Even voorstellen: Rianne

Riannetanis

New member
Via via ben ik hier terecht gekomen. Mijn gezondheid is voor mij erg belangrijk en let daarom ook op voeding. E-nummers probeer ik zoveel mogelijk te mijden en 3x per week ben ik in de sportschool te vinden. Brood probeer ik langzaam uit mijn patroon te weren door meer groente te eten. Ik slik daarnaast vit. D3 in de wintermaanden, visolie&knoflook-capsule en biergist voor mijn huid. Mijn probleem zit vooral bij mijn dunne, futloze haar Waar ik last van heb is veel haaruitval met douchen en het is gewoon ontzettend dun. Daarnaast heb ik een onrustige huid die vaak rood gevlekt is en heb snel last van pukkeltjes. Ik hoop hier tips te krijgen om mijn levensstijl te verbeteren wat misschien tot een beter resultaat leidt!
 
Welkom Rianne,

Ik zou de visolie inruilen voor levertraan en dan kun je ook de vit d weglaten, geïsoleerde vit d gaat ten koste van vit A. Vit A heb je oa nodig voor de schildklier/omzetting schildklierhormoon waar ik van vermoed dat die niet optimaal functioneert nav je haar en huid klachten. Ook jodium en selenium zijn dan van belang.
Ik weet niet wat je doet in de sportschool, maar intensief sporten, mn cardio is stress voor het lichaam, belast de bijnieren en brengt je hormoonhuishouding nog verder in de war.

Wat eet je nu op een dag?
 
Oke! Dat kan ik inderdaad proberen. Is het nuttig om jodium en selenium ook te gaan slikken of haal ik dat automatisch uit producten?
In de sportschool doe ik eigenlijk alleen maar krachttraining.
Wat ik nu eet op een dag:
'S ochtends: zelfgemaakte granola met yoghurt.
'S middags: pastasalade, brood of gemengde groente.
'S avonds: warme maaltijd (vaak rijst of pasta, altijd met groente)
Tussendoor eet ik vaak een appel, komkommer of worteltjes.
Maar alvast bedankt voor je eerder genoemde tip!!
 
In de sportschool doe ik eigenlijk alleen maar krachttraining

Dat is funest voor je lichaam! Vrouwen horen geen krachttraining te doen, allemaal feministische flauwekul gebaseerd op 'gelijkheid' tussen mannen en vrouwen. Je 'sport'mentaliteit is ook terug te zien in je zeer koolhydraatrijke en vetarme eetpatroon.

Mike
 
Ik ben meer krachttraining gaan doen om lekkerder in m'n vel te zitten en ga niet de bodybuild kant op.
Is het beter dat vrouwen dan alleen aan cardio doen? Want Tanja zegt weer dat cardio stress voor het lichaam is.
Hoe kan ik mijn eetpatroon 'vetter' maken? Yoghurt heb ik bijv al in de volle variant.
 
Selenium kun je uit paranoten halen en jodium uit zeegroenten en vis, eventueel kun je ook lugols jodium via de huid of oraal suppleren.
Ik zie dat je nagenoeg vegetarisch bent, als je wat meer ingelezen bent zul je merken dat het niet meevalt om dan aan je voedingsstoffen te komen. Weston Price, degene waarop wij ons hier baseren bezocht gezonde natuurvolkeren over de hele wereld en zij hadden allemaal dierlijke component in hun voeding.
Voor een goede hormoonhuishouding heb je voldoende vetten nodig en een stabiele bloedsuikerspiegel. Jou voedingspatroon bestaat nu nog vnl uit koolhydraten.
Ik zou in ieder geval langzaam goede vetten uit biologische grasboter en kokosolie opvoeren, meer eieren gaan eten en minder pasta en brood.
Sta je er voor open om het roer om te gooien?
 
Ik ben meer krachttraining gaan doen om lekkerder in m’n vel te zitten

Je bent verslaafd aan je eigen endorfine. Stress (lees: lichamelijke overbelasting) produceert adrenaline en cortisol, wat endorfines oplevert en onderdrukking van de schildklierwerking. Als je al niet lekker in je vel zat, was je al hormonaal uit balans en deze schijnoplossing maakt het er niet beter op.


Is het beter dat vrouwen dan alleen aan cardio doen? Want Tanja zegt weer dat cardio stress voor het lichaam is.

Wat dacht je van een revolutionair idee: helemaal niet intensief sporten! Voor jou zijn maar 3 dingen belangrijk: rust, rust en nog eens rust.

Mike

 
Haha, nee. Ik ben helemaal niet vegetarisch, dat was misschien niet helemaal duidelijk. Alleen varkensvlees eet ik liever niet.
Ik sta zeker open om grasboter en kokosolie te gaan gebruiken en het roer zo om te gooien. Alleen vind ik het heel lastig wat ik dan ipv pasta en brood moet eten? Nog meer groenten?
Ik bedoelde met 'niet lekker in mijn vel' meer dat ik niet helemaal blij was met mijn lichaam door teveel buikvet. Nu door krachttraining zie ik dat wel langzaam afnemen en na sport voel ik me ook energieker omdat ik hele dagen les heb en dus hele dagen zit. Vaak doe ik 's avonds ook nog dingen voor school dus vind ik het fijn om tussendoor even eruit te gaan en te sporten.
 
Net keek ik bij de tuinen en de AH, en zie ontzettend veel soorten kokosolie. Kunnen jullie mij tips geven welke ik hiervan het best kan kopen?
 
Hoi Riannetanis,

Wat een geluk dat je het Weston Price forum hebt ontdekt een weg die je bijzonder veel gezondheid kan geven.

Er zijn een aantal producten die geselecteerd zijn op hun uitstekende kwaliteit en die kan je terug vinden in de banners en ook bij de vrienden rechts op de pagina. En een vriend wordt je niet zomaar. Ook op http://www.voedingisgezondheid.nl/Kokosolie.html zie je welke kokosolie geadviseerd wordt.
 
Hoi Rianne,
de kokosolie moet in een glazen pot zitten en er gemarmerd uit zien. In een supermarkt heb ik nog geen goede kokosolie gezien. Wel bij de DA, ekoplaza en G&W winkels.
Gezond eten is belangrijk, maar vergeet de rest ook niet. Wifi, slapen met je mobiel naast je hoofd, tandenpasta, deo, shampo, antiaanbakpannen, plastic waterkoker, magnetron, inductie, fanatiek sporten, etc.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan