Even voorstellen, ontstekingen

ButterFine

New member
Beste allemaal,

Ik heb mezelf geregistreerd voor een naaste. Ikzelf lees al langer dan een jaar mee.

Deze persoon heeft sinds 3 maanden reuma en ontstekingen in de baarmoeder. Ik heb me hierin verdiept via voedingisgezondheid.nl Wat ik hieruit heb kunnen opmaken is dat maagzuur een belangrijke rol speelt bij het wel/niet ontwikkelen van reuma. Om meer maagzuur aan te maken kan je citroensap drinken, appelazijn, yoghurt-kefir en sole.

1. Is het in het begin verstandig om eiwitten te minderen ivm de gebrekkige vertering hiervan bij reuma? Moet deze persoon dan vooral vetten eten (roomboter, (orgaan)vlees, wat ook vol eiwitten zit, rauwe melk??)

2. Waar kan ik de kefir en H2O2 het beste bestellen?

3. Deze persoon gebruikt methotrexaat en prednisolon. Kan hier dan mee worden afgebouwd?

4. Volledig stoppen met nachtschades neem ik aan?

5. Ik weet dat er geen kant en klare overzichten zijn van wat jullie per dag eten, maar zouden jullie me hier een beetje in kunnen sturen zodat ik een overzicht voor die persoon kan maken?

Alvast bedankt,
groetjes
 
Door een gebrek aan energie om zelf alles uit te vogelen. In dit geval is het handiger als ik dit doe in plaats van dat die persoon zichzelf verder uitput. Is ook niet bekend in de gezondheidswereld waardoor die nog verder in de war zou raken.
 
Bottenbouillon.. en wanneer kan ze dan weer beginnen met eiwitten?

Hoe ver moet de eiwitconsumptie verminderd worden. Misschien lijken het logische vragen en is het antwoord: minderen wanneer ze last ondervindt, maar zo duidelijk is het helaas niet.
 
Ik zou de eiwitten niet helemaal schrappen, zeker niet voor een langere periode. Belangrijker is schrappen van de suikers,spijsvertering versterken (maagzuur en slijmvliezen) goede vetten gebruiken en zorgen voor goede ontgiftingscappaciteit.
 
Dankjewel. Ik ga even kijken wat ik er van kan maken voor haar.

En de maagzuurversterkers, kunnen die in het begin geen problemen veroorzaken, misselijkheid/overgeven (appelazijn en citroen/limoen)? Ze slikt wel een maagbeschermer ivm de vele medicijnen.
 
Als de appelazijn niet goed valt eerst slijmvliezen versterken met bottenbouillon, pectine uit appels en eventueel kruiden met slijmstoffen. Stress reduceren!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan