Femke stelt zich voor

G

Guest

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben Femke, 25 jaar en woon zelf op een boerderij.

Onlangs ben ik voor het eerst naar een lezing van Mike geweest.

Vooraf was ik erg skeptisch. Iedereen zegt dat van alles goed en slecht is en op slot kunnen we niets meer eten denk ik dan.

Maar op de een of andere manier heeft Mike me helemaal overtuigd met zijn gedachtengang en uitleg daarvan.

Ik ben dus nog totaaaal niet thuis in deze wereld en vind het ook moeilijk om de omslag te maken in mn leven.

ik probeer regelmatig dingen hier te lezen!

Groetjes Femke

 
Welkom Femke. Neem eens een kijkje op de site van Poekie, daar staat alles wat overzichtelijker bij elkaar dan hier op t forum.

www.voedingisgezondheid.nl

 
Hi Femke, welkom.

Veel lezen inderdaad, dan wordt alles vanzelf wat duidelijker, heb je het alleen lezen gedeelte al gevonden/gelezen?

 
Welkom Femke,

We hebben hier veel stadsmensen die maar wat jaloers zijn op het leven op de boerderij. Leuk, waar in de buurt? Heb je daar ook al rauwe melk kunnen vinden?

Bij mij is het eigenlijk precies zo gegaan; terechtgekomen bij een lezing van Mike, en meteen het idee dat dit klopt. Vegetarisch voedingsadvies is bij mij nooit aangekomen - Paleo is ook geweldig, maar veel meer werk.

Vóór de oorlog hadden artsen echt een degelijke traditie om gezondheid te bereiken via voeding en zonder pillen. Heb je het boek van Weston Price gelezen?

Zware voeding vermijden is inderdaad geen oplossing, beter is het om je spijsvertering te verbeteren. Het enige wat ik zelf ben gaan vermijden: alle suikers, aardappelen, brood en koffie.

Met roomboter kun je eigenlijk meteen beginnen, ook met rauwe vis. Als je eenmaal gewend bent, kun je rauwe melk erbij gaan zoeken, en dat uitbreiden met lever, bottenbouillon, rundervet etc.

Kun je beschrijven wat je allemaal op een gewone dag eet? En dan bedoel ik echt alles..?

 
Wij wonen in de buurt van Almaar Thijs!

Het is een prachtig nieuw en modern bedrijf bedrijf. Maar als ik naar jullie uitgangspunten kijk, hebben wij geen 'goede' boerderij.

Onze koeien komen niet buiten en worden onder andere gevoerd met mais.

Ik ben al aan het proberen om mn vriend eens over te halen om in gesprek te gaan met een boer die wel werkt op de manier die zo goed schijnt te zijn. Wij boeren op deze manier omdat er anders bijna geen winst uit te halen valt. De overheid komt met zoveel regeltjes enz waardoor het voor ons heel moeilijk is om te overleven. Maar dat er boeren zijn die wel anders kunnen werken geeft aan dat het wel kan. Maar zoals je misschien wel kunt begrijpen is dit voor een boer moeilijk om open voor te staan.

Ook daarom wil ik zo veel mogelijk informatie weten zodat ik mijn standpunten kan onderbouwen en hem het inzicht kan laten geven dat het nooit kwaad kan om gewoon eens in gesprek te gaan met een andere boer.

Ik heb hier nog geen rouwe melk kunnen vinden, maar moet heel eerlijk zeggen dat ik daar ook nog te kort mee bezig ben geweest.

Ik ben afgelopen maand afgestudeerd dus het was erg druk!

Het boek heb ik nog niet gelezen, waar gaat dat over? en is dat in het nederlands? Mijn engels is heeeel slecht.

het moeilijkst vind ik om die overstap te maken van mijn voeding van nu, naar het gezonde.

Ik lust heel weinig en dat maakt het erg moeilijk. Ik drink zowiezo geen melk, eet geen vis en hou niet van organen van dieren.

Ik probeer nu zo veel mogelijk suiker te vermijden en eet geen brood meer. Ik ben gek op aardappelen dus het lukt me nog niet om die te laten staan. Ik probeer wel eerst vlees en groente te eten en als ik dan nog honger heb wat aardappelen.

Het moeilijke hiervan vind ik dat het een dure levensstijl is. Omdat ik net van school kom heb ik dat gewoon niet om die overstap zo te maken.

Ik begin mn dag met Volle yoghurt of biogarde met fruit en noten.

Onder de middag eet ik nu eieren met spek of crackers met philadelphia. Ik dronk zowiezo al geen koffie.

Ik drink bijna alleen maar water.

's middags probeer ik ook nog wat yoghurt te nemen maar soms kan ik de verleiding niet weerstaan om tog een koek of wat dan ook te nemen.

's avonds eten we gewoon groente vlees en aardappelen. Soms maak ik pasta maar dan maak ik zelf saus van verse tomaten en haal ik dat niet meer uit een zakje. Mijn vlees bak ik in de roomboter.

later op de avond heb ik altijd egt nog wel behoefte aan wat zout of gewoon aan wat lekkers.

dit betekend dat we best wel chips eten

Ik haal momenteel alles nog uit de supermarkt puur omdat dat betaalbaar is en makkelijk.

momenteel probeer ik zwanger te worden ( nog maar net begonnen hoor ) dus ik vind het wel heel belangrijk dat ik goede voeding tot mij neem. Maar bij mij zit er ook nog wel een stukje geestelijke problematiek bij. Ik heb eten altijd gezien als troost middel of beloning. Hierdoor at ik heel ongezond. Laatst ben ik met cambridge 11 kg afgevallen. Ik denk een heel slecht dieet maar het werkte wel. Voordat ik daar aan begon had ik ook echt suiker schommelingen en MOEST ik om de zoveel tijd suiker eten anders begon ik te trillen. Daar ben ik nu gelukkig vanaf. Ik wil nog graag 10 kg kwijt maar omdat ik heel graag zwanger wil worden ben ik met dat dieet gestopt. Omdat ik nog weinig kennis heb van alle producten zegt het mij niets als iemand zegt, je moet veel vitamine A eten. Ik heb echt de voedingsmiddelen nodig. Bijvoorbeeld eet veel ei of appel!

Ik hoop dat je me goede tips kunt geven!

Is rouwe melk van onze eigen boerderij ook beter dan dat van de supermarkt? omdat we mais voeren enz...

en zou melkse rijst een goed alternatief zijn voor bijvoorbeeld crackers? dat ik dat maak van onze volle melk?

 
Femke,

Op onze site staan rauwe melk adresjes in heel NL, daar staat zeker iets bij in jouw omgeving: http://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe_melk.html

In Eenigenburg zit bijvoorbeeld loeigoeiezuivel: http://www.loeigoeiezuivel.nl/internet pagina's index/link zuivelafhaalhuisjes.htm

Zelfs in Warmenhuizen zit van hun een afhaalpunt, dus sla je slag.

Volgens mij zijn ze ook net begonnen met verkoop van rauwmelkse slagroom en creme fraiche.

Verder heb je bij jullie in de buurt ook een boerderij zitten die goede groente, fruit en zuivel verkoopt, ik weet zo alleen geen naam.

Maar vraag het eens bij Bram en Ilse van loeigoeiezuivel.

Weet je rechtstreeks kopen bij de boer is echt niet veel duurder dan in de winkel maar het is wel veel beter, smaakvoller en je bent langer verzadigd van goede voeding. Dan heb je ook geen behoefte meer in tussendoortjes, scheelt ook weer in de portemonnee.

Zorg er wel voor dat als je koolhydraten mindert dat je er vetten tegenover zet.

Lees op mijn site ook meer over 'juiste voeding'.

En er zijn al diverse topics hier op het forum over zwangerschap en voeding.

Maar je moet zoeken via google, tik bij. eens in bij google: zwangerschap en voeding westonprice.nl

Lia

 
Voeding en fysieke degeneratie is de complete studie van Weston Price, door Mike vertaald in het Nederlands! Je kunt het ook wel in de bibliotheek vinden, staat ook vol met plaatjes van natuurvolkeren die Weston Price heeft bezocht. Hij heeft er echt zijn levenswerk van gemaakt, er bestonden in die tijd hele volkeren die kerngezond waren en bleven.

Je bent zeg maar al best op de goede weg toch? Prima dat je nog even niet aan orgaanvlees wilt denken, maar probeer wel helemaal te stoppen met transvetten. Transvetten zorgen ervoor dat je cellen geen lucht meer krijgen, ze zitten in bewerkte producten zoals chips en koek.

Ik zag op je site dat je werkt met ADHD en autistische kinderen. Ik heb daar op mijn werk ook enige ervaring mee, en voeding is precies het probleem. Suikers ook vooral. Met ADHD zijn ontzettend goede resultaten geboekt bij de Pelsser RED centra. Bij autisme kan goede voeding ook wonderen doen.

Het kan best even duren om suiker helemaal te laten staan, heel veel mensen in het westen (en zeker de kinderen op je werk) hebben een soort verslaving. (zie de tekst:suikerverslaving)

Chips is trouwens een heel natuurlijke behoefte aan vet en zout, je lichaam vraagt om natuurlijke (verzadigde) vetten en zouten, alleen geven wij vaak de verkeerde. Kijk even op Keltisch zeezout (verkooppunten), dat gebruiken de meesten hier, dat werkt bloeddrukverlagend. Eieren daar is bijna geen limiet aan, 25 eieren in de week is geen punt, als je lichaam erom vraagt. Als tussendoortje of 's avonds wat lekkers : denk aan kaas. Brie of boerenkaas, of allebei. Verder: zonder vis en zonder veel zon kun je wel tekorten aan vitamine D krijgen, dat is best een probleem in Europa. Je kunt dan dagelijks levertraan nemen.

Je bloedsuikerspiegel wordt stabieler als je steeds meer dierlijke vetten neemt, zoals inderdaad roomboter en vet vlees. Dan zul je ook steeds minder behoefte hebben aan pasta en aardappelen. Voor koolhydraten zijn zoete aardappelen trouwens beter, rijst ook.

Rauwe melk van gezonde koeien die helaas binnenblijven en die helaas mais krijgen is inderdaad altijd nog beter voor je dan gepasteuriseerde melk. Maar nog veel beter is even langs Warmenhuizen te gaan voor rauwe melk van de biologische boer. Succes!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan