even voorstellen

sonja1963

New member
Hallo,mijn naam is Sonja
Ik ben nieuw hier op het forum maar volg wel al lange tijd berichten over gezondheid ed.
Ben 53 jaar en heb voor 3 jaar terug mijn toenmalige partner aan kanker verloren.
Ook daardoor ben ik me meer gaan bezighouden met voeding en alles wat daarmee samenhangt
We hebben van alles geprobeerd op alternatief gebied omdat hij van de regulieren geneeskunde niks moest hebben maar het heeft niet zo mogen zijn.

Ben inmiddels weer gelukkig met een nieuwe partner.
Ik heb meerdere klachten maar waar ik heel erg mee kamp is dat ik van jongs af aan last heb van eczeem, de enige tijd is het rustig en de andere keer weer heftiger.
Het ergste zit het in mijn oren op mijn hoofdhuid en in het gezicht.
Mijn haren zijn door de jaren heen ernstig uitgedund wat ik ook daaraan wijt.
Ik zou graag willen weten of iemand ervaring daarmee heeft en weet wat je wat voeding betreft daartegen kunt doen en wat je beslist niet mag nuttigen.
 
Dag Sonja, welkom.
De oorzaak van eczeem ligt zoals bij veel klachten veelal in de darmen, dus zou ik daar beginnen: gluten vermijden, bottenbouillons en probiotica toevoegen aan dieet. Bij dun haar ook de schildklier in de gaten houden. Meet eens drie dagen je temperatuur direct na het opstaan.
Wat eet je nu op een dag?
 
Dank voor het antwoord, ik eet eigenlijk niet zoveel op een dag, enkele sneetjes brood met kaas en enkele aardappelen met meestal verse groente,
ik dronk veel koffie maar daar ben ik mee gestopt, roken doe ik ook 14 jaar niet meer en alcohol gebruik ik ook niet, met bloedprikken was ook meestal alles in orde alleen een te weinig aan vitamine D.
Ik wil graag alles eraan doen om er vanaf te komen want vind het heel erg vervelend.

 
Brood met kaas en aardappelen met meestal verse groenten... Daar kan ik niet zoveel mee, klinkt als standaard schijf van vijf, klopt dat? Doe je al je boodschappen in de supermarkt?

Prima dat je niet rookt en niet veel koffie meer drinkt, maar ben je bereid om mijn tips op te volgen?
 
Sorry
Ik zit niet zo heel vaak op de pc
Ik doe de meeste boodschappen in de supermarkt, heb in het verleden veel bij de biologische boer gekocht maar dat is me te prijzig.
Ik wil graag alles proberen, ik ben niet zo,n grote vleeseter en al helemaal geen vet brrr
Voor te bakken gebruik ik kokosolie en keltisch zeezout gebruik ik ook maar meestal bereid ik de maaltijden zoutloos.
Ik weet dat alles met e nummers en alle kant en klaar producten troep is.
Ik vind het allemaal nogal ingewikkeld, je kan bijna niks meer kopen of er zit troep in.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan