FvD

euh... nee. dat is gewoon de manier waarop dames discussieren. Inzetten van de 'rationalization hamster'.
En daar is dus een bepaalde intelligentie voor nodig... Zonder woordenschat of enigzins metaforisch kunnen denken hoef je niet aan te komen bij een kartelpartij. Niet elke dame is hier geschikt voor.

Je ziet het ook academici: genoeg vrouwen. Je kunt intelligent zijn maar dat betekent niet per se dat je slim bent.

Wetenschap boven waarheid.
Denken boven weten.

Slim is in mijn ogen een 'heel' mens zijn. De rationaliteit vervlochten met het kunnen volgen van intuïtie. Yin-Yang in balans.
 
Julian heeft de rooie pil over vrouwen nog niet geslikt. Niet alles is rationeel te beredeneren, zeker vrouwen niet.

Mike
Ik denk dat je de Matrix dan niet hebt begrepen. Het kiezen voor de rooie pil is in de context van een overkoepelende realiteit, die op zichzelf net zo goed een matrix kan zijn.

Maar ff zonder gekheid: knap dat je me weer beter kent dan ik mijzelf 😜
 
En daar is dus een bepaalde intelligentie voor nodig... Zonder woordenschat of enigzins metaforisch kunnen denken hoef je niet aan te komen bij een kartelpartij. Niet elke dame is hier geschikt voor.

Je ziet het ook academici: genoeg vrouwen. Je kunt intelligent zijn maar dat betekent niet per se dat je slim bent.

Wetenschap boven waarheid.
Denken boven weten.

Slim is in mijn ogen een 'heel' mens zijn. De rationaliteit vervlochten met het kunnen volgen van intuïtie. Yin-Yang in balans.

Vrouwen zijn niet intelligent, wel sluw.

Mike
 
Vrouwen zijn niet intelligent, wel sluw.

Mike
Technisch gezien heb je gelijk omdat het een subjectieve beoordeling vanuit de waarnemer behelst. Als jij ervan overtuigd bent dat vrouwen nooit intelligent kunnen zijn dan heb je, gezien door jouw eigen bril, gelijk.

Het wordt echter interessant als je een vrouw tegen een man laat strijden in een test die erop ontworpen is om de criteria m.b.t. intelligentie objectief vast te kunnen stellen. Een IQ-test is hier een voorbeeld van (ben hier zelf overigens totaal geen voorstander van en zie ook grote beperkingen van een dergelijke meting).

Screenshot_20210910-110904.jpg
 
Vrouwen scoren gemiddeld in IQ-tests. Mannen zijn ofwel complete idioten of briljante genieen. In het kader van de 'gelijkheid' dienen mannen naar beneden getrokken te worden naar de grijze middelmaat van vrouwen. Uiteindelijk leidt dit tot de ineenstorting van de samenleving. Gideon liet gisteren zien dat hij als eenling meer intelligentie geeft dan de vrouwelijke 'hive mind' die hij voor zich had. Zo briljant zijn mannen dus. Testosterone, hormone of the gods!

Mike
 
Technisch gezien heb je gelijk omdat het een subjectieve beoordeling vanuit de waarnemer behelst. Als jij ervan overtuigd bent dat vrouwen nooit intelligent kunnen zijn dan heb je, gezien door jouw eigen bril, gelijk.

Het wordt echter interessant als je een vrouw tegen een man laat strijden in een test die erop ontworpen is om de criteria m.b.t. intelligentie objectief vast te kunnen stellen. Een IQ-test is hier een voorbeeld van (ben hier zelf overigens totaal geen voorstander van en zie ook grote beperkingen van een dergelijke meting).

Bekijk bijlage 3496
Als vrouwen vlug van begrip zouden zijn, zouden ze een inhoudelijk weerwoord kunnen bieden aan de vergelijkingen. Dat doen ze niet, wat jij zegt snijdt in dit geval geen hout. Ik ben het eens met Mike.
 
Als vrouwen vlug van begrip zouden zijn, zouden ze een inhoudelijk weerwoord kunnen bieden aan de vergelijkingen. Dat doen ze niet, wat jij zegt snijdt in dit geval geen hout. Ik ben het eens met Mike.
Je gebruikt hier vrouwelijke (emotionele) argumentatie door een nieuwe stelling te poneren (die lijkt op het originele punt), die je zelf weerlegd. Op basis van jouw eigen verzonnen logica concludeer je dat ik ongelijk hebt. Je schaart je ten slotte achter jouw fractievoorzitter. Typische debattechniek

Ik leg het uit. Het ging om deze stelling (die volgens de regels van de logica onjuist is):
  • ❌ Vrouwen zijn niet intelligent
Ik stel hier een ander voorbeeld, waarmee je eenvoudig kunt zien waarom het niet klopt:
  • ✅ Negers kunnen beter hardlopen dan blanken
  • ✅ Mannen kunnen beter hardlopen dan vrouwen
  • ✅ Vrouwen kunnen beter hardlopen dan broodroosters
  • ❌ Vrouwen kunnen niet hardlopen
De laatste stelling is onjuist, omdat we daarboven vaststellen dat vrouwen beter kunnen hardlopen dan broodroosters. Daarmee stellen we tevens vast dat vrouwen KUNNEN hardlopen.

Leg deze logica eens op bovenstaande en andere stellingen. Ik hoop dat het zo voldoende duidelijk is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.734
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan