Voeding en fysieke degeneratie is de complete studie van Weston Price, door Mike vertaald in het Nederlands! Je kunt het ook wel in de bibliotheek vinden, staat ook vol met plaatjes van natuurvolkeren die Weston Price heeft bezocht. Hij heeft er echt zijn levenswerk van gemaakt, er bestonden in die tijd hele volkeren die kerngezond waren en bleven.
Je bent zeg maar al best op de goede weg toch? Prima dat je nog even niet aan orgaanvlees wilt denken, maar probeer wel helemaal te stoppen met transvetten. Transvetten zorgen ervoor dat je cellen geen lucht meer krijgen, ze zitten in bewerkte producten zoals chips en koek.
Ik zag op je site dat je werkt met ADHD en autistische kinderen. Ik heb daar op mijn werk ook enige ervaring mee, en voeding is precies het probleem. Suikers ook vooral. Met ADHD zijn ontzettend goede resultaten geboekt bij de Pelsser RED centra. Bij autisme kan goede voeding ook wonderen doen.
Het kan best even duren om suiker helemaal te laten staan, heel veel mensen in het westen (en zeker de kinderen op je werk) hebben een soort verslaving. (zie de tekst:
suikerverslaving)
Chips is trouwens een heel natuurlijke behoefte aan vet en zout, je lichaam vraagt om natuurlijke (verzadigde) vetten en zouten, alleen geven wij vaak de verkeerde. Kijk even op Keltisch zeezout (
verkooppunten), dat gebruiken de meesten hier, dat werkt bloeddrukverlagend. Eieren daar is bijna geen limiet aan, 25 eieren in de week is geen punt, als je lichaam erom vraagt. Als tussendoortje of 's avonds wat lekkers : denk aan kaas. Brie of boerenkaas, of allebei. Verder: zonder vis en zonder veel zon kun je wel tekorten aan vitamine D krijgen, dat is best een probleem in Europa. Je kunt dan dagelijks levertraan nemen.
Je bloedsuikerspiegel wordt stabieler als je steeds meer dierlijke vetten neemt, zoals inderdaad roomboter en vet vlees. Dan zul je ook steeds minder behoefte hebben aan pasta en aardappelen. Voor koolhydraten zijn zoete aardappelen trouwens beter, rijst ook.
Rauwe melk van gezonde koeien die helaas binnenblijven en die helaas mais krijgen is inderdaad altijd nog beter voor je dan gepasteuriseerde melk. Maar nog veel beter is even langs Warmenhuizen te gaan voor rauwe melk van de biologische boer. Succes!