g-griffel stelt zich voor

g-griffel

New member
bonjour aan allemaal

interessante site , kijk er al een hele tijd op maar durfde me steeds niet aan te melden ,ik hou helemaal niet van forums maar van deze kan ik echt wat leren.

vind jullie heel sympatiek. ik woon sinds vijf jaar in frankrijk in de corrèze.

ik heb jaren fibromyalgie gehad ,je gunt het niemand . een jaar geleden las ik iets over magnesium met malaat verbinding en ik nu ben een jaar verder en eindelijk van mijn pijn verlost helaas kwam erachter dat ik ook chronische vermoeidheid heb maar na het lezen op dit forum ben ik 2 maanden geleden gestart met de lever en galstenenreiniging en met succes . er kwam enorm veel uit en dat al 2 keer ,ik ben een wandelende grindbak geloof ik .mijn energie komt langzamerhand weer terug.

ben ook gestart met rauwe melk en neem veel meer goede vetten en minder koolhydraten ,ook van jullie geleerd. ik heb 30 jaar geen melk gedronken maar nu vind ik het echt lekker.ook heb ik denk ik bijnieruitputting maar daar ga ik over een jaar mee beginnen als er geen stenen meer uitkomen .ik doe 1 ding tegelijk

verder leef ik mijn hele leven al zovzzl mogelijk gezond maar na het lezen van dit forum een een aantal radiouitzendingen (via de computer ) van en met mike heb ik nog meer veranderd in mijn eetpatroon.het bevalt me heel goed .mijn echtgenoot doet ook mee dat is wel zo prettig.

en mijn dochter begint ook voorzichtig haar eetpatroon te veranderen.

verder ben ik meestal een opgewekt mens .hou erg van creatieve dingen,fotografie,kunst,lezen,schilderen, eten ,mijn tuin en vooral de natuur.

hou ervan om veel bezig te zijn

en ik hoop mijn bijdrage ook te kunnen leveren aan dit forum

 
Hallo en welkom! Aan je verhaal te lezen kan ik concluderen dat je inderdaad bijnieruitputting hebt. Goed dat je alle adviezen stapsgewijs toepast, je bent goed bezig!

Mike

 
Welkom :) Zou je wat meer kunnen vertellen over hoe je je fybromyalgie hebt aandgepakt? Ik heb hier zelf ook last van.

 
dank je kavana

ja het is heel erg als je fibromyalgie hebt

alles doet zeer en je energie is heel beperkt

ik heb magnesium met malaatverbinding van now gekocht

en heb dagelijks 4 tabletten geslikt net zo lang tot je ontlasting dunner wordt

het heeft bij mij zeker 8 maanden geduurd

daarna ben ik gaan minderen en verder heb ik heel veel gezeten en heb ik zoveel mogelijk geprobeerd niet al mijn energie op te maken zodat ik weer wat kon opbouwen

dat is best lastig geef ik toe

nu na een jaar neem ik nog 3 a 4 x in de week een tablet

 
Kavana,

Misschien wordt het tijd dat jij je ook voorstelt. Laatst vernamen we dat je diabetes hebt, nu blijk je ook al fybromyalgie te hebben. Wat er is er nog meer allemaal mis? Misschien kunnen we je helpen!

Mike

 
Hallo g-griffel,

Welkom, je bent al een beetje 'gepokt en gemazeld' zal ik maar zeggen.

Je draagt gelijk al bij hoor aan dit forum, door er te zijn en je ervaringen met ons te delen.

Fijn dat je echtgenoot ook mee doet en je dochter staat er voor open.

Sta je er niet alleen voor daar in het verre Frankrijk.

Lia

 
Hallo g-griffel! Fibromyalgie reageerde bij mij ook goed op magnesiumsuppletie. Ik gebruik magnesiumcitraat in poedervorm en na enige tijd - eerder maanden dan weken - namen spierklachten (pijnen, krampen, spasmen ed) af tot nul nu. Wel icm een veranderd voedingspatroon. Met alleen magnesium (of andere supplementen) begin je niet veel omdat je de oorzaak van je slechte gezondheid (= het verkeerde voeding) er niet mee wegneemt. Als je je problemen echt wilt oplossen zul je ze holistisch moeten benaderen, anders dweil je met de kraan open, en dat geldt voor alle klachten en kwalen. Zonde van je energie (en je geld). Maar dat doe je al, dit laatste is meer een antwoord op Kavana haar vraag.

Sauna is fijn. Het ontgift als een tierelier en het ontspant spieren.

Hilda

 
Quote:
Dat heb ik vorige week ook gedaan. Hier dus.


Ik kon je niet vinden onder het forum 'Even voorstellen'. Dat heb ik nu gefixt. Je rept echter met geen woord in die eerste post over diabetes en fybromyalgie.

Mike

 
bedankt voor het welkom

voor hilda

ik ben het met je eens om je leven en je problemen holistich te benaderen anders kan je niet beter worden en leef je je leven maar half denk ik. daarom ben ik graag in de natuur .ik voel mij ermee verbonden .

ik weet waar de problemen vandaan komen en het emotionele gedeelte de emoties ,zal ik maar zeggen zijn aardig onder controle en de obstakels zo goed als opgeruimd

nu de gezondheid nog en die gaat nu de goede kant op

ben er nog lang niet

slachtoffer heb ik nooit willen zijn dat voelt niet lekker maar daardoor heeft het wel heel lang geduurd voor ik een beetje hulp accepteerde .ook daar heb ik nu geen moeite meer mee.

 
@Mike ben ik dat vergeten, dat is de chaos in mijn hoofd waar ik nog meer last van heb dan die andere dingen denk ik. Maar goed.

 
Hoi g-griffel, wonen in Frankrijk was altijd een wens van mijn man. We zijn wel heel veel op vakantie geweest in Frankrijk, prachtig land, we genieten momenteel enorm van de tour de france.

je bent al erg goed bezig hoor, knap dat je dit op deze manier aanpakt. En het is inderdaad heel erg fijn als anderen in je gezin (man/kinderen) ervoor open staan en dat je het dus samen kunt doen.

Kun je bij jullie gemakkelijk aan rauwe melk komen?

En wat is precies magnesium met melaatverbinding?

Lijkt mij wel lastig om daar in Frankrijk koolhydraatarm te eten, als ik terug denk aan onze vakanties zie ik vooral voor mij: de overheerlijke croissants en de baquettes met ham en ei :mrgreen:

 
Ik weet niet waar die r vandaan komt maar ik heb associaties met g-gniffel, als ik in de natuur van Frankrijk zou kunnen vertoeven.. Prima plek voor verder herstel, lijkt me! :D

Hilda

 
dirtsa

dank je

ja wij zijn ook altijd naar frankrijk met vakantie geweest het is een mooi land

ik heb een maand geleden melkboerderij ontdekt

we moeten er eind voor rijden ong. 25 km. ik kan er ook kwark, crème fraiche yoghurt en kaas kopen alles van volle rauwe melk gemaakt allemaal lekker.

in combintie met ander boodschappen in de buurt is dat goed te doen

magnesium met malaatverbinding ,malaat is een appelzuur

we bakken al heel veel jaren ons eigen brood ,is erg lekker en helaas we vinden de croissants hier in onze omgeving ,niet zo lekker meer als vroeger veel te vet, te zoet of te zout

heel af en toe eten we er samen een maar het valt meestal tegen

 
Eigenlijk fijn toch, dat het tegenvalt? Dan hoef je het ook niet meer te eten, kun je het makkelijk weerstaan.

Wow dat je alles op die boerderij kunt kopen! Ik kan alleen melk kopen bij mijn boerderij, maar goed hij heeft ook geen winkel dus ik ben er al heel blij mee. Wat betaal jij voor bijvoorbeeld kwark en yoghurt? Zijn er veel bioboerderijen in Frankrijk waar je rauwe melk/ producten kunt kopen? Wij zijn nog aan het orienteren waar we heen gaan op vakantie en dat speelt zeker mee.

 
boselfje

haha ja eigelijk wel prettig die croissants

ik betaal voor de melk 50 eurocent , voor de kwark 6 euro per kilo en de yoghurt voor 4 bekertjes 1.90

hier zijn niet zoveel boerderijen die aan huis verkopen en die wij hebben gevonden

bij brive is de enigste in de wijde omtrek zover ik weet

de limousin wordt wel steeds meer bio

als je bio en de streek waar je naar toe wilt intikt op internet kom je adressen tegen

je hebt ook bienvenue a la ferme http://www.bienvenue-a-la-ferme.com/ die zijn bijna biologisch geen pesticiden,antibiotica en grasgevoerd en lopen buiten in de wei

er zijn ook veel avondmarktjes in de zomermaanden overal in france met bio of bijna bio

 
ik heb even gegoogled op: magnesium met malaatverbindingen...krijg ik: bedoelt u plaatverbindingen :mrgreen:

Ik kan er dus niets over vinden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.858
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan