme 'voeding' ons langzaam afbreekt, omdat we cruciale bouwstoffen tekortkomen. Onvoldoende bouwstoffen = afbraak. Afbraak van geslachtshormonen bijvoorbeeld (cholesterol is de bouwsteen van alle hormonen, inclusief de geslachtshormonen) en afbraak van zenuwen en spieren (cholesterol is eveneens een bouwsteen van het zenuw- en spierstelsel).

Naast een vet- en cholesterolfobie wordt ons ook een zoutfobie aangepraat. De meeste mineralen en spoorelementen zijn zouten. Hierdoor komen we dus ook structureel mineralen tekort. Voor de opname van mineralen is weer vet vereist en zo zie je keer op keer die driehoek vetten-cholesterol-mineralen terug komen.

Het huidige, moderne voedings'advies' gaat regelrecht tegen onze evolutionaire geschiedenis in en de prijs die we hiervoor moeten betalen is o.a. onvruchtbaarheid. De natuur staat nl. niet toe dat mensen met chronische tekorten zich voort kunnen planten. Even wat passages uit het boek van Weston Price die dit heel helder illustreren:

Quote:
Hoewel deze belangrijke factoren pas recentelijk in onze moderne beschaving in beeld zijn gekomen, toont het bewijs duidelijk aan dat menig zogeheten primitieve ras zich bewust was van de noodzaak om het moederschap te behoeden voor fysieke overbelasting tijdens de zwangerschap en voor een verminderd vermogen tot voortplanting.

G. T. Basden3 schrijft bijvoorbeeld in zijn boek Among the Ibos of Nigeria [Tussen het Igbovolk in Nigeria]:

Het wordt niet alleen een schande maar zelfs als een regelrechte gruwel beschouwd als een Igbovrouw kinderen krijgt in een kortere tijdsperiode dan ongeveer drie jaar.

Het idee van een vaste minimumperiode tussen de zwangerschappen is gebaseerd op enkele vaste principes. Men is rotsvast overtuigd van de noodzaak voor deze tussenperiode om de moeder haar kracht terug te kunnen laten krijgen, zodat zij weer gezond genoeg is om een ander kind te kunnen baren.

Mocht er een tweede kind geboren worden binnen de voorgeschreven periode, dan gaat men ervan uit dat dit kind ongetwijfeld ziek en zwak is en weinig overlevingskansen heeft.

De Indianen uit Peru, Ecuador en Colombia waren eveneens bekend met de noodzaak om fysieke overbelasting van de moeder te voorkomen.

In zijn boek North-West Amazons [Indianen in het noordwestelijke Amazonegebied] schrijft Whiffen4:

Het aantal zwangere vrouwen is opmerkelijk gezien het feit dat de mannen zich onthouden van geslachtsgemeenschap met hun vrouwen, niet alleen tijdens de zwangerschap maar ook tijdens de zoogperiode, die bij hen veel langer duurt dan bij Europeanen.

Het resultaat is dat de minimumperiode tussen de geboorte van ieder kind tweeëneenhalf jaar is en in de meerderheid van de gevallen zelfs langer.

Het is ook van belang dat de Amazone-Indianen zich bewust waren van het feit dat deze zaken verband hielden met de voeding van beide ouders. Wiffen schrijft:

Deze Indianen delen de overtuiging van zo veel primitieve volkeren dat het voedsel dat door de ouders wordt gegeten – tot op zekere hoogte door beide ouders – een blijvende invloed uitoefent op de geboorte, het uiterlijk of het karakter van het kind.

George Brown5 benadrukt dit primitieve bewustzijn van de noodzaak om voldoende tijd aan te houden tussen de geboortes van kinderen in zijn studies van Melanesiërs en Polynesiërs. Met betrekking tot de inheemse bewoners van een van de Salomoneilanden vermeldt hij het volgende:

Na de geboorte van een kind verwachtte men van de echtgenoot dat hij het huis niet deelde met zijn vrouw totdat het kind in staat was om te lopen. Als een kind ziek of zwak was, sprak men over de ouders: “Tja, ze hebben het alleen maar aan zichzelf te danken.”

Deze nieuwe gegevens werpen een belangrijk licht op de problemen van degeneratie in onze moderne beschaving.

Omdat een rassenpatroon binnen één enkele generatie kan veranderen, moet ons moderne denken en onderwijs met betrekking tot de rol van erfelijkheid worden herzien, als het gaat om oorzaak en gevolg.

Misvorming als gevolg van verstoorde erfelijkheid is net zo biologisch als misvorming als gevolg van opeenhopende factoren die erfelijke uitdrukking vinden.

In plaats van dat we de vorige generatie de schuld geven van de misvormingen of zwakheden van onze moderne generatie en daarmee onze eigen generatie van verantwoordelijkheid ontslaan, laten deze nieuwe gegevens zien dat de gehele sociale structuur die deze afwijkingen creëert verantwoordelijkheid draagt.

Hierdoor veranderen enkele aspecten verbonden aan de theorie en praktijk van modern sociaal onderwijs volledig.

In plaats van dat we de verzorging en beheersing van een afwijkende persoonlijkheid zien als een letsel veroorzaakt door invloeden die de omgeving uitoefent op een normaal persoon, moet deze gezien worden als een misvorming die invloed heeft op één schakel in de erfelijkheidsketen die noch het gevolg is van de misvorming van voorgaande schakels, noch een bepalende factor is voor toekomstige schakels in de keten.

Met andere woorden, de prognose, hoewel slecht voor de persoon, hoeft niet noodzakelijk slecht te zijn voor zijn of haar nakomelingen.

Ondanks het feit dat veel personen die lijden aan lichamelijke misvormingen een ogenschijnlijk normale hersenontwikkeling vertonen, zullen we in het volgende hoofdstuk zien dat een aantal van hen een dusdanige grote verstoring van de hersenstructuur heeft dat zij niet als persoonlijk verantwoordelijk voor hun gedrag beschouwd kunnen en moeten worden.


Mike

 
Hoi Nieuws en leergierig! Ik denk dat je ook geduld moet hebben. Ik weet niet hoe lang je de gezondere voeding al toepast?

Mike

Mijn 2e kind is 1.5 jaar na mijn eerste geboren (ik wist het pas na 7 weken) Ik was nog niet helemaal gestopt met borstvoeding en gelijk zwanger. Toch heeft mijn 2e kind wel een breder/ronder hoofd als mijn eerste. Vorige week had ze een enorm opgezette lymfeklier en was me dood geschrokken. Ze heeft gelijk die avond flink gekoortst en het was al een stuk minder.

Motorisch heeft ze zich snel ontwikkelt en praten deed ze ook snel. Ze heeft soms wat dingetjes maar kan ook niet zeggen dat ze een heel zwak kind is.

Maar ik moet wel zeggen dat ik heel kang heel moe was. Ik denk dat ik een lichte vorm van bijnieruitputting heb gehad.

 
Quote:
Mijn 2e kind is 1.5 jaar na mijn eerste geboren (ik wist het pas na 7 weken) Ik was nog niet helemaal gestopt met borstvoeding en gelijk zwanger. Toch heeft mijn 2e kind wel een breder/ronder hoofd als mijn eerste.


Was het een forse baby? Dat verklaart het brede, ronde hoofd. Als het een flinke baby was, komt dit door een trage schildklier. Je loopt inmiddels lang genoeg hier rond om te weten dat er een relatie is tussen de bijnieren en de schildklier.

Mike

 
Ze was niet fors. Gewoon lekker spekkig. Je hebt haar foto gezien.

Tijdens de zwangerschap voelde ik me topfit. De vermoeidheid kwam pas daarna (heb haar 14 maanden gevoed waarschijnlijk met te weinig reserves).

Nieuws en leergierig: Ik heb toevallig gisteren ook gepostover een droge huid. Ik ben trouwens ook 33 nooit pukkels en heb nu ook steeds pukkeltjes bij mijn kaaklijk en bij mijn slaap. En mijn hele lichaam zit vol rode en droge plekjes

https://www.fatsforum.nl/topic/rode-plekjes-en-droge-huid

 
Dan heb je ongelooflijke mazzel gehad! Waaruit bstond jouw voedingspatroon die 18 maanden voordat je tweede werd geboren?

Mike

 
Dat weet ik echt niet meer precies. IK eet nu wel een stuk gezonder. Ik dronk toen wel veel boerenmelk, at veel roomboter en kaas yoghurt. Alles biologisch of van de boerderij/demeter. Maar ook ongezonde dingen als brood, ontbijtkoek en krentebollen, chips chocola. Ik slikte visolie capsules DHA van Morepha omdat ik destijds lid was van Medisch Dossier en veel las over gunstige eigenschappen van zuivere visolie. Als ik van Levertraan had geweten had ik dat natuurlijk gedaan.

 
Kennelijk is het genoeg geweest. Opnieuw een bewijs dat aanvulling van de voeding met slechts een fractie van de benodigde voedingsstoffen, met name aanvulling van de juiste vetten, al wonderen kan verrichten!

Mike

 
Ik zat ook te denken traditionele volkeren degenereerden heel snel als ze afweken van hun traditionele voedsel.

Als er al een aantal generaties gedegenereert is dan regenereer je misschien wel weer een stuk sneller met maken van nageslacht na het toevoegen van juist voedsel. Ik denk wel tot een bepaalde hoogte, en dat de vrouw die een kind gaat baren wel een redelijke gezondheid moet hebben.

Een paar jaar daarvoor had een fytotherapeut met mij ook mijn hele hormoonhuishouding op de rit gezet.

Misschien kun je daar ook naar kijken Nieuws en leergierig. Ik weet niet of je aan de pil bent geweest en hoe lang maar ik had er cyctes door gekregen. Op mijn 23e/24e ben ik daarvoor behandeld bij een natuurarts.

 
Fijn zeg al die reacties al zo snel!

Tanja

Als klein kind had ik vaak last van eczeem , ben hier zelfs voor in zieknhuis geweest; nadat ik op mijn 12e zelf stopte met melk drinken omdat ik het vies vond bleefmwonderlijk genoeg de eczeem ook weg de dokters zeiden dat ik er overheen gegroeid was als ik nu zo hier lees denk ik beter te weten en was ik gewoon allergisch voor dooie melk

Daarom schrok ik ook zo van dat eczeem omdat ik nu wel weer zuivelproducten eet maar dat is dus ontgiften

Poekie

Wat betreft de koolhydraten neem ik 3 x per dag een lepel bij de yoghurt in de rauwe melk of op de "appelpannekoek" de appel en en meestal een kiwi en verder groente en een hand rijst of quinoa dit zou toch ongeveer genoeg moeten zijn of ben ik te rigoreus?

Aardappels probeer ik te skippen en de rijstwafel dus nu ook; ik dacht weer even te makkelijk rijst = rijstwafel ; niet dus !

Ben nu anderhalve maand bezig zo te eten

Debsy

"Gelukkig" ben ik nooit aan de pil geweest mijn cyclus is vrij regelmatig maar mijn menstruatie is maar 3 dagen

Ga volgende week een bloedonderzoek laten doen over progesteron en voor mijn schildklier

Zelf denk ik nl dat die schildklier wel eens de boosdoener kan zijn lichaamstemperatuur is heel laag en altijd koude voeten

Arts zegt zelf dat dat er niet mee te maken kan hebben?

Hoe is de natuurarts bij jou te werk gegaan mbt je hormoonhuishouding? Ik ben heel benieuwd

Mike

Ik neem nu levertraan 4 capsules van blue ice en dan natuurlijk rauwe melk begreep ik het nou goed dat er in rauwe melk ook de x faxtor zit

Wanneer overdoseer je zoiets, dit kun je toch gewoon bij elkaar innemen?

Als er meer tips en ideeen zijn houd ik me aanbevolen ik sta open voor alle informatie!

Ben al blij dat er zoveel mensen meedenken

De info van dennis ga ik ook maar weer eens rustig doorspitten

 
Bij het voorsteltopic van Inge schrijft Micave:

Quote:
Wat je caseïne intolerantie betreft zou ik goed voorzichtig zijn met rauwe melk en wellicht voorlopig helemaal niet nemen. Deze intolerantie heb je doordat je pancreas niet de benodigde enzymen aanmaakt voor de afbreking van caseïne (Dipeptidyl peptidase-4 enzym). Dit enzym krijg je niet binnen via voeding in tegenstelling tot het enzym wat je nodig hebt voor lactose, wat lactase is.

Dus ik laat de zuivel voorlopig even voor wat het is en werk eerst aan de overige voeding.


Dit zou ook wel eens voor jou kunnen gelden, N&L. Jij schrijft:

Quote:
Daarom schrok ik ook zo van dat eczeem omdat ik nu wel weer zuivelproducten eet maar dat is dus ontgiften


Dit hoeft dus niet noodzakelijk te kloppen, het kan ook dat datgene wat Micave beschrijft het geval is.

Quote:
Ik neem nu levertraan 4 capsules van blue ice en dan natuurlijk rauwe melk begreep ik het nou goed dat er in rauwe melk ook de x faxtor zit


Nee, X factor (vit. K2) bevindt zich uitsluitend in het botervet van melk die afkomstig is van koeien die op snelgroeiend jong gras grazen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.834
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan