Femke stelt zich voor

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Hallo

Ik lees al een dikke week mee op dit forum en ik dacht; maak en account aan en stel me voor.

Ik ben 44 jaar, getrouwd, 3 kids een hond en sinds 6 jaar ong. diagnose ms welke nu terug gedraaid is naar waarschijnlijk ms (primair progresief)

Het uwv heeft mijn uitkering gehalveerd (zat net in een herkeurings periode) en nu zitten we in een kleine finaciele crisis.

Ondanks alles probeer ik zoveel mogelijk biologisch producten te kopen en mijn voeding en dat van mijn gezin, te veranderen.

Dit alles naar aanleiding van een een posting op msweb over Terry Wahls. Ik ben me weer meer gaan verdiepen in goede voeding en via Ditte (op ms web) hier beland.

Ditte, heb je hier nog niet kunnen vinden maar misschien heb je hier ook een andere naam, net als ik ; )

Je hebt me al goed op weg geholpen en er is weer een heel nieuwe wereld voor mij open gegaan!

Ik ben dus begonnen met veel groente, 2st. fruit, kokosolie, volle yogurt, roomboter, rundvlees (ik at bijna nooit vlees, maar heb een bioboer in de buurt gevonden die eigen bio vlees in de vriezer heeft en rauwe melk verkoopt, kijg ik vrijdag)

Vanaf vrijdag ga ik dus aan de rauwe melk smootie

En ik bak en eet zelfgemaakt speltbrood voor de kolydraten waar ik nog niet helemaal zonder kan.

Ik ga zo even kijken of ik boekje over bijnieruitputting bij de bib. kan reserveren.

Tot zover eerst maar.

Groet, Femke

 
Femke, welkom hier. Hoe kan dat nu dat het UWV zomaar je uitkering halveert? Ze keuren je goed om voor halve dagen te gaan werken?

Ik heb dit het verleden ook meegemaakt maar het voor de Hoge Raad gegooid ergens jaren 97. Met advocaat hoor. Ze hebben het toen teruggedraaid.

Ik denk dat je Dirtsa bedoelt hier op het forum.

 
Goedzo, het klopt, hier ben ik Dirtsa. Ik was al benieuwd of je je hier zou melden. Erg leuk, en je pakt het goed op. Mike heeft een gratis te downloaden e-book over bijnieruitputting, er is vast wel iemand die daar even de link voor jou hier plaatst.

Heb je de info allemaal gezien bij: alleen lezen topic?

Daar staan al veel dingen waar je wat aan hebt. En schroom niet gewoon te vragen hoor.

Ik begrijp het UWV ook niet, ik heb ook diagnose ppms, en juist van wege deze diagnose, vertelde de arts , keurde hij mij volledig af. Je bent blijkbaar erg afhankelijk van wie je voor je hebt. Ben je nog in beroep gegaan?

 
Dat klopt, de ene arts is de ander niet, de een is heel menselijk en de ander handelt volgens het protocol

 
Femke,

Email me op westonprice.nl@gmail.com. Dan stuur ik je GRATIS het ebook over bijnieruitputting toe, i.v.m. je financiele situatie. Welkom op het forum!

Mike

 
Hi Femke, Van harte welkom. Ik hoop dat je veel kennis opsteekt en ben erg benieuwd naar hoe de adviezen je gezondheidsklachten beinvloeden. Veel succes en sterkte!

 
Welkom Femke :-) Dit forum gaat vast een positieve bijdrage aan je gezondheid leveren. Veel sterkte in ieder geval. Het lijkt me bepaald niet gemakkelijk om zo'n diagnose te krijgen. Ik hoop dat men bij UWV hun mening gaan herzien!

 
Hallo,

Bedankt voor jullie welkomswoorden :D

Mike, dank voor je aanbod maar ik had het stuk vorige week al gedownload en gelezen!

Over het uwv...dat vind ik nog te moeilijk om daar wat over te schrijven, blijkt...ik ben al bijna een uur bezig met dit stukje en alles wat ik probeer hierover te vertellen komt niet uit de verf....misschien later.

Mijn concentratie is ook behoorlijk slecht, dus dat helpt ook niet echt.

Tot zover eerst maar weer

 
oja, nog even vertellen dat ik pas sinds maandag ben gestopt met roken :oops:

Tja, als je zo bewust met voeding om wilt leren gaan dan moet je wel stoppen met roken.

Eigenlijk denk ik dat het me daarom ook nu wel gaat lukken.

Dirtsa! Wat fijn dat we elkaar ook hier weer treffen!

En nee Boschje, het uwv bleef ook na mijn bezwaarprocedure bij het besluit.

Ik was emotioneel en fysiek zo stuk na de bezwaar procedure dat ik heb gekozen voor rust en dus niet voor de gang naar rechter gekozen.

 
Ik begrijp het helemaal, maar het klopt natuurlijk niet. Ik hoorde pas dat mijn nichtje volledig is afgekeurd...jonge meid, nooit gemerkt dat haar wat mankeert, ik begrijp er in ieder geval helemaal niets van.

En het UWV komt er dus mee weg, zou die arts 's avonds helemaal tevreden in zijn bedje hebben gelegen..Yes, weer wat geld verdiend voor de staat, en een zieke het wat moeilijker gemaakt.

Femke, mijn concentratie is het afgelopen jaar al behoorlijk vooruit gegaan, en ik hoop dat dit voor jou ook gaat gebeuren. hoe oud zijn je kinderen?

 
Quote:
En het UWV komt er dus mee weg, zou die arts 's avonds helemaal tevreden in zijn bedje hebben gelegen..Yes, weer wat geld verdiend voor de staat, en een zieke het wat moeilijker gemaakt.


Alleen met zo'n mentaliteit kun voor het uwv werken, denk ik.

Er zullen ongetwijveld ook mensen met het hart op de goede plek werken bij het uwv.

Ik heb gewoon heel veel pech gehad, denk ik.

Heeft ook wel met mijn positieve instelling te maken misschien...het schijnt dat je al je klachten flink moet aandikken tijdens een keuring.

Ik was zo blij dat ik weer kon lopen met de rolator en zo presenteerde ik me daar ook.

In het verslag stond: Een gezond ogende goed verzorgde vrouw, loopt met een rollator maar lijkt deze niet echt nodig te hebben. En meer van dat soort dingen...zucht...het was zo erg allemaal.

(Ik heb 13 jaar gewerkt als verpleegkundige met veel liefde voor het vak maar ook met veel frustratie over de onkunde van sommige artsen en de grote rol van de farmaceutische industrie)

Maar goed, ik wil vooruit!!

Dus nu over voeding en mijn lijf en waarover ik veel hoop te leren hier.

Ik wil graag een beter denkvermogen, me wat fitter voelen want ik ben al jaren chronisch moe.

Verder veel gevoelsstoornissen, slechte coordinatie, draaiduizeligheid en spierzwakte voornamelijk links.

Heb zowel links en rechts uitval gehad, dit was ook te zien op de mri destijds.

Ik heb cronische aangezichtspijn rechts en een slecht gevoel in mijn linker hand.

Verder een discus protrussie van een tusenwervelschijf waardoor ik veel nek pijn heb met uitsraling naar de linker arm. (tengevolge van een kop-staart-botsing)

Dirtsa, mijn kids zijn 20, 15 en 13 jaar en de oudste heeft het nest al verlaten.

Door geen suiker meer te eten ben ik al een gtotendeels verlost van de brainfrog denk ik maar ik hoop op meer verbetering.

Dirtsa ik las iets over jou lever problemen wat ik heel herkenbaar vond.

Ik heb de laatste dagen toch zo'n pijn in de rechter bovenbuik.

Kon er vanacht niet eens van slapen.

Ik moet volgens mij eerst ontgiften en wat aan de bijnieruitputting doen en waarschijnlijk ook de lekkende darm maar ik weet even niet waar ik moet beginnen....

Ik wil misschien ook wel te veel in een keer; anders eten, stoppen met roken binnen 2 weken is niet niks...toch?

 
nee, dat is zeker niet niks. Stapje voor stapje, ik ben destijds begonnen met bestellen keltisch zeezout, sole maken en 2 x per dag theelepel in glas water.

Verdr H202/foodgrate, dit langzaam opbouwen. Eerst 3% verdunning, 3 druppels in glas water(met de sole) en per dag of 3 dagen omhoog in drupples.

Uiteindelijk de 35% verdunning, en dit per druppel ophogen.

Ik heb adrenal(bijnierhormoon/dierlijk), en eerst 5 maanden gebruikt, toen geprobeerd zonder, maar vrijwel meteen weer nieuwe besteld. Dit ivm de bijnieruitputting

Ik begin 's ochtend met glas water/sole/H202/citroensap en lepeltje honing.

Na uurtje: groot glas rauwe melk en de groente, in ghee/roomboter en lepel kokosolie(meestal gewoon in de mond)

Rond 11.30 uur weer glas water,H202/appelazijn/honing. Na half uur/uur de groente/nootjes/eierdooiers en lepel kokokolie en glas applesmoothie(eventueel met slagroom,mmm)

rond 15.30 uur: lever/galthee met verse gember

17.30 uur: glas water/H202/appelazijn/honing

na half uur/uur: groente met vlees of vis of orgaanvlees(lever).( lepel kokosolie)

20.30 uur: water met sole/H202

voor het slapen nog een glas water met sole/H202.

verder heb ik sinds kort een ozongenerator, dat vind ik geweldig ding. Daardoor heb ik meer lucht, slaap ik ook beter.

Als supplementen: serrapeptase en hawthorn(ivm bloedverdunning na ccsvi behandeling)

Biergisttabletten/spirulina(ik laat om half jaar amalgaanvulling verwijderen, nog 2 te gaan)

Adrenal dus, acerola(vit c).

Voor de lever doe ik regelmatig de milde leverreiniging, die staat op het forum beschreven. en daarbij dan een koffieklysma.

Verder iedere dag waterklysma, omdat ik anders maar 1 of 2 x per week ontlasting heb, en door de klysma geeft dit veel verlichting.

Ik gebruik dus totaal geen suiker meer, al jaren niet meer, en de koolhydraten sinds enkele weken haal ik uit de groente/honing/appelsmoothie.

Ik las deze week ook de tip: doekje gedrenkt in sole op je lever leggen met warm kruikje en zo half uur rusten, of olijfolie ozoneren en dit op de leverstreek inmasseren.

Geen granen/geen nachtschades.

 
Hé Femke,

Welkom op dit forum. :wink:

Ik vind het heel erg knap dat je ondanks je vervelende situatie het bijltje er niet bij neergooit. Ik ken veel mensen die hebben opgegeven bij minder!

Ik hoop dat je veel hebt aan dit forum, je vindt hier een schatkist aan informatie.

Wat betreft de brainfog; als een schildklieraandoening is uitgesloten dan helpen kefir (voor de b12) en de levertraan heel erg goed. Vooral de levertraan heeft mij geholpen beter te kunnen concentreren.

 
Levertraan met boterolie heb ik al :D Bleu Ice Royal van Green Pasture.

Ik neem iedere dag 1 theelepel voor de maaltijd 's middags

Goed?

Mijn vit. D was laag bleek uit de laatste screning.

Dus dit leek mij alvast een goede investering!

Verder ben ik veel aan het lezen en probeer uit te vogelen wat voor mij goed is op dit moment.

Ik denk dat ik heel rustig aan moet beginnen, tenminste dat zegt mijn gevoel.

Als iemand daar anders over denkt hoor ik het ook graag :wink:

Mijn lijf heeft het zwaar te verduren gehad de laatste 10 jaar..super veel stres (rechtzaken, we zijn als gezin slachtoffers van een geweldsmisdrijf, smaad en laster geweest) en veel verdriet om het overlijden van mijn zusje...heel veel verdriet, ik mis haar zo..we missen haar allenmaal heel erg!

(Daar was het uwv verhaal peanuts bij..)

Ik weet niet hoe mijn schildklier functioneerd maar daar maak ik me op dit moment niet zo veel zorgen over.

Wel maak ik me zorgen over mijn hoge bloeddruk waar ik nu nog matoprolol voor slik.

Ik heb al vanaf mijn 23 jaar een te hoge bloeddruk.

Mijn zusje had dit ook en overleed op 34 jarige leeftijd plotsklaps aan een hersenbloeding.

Er komen erg veel hart en vaat aandoeningen voor in mijn familie, zowel aan vaders- alswel aan moeders zijde.

En helaas lopen ze allemaal in de pas van het voorlichtingsburo voor voeding en de becel zwaan kleef aan...

Ze verklaren mij voor gek met mijn roomboter, levertraan en kokosolie en denken dat ik levensmoe ben :oops:

Ik moet dus ook veel vertellen hier thuis, over waar ik mee bezig ben en wat ik allemaal gelezen heb en waarom ik wel roomboter eet o.a.

Mijn kids leren op school dat de schijf van 5 of was het nou 4 het gezondst is en verder alles wat het voorlichtingsburo voor de voeding verkondigd word op de scholen ook onderwezen.

Ik maak me daar ernstige zorgen over.

Hopelijk blijft er van wat ik vertel ook het nodige hangen zodat ze uiteindelijk zelf ook goede keuzes kunnen maken.

 
Het valt nog niet mee om anderen, naasten, uit te leggen waarom je terug wilt naar de natuur en het eten van onze voorouders.

Je hebt veel voor je kiezen gehad, wat een verdriet, het verlies van je zusje, en al zo jong. Ik neem aan dat je zusje regulier behandeld is en dus niet aan de roomboter etc was. En toch is zij veel te jong overleden.

Als jou familie de moeite neemt om zich heen te kijken dan zien ze wat het beleid de afgelopen decennia veroorzaakt, ondanks( ws dankzij) onze medische "wetenschap".

Er komen helaas steeds meer zieken, ernstig zieken, niet te behandelen zieken, en dat begint op steeds jongere leeftijd. het roer moet heel erg om, dogma's overboord.

Ik zou zeker het keltisch zeezout bestellen, ik heb al van velen gehoord dat al binnen enkele weken tot maanden de bloeddruk enorm omlaag ging hierdoor.

Bij handige adressen staat hoe je deze kunt bestellen. Ik heb meteen 10 kg besteld, en geef dit ook graag weg, de kinderen, vriendinnen etc.

Naasat de sole gebruik ik alleen nog maar dit zout, voor het vlees/bouillon enz.

Bewaar het zout afgesloten en donker, het is wat vochtig, anders krijg je algenvorming.

Ik heb een vijzel, daarin maak ik het zout fijn voor over een ei of om vlees mee in te wrijven.

 
Dank Dirtsa!!

Ik ga het bestellen!

Super hoe jij me op weg helpt :D Dank je wel!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan