Goeiemorgen allemaal!

Goeiemorgen, ik zit deze topic te lezen...en drink een glas heerlijke thee (lever/galthee en mariadistel).

 
Goeiesmiddags! Superweertje! Een chemtrail-loze lucht!

Lekker blad geruimd om het huis, vogels verwend met verse pinda's en wat haver gestrooid. De roodborstjes zaten al naar binnen te gluren zo van "waar blijft al dat lekkers", dus toen moest ik wel..... Veel vogels hier, boomklevers en -kruipers, winterkoninkjes, koolmezen, pimpelmezen, staartmezen, groenlingen, grote bonte spechten en natuurlijk ook het "gewone spul" zoals merels, mussen, gaaien, eksters en een buizerd die af en toe iets wegsnaait. Ook weer even de egelpoep opgeruimd, die scharrelen hier 's avonds ook rond en kakken altijd op dezelfde plek precies waar ik altijd loop.

Gisteravond genoten van de prachtige heldere sterrenhemel. Was extra bijzonder omdat we bij een vriend via diens telescoop hebben gekeken, ongelofelijk welk moois je dan waar kunt nemen! Weer een boel geleerd over sterrenstelsel en nevels.....bijzonder.

Genieten met een grote G dus :D

 
Ook goedemiddag! We hebben net onze supervette yoghurtsmoothie tot ons genomen en zitten nu lekker te kranten en te 'forummen'.

We hebben net even gewerkt en daarna naar de boerin geweest voor onze wekelijkse voorraad melk en eieren. Vlees hebben we nog genoeg in voorraad. Meestal houden we hele gesprekken maar ze was nu druk bezig met de voorraad walnoten uit eigen tuin in papieren zakken te doen. Dus we hebben haar maar niet opgehouden. Zelf even naar de melktank en de 5liter potten gevuld.

Ik heb trouwens wel even bij haar nagevraagd over melk/room. Haydarpasa had in een ander topic aangegeven dat bij de buffelmelk in de tank de room scheidt van de melk. Maar bij onze boerin wordt de melk constant geroerd. Dat is ook verplicht zei ze.

Onze boerin verkoopt trouwens ook biologische pizza's van een Italiaan in de buurt van Groningen die ze zelf maakt.

Die man koopt zijn buffelmelk bij hem in de buurt en maakt er zelf mozzarella van. Volgens de boerin smaakt het hemels.

Wij gebruiken die pizza's zelf niet, daar hebben we geen behoefte aan.

Straks nog even aan het werk en dan draait de dag weer.

Geniet er allemaal van.

 
Quote:
We hebben net onze supervette yoghurtsmoothie tot ons genomen en zitten nu lekker te kranten en te 'forummen'.


Aan de ene kant leugens dus en aan de andere kant waarheid. :wink:

Mijn supervette yogurtsmoothie bestond vandaag uit de volgende vetten:

Jersey yogurt (4,5% vet)

Rauwe melk (ten minste 4,5 % vet)

kokosolie

Rauwmelkse boter

Green Pasture boterolie

Levertraan

Geozoneerde olijfolie

2 rauwe eieren

Verder nog:

Lugol's jodium

2 theelepels Sole

Blauwe druiven uit de tuin

3 theelepels donkere honing

stuifmeelpollen

Enkele druppels H2O2

Kaneel

Garam masala

Kerrie

Nootmuskaat

Komijn

Koriander

Gember

Kardamom

Karwij

5 spice

Veel iiefde

Ik heb hier inmiddels al een liter van op en heb nog ong. een halve liter over, yummie!

Mike

 
Wat lees ik hier allemaal relaxte verhalen... Waar halen jullie de tijd vandaan;) Voor mij is het sinds vanmorgen 08.00 uur (en dat is al een uur later dan normaal) studeren, studeren en nog meer studeren. En raad eens wat ik zo meteen weer ga doen? Juist, studeren.

Pfoe, je moet toch wat als je ook nog iets wilt leren.....

 
Zijn ook maar momenten van relaxation hoor Pinklady, tijdens zo'n moment is er ook even ruimte om te forummen bijvoorbeeld.

Succes met je studie!

 
Hallo ik ben Lotje, ben me aan het inlezen en zal me dan aan jullie voorstellen, heb een vraagje over de yoghurtsmoothie van Mike, hoeveel yoghurt of rauwe melk gaat hierin?

 
Zoveel als jij wil. Verwacht hier geen protocollen waarbij alles tot op de vierkante millimeter wordt afgewogen, maar ga zelf aan de gang op basis van je eigen smaak en inzicht.

Mike

 
Ok duidelijk, ben al aan het experimenteren alleen roomboter in de smoothie is niet echt lekker, dit maalt er in de blender niet goed doorheen, cocosolie valt nog niet zo goed dus wil ik hier extra vierge olijfolie koudgeperst doorheen doen mag dit?

Ik neem elke dag levertraan/boterolie 1/2 tl per dag krijg ik hierdoor niet te veel omega 3 binnen?

 
Quote:
Daar ga je weer. Mag dit? Alles mag, niets moet.


Mike, zit je opeens in de "alles mag en niets moet" modus? :wink:

Je klinkt soms zo streng als iemand net buiten de lintjes van Weston Price denkt, zoals ik bijvoorbeeld.

Ik pik van elk forum iets op, doe wat goed voelt voor mijn lijf zoals meer mensen hier.

Nu lijk je wat milder en is het net of er geen protocol is?

 
Er is geen protocol! Je eet volgens principes. De principes van Weston Price, of niet. Mag je ook helemaal zelf weten.

Er is genoeg geschreven over levertraan. Wil je beginnertips, start je eigen voorsteltopic.

 
Dank voor je uitleg Alexandra.

Een voorsteltopic heb ik inmiddels al aangemaakt en goede adviezen gekregen op mijn eetgewoonten.

Ik ga zeker een flink aantal van jullie eetgewoonten oppakken, met sommige dingen ben ik misschien wat minder streng dan anderen.

 
Wat is streng als het om voeding gaat?

Ben je streng voor jezelf als je alleen gezonde voedzame voeding eet, omdat 'soms een beetje slecht wel kan' volgens sommige?

Mensen willen gezond zijn, maar zich tegelijkertijd ook vol stoppen met de grootste rommel. Of af en toe een klein beetje rommel.

Nou, laat mij dan maar streng zijn voor mezelf, als je dat zo wilt noemen. :lol:

 
Ik ben pas 15 jaar en omdat ik al lang ziek ben en graag beter wil worden ben ik zelf gaan zoeken op internet en kwam op dit forum, ik ben heel veel aan het lezen maar vind het nog wel heel moeilijk, ik heb geen steun van mijn familie daarom deze vragen maar goed het is nu duidelijk en zal een voorsteltopic aanmaken, wist niet dat dit een voorwaarde is/was om vragen te mogen stellen.

 
Nee hoor je mag altijd vragen stellen. Maar een voorsteltopic is met veel vragen gewoon makkelijker.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.836
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan