Hack

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Beste forumleden,

Noem mij een 'complotdenker', maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit forum het doelwit is geweest van een GERICHTE aanval. Voo zover ik het nu in de gauwigheid heb kunnen zien, is er specifieke informatie in de topic Syrie verdwenen, waaronder mijn kijk op het theater van Tarik. Ook is er niets meer te vinden over het Weston Price Congres van zowel 2014 en 2015. Ik laat me niet de mond snoeren en zal over beide onderwerpen een nieuwe topic aanmaken.

Mike
 
De topic over zware metalen ontgifting van adrenalman en watisgezond zijn ook verdwenen. Dat kan geen toeval zijn.
 
Is er geen recente backup?
Ik heb er nog een van december 2012, een bestand van 200MB (toen was er een kans dat er websites uit de lucht moesten)

Zou het mogelijk zijn de totale backup online te zetten?
Dan kan iedereen kijken of zijn favoriete onderwerpen nog "heel" zijn.
(wil ik ook wel doen)
 
Dat kan geen toeval zijn.

Zeker geen toeval. De COMPLETE topic De relatie tussen mensen en varkens is verdwenen!

Mike



 
Toen ik las dat deze website gehackt was, bedacht ik me al wie daar achter kon zitten.

Ik heb vorig jaar een aanval op m'n website gehad, maar ze zijn niet binnengekomen. Wel sindsdien een automatisch backup systeem geïnstalleerd (ook via Wordpress). Als er geen (recente) backup is van de vorige website, dan hoop ik dat voor deze website er wel regelmatig een backup wordt gemaakt.

Zonde van de posts!
 
De topic over zware metalen ontgifting van adrenalman en watisgezond zijn ook verdwenen. Dat kan geen toeval zijn.

Zijn we lekker mee, stond bomvol informatie! Misschien nog in een backup ergens?
 
Hier
http://web.archive.org/web/20150615000000*/https://www.fatsforum.nl
staat voor zover ik zo snel kan zien een complete kopie van de site op o.a. 18 december 2014. (niet recenter)
(wel zeer langzaam met laden)

Maar voordat we allemaal apart info terug gaan halen, misschien even wachten of er een backup beschikbaar kan gaan komen?

ps. Mike, Juglen e.a.: bedankt voor de moeite om alles weer online te krijgen.
 
Mooi dat je in ieder geval dat archief nog gevonden heb, Jp.
Inderdaad maar even afwachten of er een backup is.

ps. Mike, Juglen e.a.: bedankt voor de moeite om alles weer online te krijgen.

Sluit ik me bij aan!
 
Dat is echt zo zonde dat die topics kwijt zijn. Het lijkt erop dat de grootste topics verdwenen zijn, ik denk daarom dat het iets met de grootte van die topics te maken heeft. Ik zie zo snel het topic over leverreiniging ook niet, die was toch ook heel groot? Ohnee gevonden, 220 bladzijden, erg groot ja. Vreemd.

Ik mis trouwens de groene kleurtjes. Fijn dat de rest wel weer online is!
 
Als het niet lukt om dit forum met trollen onderuit te halen dan maar met een hack werd er waarschijnlijk gedacht.
 
Top dat het forum weer online is!!

En toeval bestaat niet...
Is een gerichte aanval geweest.


 
Eerst en vooral mijn complimenten dat jullie de site zo snel online hebben gekregen.

Hier zullen we ons best blijven doen om zoveel mogelijk interessante informatie naar buiten te brengen. Blijkbaar zijn er mensen die het niet leuk vinden dat er door de hier bruikbare informatie een deel van hun broodwinning verloren gaat !
 
Back-up is zeer noodzakelijk, ik doe dat ook heel consequent van mijn computer: Time machine maakt automatisch aanvullende backups en doet dat elk uur, als de computer aan staat. Ik kan dart ook elk kwartier laten doen. De schijf met de TM backup zit in dezelfde kast als de schijf waar het besturingssysteem op staat, dus is het een beperkte veiligheid, niet bestand tegen diefstal.
Dan is er de dagelijkse backup, dat gaat op een externe schijf die ik zo op elke ander Mac kan aansluiten en dan alles zonder meer voor handen heb, alleen wat na de dagelijkse backup opgeslagen is, is kwijt.
Dan is er nog de wekelijkse backup, die schijf wordt op een plaats buiten de woning bewaard, in geval van brand is er nooit meer weg dan er in 1 week bijgekomen is. deze backup zou ook dagelijks of nog vaker kunnen als er een verbinding was op afsand.
Maak backups!
 
He Mike, heb je er ooit over nagedacht om te switchen naar meer professionale forum software ? Dit is een van de beste forum software volgens mij op dit moment:

http://www.discourse.org/

De officiele prijzen van de makers zelf zijn heel prijzig, en meer bedoelt voor bedrijven zoals twitter bijvoorbeeld, die hebben hun officiele forum bij discourse gehost. Er zijn ook goedkopere opties zoals deze:
https://www.discoursehosting.com/pricing/

Zelfde forum sofware, en ook dagelijkse backups. Ik heb zelf mijn hosting daar, en ben zeer tevreden.
 
Het kan heel goed opzet geweest zijn en als die uit een hoek kwam die deze site niet ziet zitten, dan is het ook een positief teken: blijkbaar zijn we dan goed bezig met bewustmaking en is er rede voor omdat te dwarsbomen!
Ik zou de overheid niet uitsluiten, ambtenaren (ook politie) hebben alle tijd, ze worden toch wel door ons betaald onder dwang en hebben er belang bij om hun en elkaars baantjes in stand te houden, ze zijn vaak net zo corrupt en onproductief als hun machtsgeile baasjes.
 
Ik denk dus ook een gerichte hack. Aan de andere kant, wel een compliment! Maar vooral erg jammer van de tijd en energie die erin is gestoken om de informatie te verzamelen. Ik hoop dat t de mensen achter de schermen lukt om via back-ups ofzo de spullen terug te halen.

Juglen en Mike, super dat je hier wederom zoveel tijd on steken om de boel draaiende te houden!!!!!
 
Oei voor mij is dit forum altijd een grote vraagbaak en kon dus afgelopen dagen er niet op .
Gelukkig hebben jullie de boel toch weer snel op orde gekregen .
Snap alleen niet wat iemand er voor belang bij zou hebben om bepaalde topics te verwijderen .
Complotdenken is een geestelijke ziekte hoor Mike .(grinnik )
 
Van Juglen heb ik begrepen dat backups en archieven in dit geval zinloos zijn, omdat er is overgeschakeld naar een recentere (veiligere) versie van de bbpress-software.

We hebben zeker overwogen om over te stappen op andere software, maar dan had het allemaal veel langer geduurd. Al zeker 2 jaar worden we belaagd door trolls, spammers en andere saboteurs en nu dan een heuse hack, die de meest kritische topics heeft verwijderd. Jammer, maar we creeren wel weer nieuwe content, het is wat het is.

Voor diegenen die mij mailen over verkeerde posts van verkeerde forumleden, het is ondoenlijk om deze allemaal te fixen. Laten we ons richten op het neerzetten van nieuwe info waar we allemaal wijzer van worden, het is niet anders.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.072
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan