FvD

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Nu alle pijlen van het establishment op Thierry Baudet zijn gericht en de demonisering en 'framing' van FvD alleen maar in hevigheid gaat toenemen een eigen topic. Om te beginnen dit filmpje:



Mike
 
Zoveel nieuwe topics de laatste tijd. Ben bang dat de samenhang van onderwerpen verloren gaat. De meeste posts passen nu in drie of vier verschillende topics.
 
On topic: bij het zien van zoveel domheid en selectieve verontwaardiging op één podium zou ik uit pure frustratie een halve marathon kunnen lopen.
 
Zoveel nieuwe topics de laatste tijd. Ben bang dat de samenhang van onderwerpen verloren gaat. De meeste posts passen nu in drie of vier verschillende topics.

Juist niet. We hebben inmiddels monsters van draadjes, zoals EU, Regenboogillusie e.a. Vaak gaan deze over verschillende landen als Zweden, Duitsland, Engeland, Canada. Nederlandse politiek begint ook uit te groeien tot een anaconda, dus FvD verdient inmiddels wel een eigen topic. Een eigen topic voor QAnon is ook een goed idee, want Trump wordt hierdoor ook te lang. Als je samenhang wil, moet je simpelweg alle verschillende topics volgen, er zit niets anders op. De ontwikkelingen gaan nu eenmaal zo snel!

Mike
 
De totaal marginale discussie over ras en IQ laat de linkse leegheid zien
De kiezer kijkt door de kruiwagens met framing heen



http://politiek.tpo.nl/2018/02/10/sid-lukkassen-totaal-marginale-discussie-ras-en-iq-laat-linkse-leegheid-zien/

Mike
 
Extra verdrietig is dat Pechtold Baudet cum suis wel durft aan te vallen in een Amsterdams debatcentrum in een aan tijdnood gekluisterd programma maar niet in de Nationale Vergaderzaal. Want daar blokkeerden de sociaal-liberalen afgelopen week een debat over dat vermeende racisme van Forum voor Democratie. Ook dat deugt niet. D66 is sinds het najaar Forum voor Democratie aan het aanvallen maar wanneer puntje bij paaltje komt is het van toedeledokie en wij zijn pleite. Kajsa Ollongren valt Forum voor Democratie aan maar wanneer puntje bij paaltje komt is het van toedelokie en wij zijn pleite en dan gaat ze snel verder met respectabele media beschuldigen van nepnieuws.

https://www.geenstijl.nl/5140691/ba...-mijn-witte-woke-behind-over-het-balie-debat/

Mike
 
r9K9avJ.png


tcgJkV3.png


aKi9ETh.png


Mike
 
Dit is wat Baudet ook moet gaan vertolken. Steven Crowder - sommige IDEEEN zijn beter dan andere:



En wat is een graadmeter van goede ideeen? Juist, IQ!

Mike
 
Bovenstaande twee twitter-berichten laten enkel het plaatje zien, niet de tekst. De plaatjes aanklikken voor de tekst.

Mike
 
Bericht van Thierry via de mail:



Beste FVD-leden,

We hebben een hectische week achter de rug! In deze mail willen we u op de hoogte stellen van de ontwikkelingen rond de partij-organisatie.

Maar eerst willen we iets zeggen over de ongegronde verwijten van D66 over discriminatie en racisme. Verwijten die wij verre van ons werpen.

De commotie ontstond toen de nr. 2 op onze lijst Amsterdam, de Surinaamse-Nederlander Yernaz Ramautarsing door D66 en GroenLinks werd geconfronteerd met beschuldigingen van racisme vanwege dit interview uit juni 2016. Oordeel zelf. Handig zijn de uitspraken van Yernaz wellicht niet, maar discriminatie of racisme lezen wij er zeker niet in. Voor de duidelijkheid, zoals wij altijd hebben gezegd (en ook zullen blijven uitdragen): Forum voor Democratie neemt afstand van elke vorm van racisme en discriminatie, wij staan voor een open samenleving waarin iedereen wordt beoordeeld op individuele kwaliteiten, niet op huidskleur, ras, geslacht, seksuele geaardheid, etc.

Vice-Premier Kajsa Ollongren (D66) beschuldigde ons op basis van dit interview met Yernaz uit 2016 dat wij ‘openlijk discrimineren op basis van ras’, en dat wij ‘sommige Nederlanders anders behandelen dan andere’. Dergelijke onjuiste en demoniserende uitspraken, nota bene afkomstig van de Minister van Binnenlandse Zaken die verantwoordelijk is voor de staatsveiligheid en moet toezien op een eerlijk verloop van de verkiezingen, gaan echt alle perken te buiten. Daarom heb ik samen met Theo Hiddema aangifte tegen Ollongren gedaan wegens smaad en laster. In tegenstelling tot wat sommige media beweren is dit geen kansloze zaak (er zijn eerder vergelijkbare zaken geweest die ook tot een veroordeling hebben geleid) en is het ook geen publiciteitsstunt. Wij merken sinds de uitlatingen van Ollongren dat het klimaat danig is verhard en ook de veiligheidsmaatregelen moesten deze week verder worden aangescherpt.

Juist op dit moment - terwijl we de volle laag van media en gevestigde partijen kregen - meende een kleine groep leden het partijbestuur en de partij-organisatie ter discussie te moeten stellen. De media doken er meteen dankbaar bovenop. In deze fase van ons bestaan - waarin we zo’n duizelingwekkende groei meemaken - is het een slecht idee om de bestuurssamenstelling en de partij-organisatie ingrijpend te gaan wijzigen. Stabiliteit en gecontroleerde groei zijn op dit moment het allerbelangrijkste. Daarom heeft het partijbestuur haar standpunt toegelicht aan de pers. Hierop hebben twintig leden het lidmaatschap opgezegd maar er zijn ook honderden leden bijgekomen. Per saldo is ons ledenbestand deze week met ruim 500 leden gegroeid.

We laten de onrust nu achter ons en gaan verder met ons positieve verhaal voor een beter Nederland - zonder discriminatie of racisme - en een goed georganiseerde partij waarin we ons richten op de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 en gestaag verder gaan met de selectie van kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019.

Bent u geïnteresseerd om hierbij betrokken te zijn, dan bent u van harte uitgenodigd om zich aan te melden.

Thierry Baudet

Mike
 
FVD moet inderdaad verder gaan met hun eigen verhaal. Inhakken op D66 heeft denk ik niet veel zin: mensen zouden zo'n filmpje niet nodig moeten hebben om overgehaald te worden.

Ik was vorige week bij een FVD-bijeenkomst in Amsterdam. Linkse roeptoeters voor de deur. Het gebruikelijke beeld van megafoon, leuzen en mensen die bij het uitdelen van gezichten niet vooraan stonden. Probeerde kort het gesprek aan te gaan, maar na één minuut was ik letterlijk een gore kankerracist. Ze gingen onze partij slopen. Ik vroeg of ze geweld overwogen. Indien nodig gebruiken ze dat, werd me verteld.

Toen ik naar binnen wilde, probeerden ze me tegen te houden, maar beveiliging greep in.

Het FVD-idee voor Amsterdam werd me snel duidelijk: ondernemende en pragmatische mensen die ervaring buiten de politiek hebben opgedaan voordat ze er zelf instapten. Willen zichzelf en anderen laten afrekenen op resultaten. De enorme schaduwmacht van de PvdA verkleinen. Maar ook realistisch zijn en inzien dat sommige wensen juridisch niet altijd haalbaar zijn (geboren Amsterdammers voorrang geven op de woningmarkt) en dat andere kwesties een taak zijn voor landelijke overheid.

Maar los van de inhoud zag ik net als op het congres vooral redelijke mensen met wie je makkelijk de hele avond door kunt praten, biertje in de hand. Ook een paar niet-leden/twijfelaars. Zij wisten ongetwijfeld niet wat hen overkwam met die intimiderende herrieschoppers buiten. We konden gelukkig lachen om dit vrij trieste schouwspel.
 
Inhakken op D66 heeft denk ik niet veel zin: mensen zouden zo’n filmpje niet nodig moeten hebben om overgehaald te worden.

Jazeker heeft dat wel zin! Baudet kan een voorbeeld nemen aan Trump: verontschuldig je nooit en zet genadeloos de tegenaanval in. We moeten beseffen dat het oorlog is!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan