Foksola stelt zich voor: Hoihoi

Foksola

New member
Ik ben Foksola en kom op dit forum om meer te weten te komen over gezonde voeding en te zoeken wat er precies bij mij past.

Ik heb te kampen met veel allergieën en moet dus wel wat dingen gaan wijzigen.

Dacht dat ik altijd heel gezond bezig was maar blijkt toch nog niet gezond genoeg, anders kreeg ik niet zoveel klachten.

Hoop dus veel van jullie te leren!

 
Foksola, welkom.

Weinig tekst maakt nieuwsgierig.

Wat voor klachten ervaar je? Hoe ziet je eetpatroon eruit?

Je hoeft niet je doopceel te lichten hoor, maar het is handig om te of je een man bent of een vrouw, bij vrouwen spelen hormonen ook een bepaalde rol (bij mannen trouwens ook maar dan weer andere hormonen).

Wil je s.v.p. aangeven wat je zoal door de dag heen eet en drinkt?

Dan kunnen wij daar tips/adviezen op los laten.

Dan kun je pas veel leren van ons.

Lia

 
Welkom Foksola!

Ik heb even de titel veranderd van "Hoihoi" naar "Foksola stelt zich voor: Hoihoi"...

 
Hi Foksola.

Welkom op het forum. Ik ben ook net nieuw hier maar wilde je toch even welkom heten!

 
Ik ben een vrouw van 52 en ik ben allergisch voor metalen en heb een histamine overgevoeligheid.

Ik eet volgens een histamine dieet van de dietiste maar blijf toch op veel dingen reageren.

Mijn werledje is qua voeding erg klein geworden helaas .

Producten uit de nachtschade familie lukken zowiezo niet en van noten krijg ik het benauwd :(

Zuivel en gluten lukken ook niet, en fructose is ook een probleem.

En dus struin ik internet af voor informatie en waar kan je die beter halen dan op dit soort fora's

 
Hoi,

Je bent hier op 't juiste adres, je vind van alles wat. Welkom !

Jolanda

 
Foksola,

Je zegt dat zuivel niet lukt, is dat zuivel van gepasteuriseerde melk?

Daar kunnen heel veel mensen niet tegen, diezelfde mensen kunnen wel vaak tegen rauwe melk.

Dat zou je eens kunnen proberen. Dan kun je er ook zelf yoghurt en kefir van maken, gefermenteerde producten zijn nog beter.

Verder zou je de bouillons van beestenbotten (mergpijpjes, schenkel) kunnen maken.

Lia

 
Melk lust ik niet, wordt er misselijk van...

Yoghurt ligt me zwaar op de maag, en krijg er hartkloppingen van :(

Bouillon maak ik wel, maar meestal van groenten die ik verdragen kan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan