Even voorstellen

Kia Ora

New member
Goedemiddag ik ben Ferry Koestering van Superfoodme.nl

Wij hebben onszelf hier aangemeld om te kijken wat er leeft op het gebied van gezondheid en voeding onder de mensen zodat wij hier op onze website interessante blogs aan kunnen wijden.

Ik heb al met veel plezier een aantal post gelezen en veel inspiratie opgedaan.

Bedankt hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Ferry Koestering

SuperfoodMe

 
Hoi Ferry,

Welkom, hoop dat we veel van elkaar kunnen leren.

ken je de site van Poekie ook al? Hier kun je veel nuttige info vinden.

Www.voedingisgezondheid.nl

 
@ superfoodme: ik citeer een stukje vanuit je site: Melk is slecht voor elk" en "Melk; de witte sloper" zijn uitspraken die van toepassing zijn op koemelk. Gelukkig zijn er gezondheidspioneers die veganistische varianten hebben bedacht die juist onze gezondheid ten goede komen. Notenmelk is een perfecte basis voor smoothies en is ook gewoon in biologische supermarkten te koop. Amandelmelk, hazelnotenmelk en havermelk zijn de meest gangbare alternatieven.

Hoe denk je over rauwe melk?

Wat ik persoonlijk mis bij je superfoods zijn de verzadigde dierlijke vetten. Wat ik zo heb kunnen zien is het allemaal van plantaardige oorsprong.

 
Notenmelk zit boordevol fytinezuur en is GEEN gezond, veganistisch alternatief. Het is zwaar bewerkte rommel. Veganistische alternatieven zijn per definitie niet gezond, laat staan gezonder.

Mike

 
Hallo allemaal,

Graag zou ik mijzelf willen voorstellen. Ik ben Wendy Kan van Bionootje. Sinds 2006 consumeer ik geen koemelk meer, dit omdat ik erg veel last heb gehad van PDS ( prikkelbare darm syndroom). Via de natuurarts ben ik erachter gekomen dat ik lactose niet goed tolereer. Hierna heb ik lange tijd sojamelk als koffieroom gebruikt, en sinds de laatste jaren vaak amandelmelk. Over fytinezuur ben ik het met Mike eens, maar dit betekent ook dat je eigenlijk geen granen, koffie, chocola (raw) mag consumeren, want daar zit het ook allemaal in! Nou ben ik erachter gekomen dat je het overgrote deel fytinezuur kunt verwijderen door de noten minimaal 12 uur in water te weken, en vervolgens hier zelf notenmelk van kunt maken. Hierdoor voorkom je ook je conserveringsmiddelen, e-nummers en geraffineerde suikers consumeert uit de pak.
Ik ben van mening dat mensen die lactose intolerant zijn prima zelfgemaakte notenmelk of ander type plantaardig melk kunnen consumeren. De meeste noten zijn juist erg gezond, omdat deze rijk zijn aan goede vetten en vitaminen. Uiteraard moet je noten met mate consumeren, want teveel is nooit goed!

 
@April

Iemand die lactose intolerant is kan prima dierlijke zuivel consumeren daar niet elke vorm lactose bevat.

Over fytinezuur ben ik het met Mike eens, maar dit betekent ook dat je eigenlijk geen granen, koffie, chocola (raw) mag consumeren, want daar zit het ook allemaal in!

Dit zijn immers ook geen voedingsmiddelen die iemand eet die zich volgens het Weston Price principe voedt.

Graag eerst jezelf wat beter informeren op het forum voordat je er je reclame in gooit.
Bah wat misselijk om hier als eerste bericht gewoon meteen je bedrijf erin te gooien.


 
Hier bij de WAPF zijn we bepaald geen voorstander van notenmelk, ook niet zelfgemaakt. Evenmin zijn we voorstander van je bedrijf promoten, dat 'geheel toevallig' te maken heeft met...zelf notenmelk maken. Officiele waarschuwing!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.822
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan