Even voorstellen: MJ

MJ

New member
Hallo allemaal,

Ik lees zo nu en dan hier graag mee. Heb zelf al jaren behoorlijk wat lichamelijke klachten en kom in het reguliere circuit niet veel verder, dus nu toch maar een account aangemaakt. Ik lees veel over voeding, zowel voor mijn werk (mensen begeleiden met overgewicht) als vanuit mijn eigen gezondheidsproblemen. Ik heb namelijk al 25 jaar inslaap problemen, de laatste jaren werd het steeds erger door de overgang. Nu neem ik 4 druppels wietolie en gelukkig slaap ik dan na 1-2 uur in, daar ben ik wel blij mee. Ik heb alle symptomen van bijnieruitputting, o.a. de inslaap problemen, 's ochtends niet uit m'n bed kunnen komen, vaak moeten eten waarschijnlijk door lage bloedsuikerspiegel,lage bloeddruk en behoefte aan zout. Ik heb daarbij al jaren wisselend (van ernstig tot minder ernstig) last van mijn darmen. Sinds een jaar ook maagklachten en volgende week ga ik voor een maagonderzoek naar het ziekenhuis(tante en oma aan maagkanker overleden...) Ik heb ADD en wat ik steeds meer lees is dat het vaak in verband staat met de darmen. Mijn vertering is erg slecht, vetten o.a. verteer ik slecht en nu heb ik een vitamine d tekort (misschien ook wel A, maar daar is niet op geprikt). Ik wil graag de blue ice royal capsules bestellen. Zag ook de Skate Liver Oil. Kan ik beiden tegelijk nemen? Hoop dat iemand dat kan vertellen. Ik heb namelijk 2 jaar geleden een levend bloedanalyse laten doen en daar kwam uit dat ik teveel vrij radicalen heb. Door teveel stress (en er steeds minder goed mee kunnen omgaan) in m'n leven ben ik nu uitgeblust. Ik ben hooggevoelig en alles komt dus vaak (te) heftig binnen. Dat is de laatste jaren alleen maar erger geworden. Als kind heb ik weinig en ook vaak ongezond gegeten. Nou om het niet te lang te maken, hierbij mijn grootste klachten; teveel stress, ADD, mistig gevoel in m'n hoofd, spier- en gewrichtspijnen (alle symptomen van fybromyalgie), erg gevoelig, moeite met loslaten, donkere kringen onder ogen, of hyperactief of uitgeblust, vaak moeten plassen, 's nachts veel dorst, de laatste tijd depressieve klachten... Zoals ik schreef wil ik de 2 Ice Blue supplementen bestellen. Ik hoor graag of dat dit nu aan te bevelen is, en/of dat ik eerst een andere keuze moet maken op weg naar verbetering. Daar hoop ik op! Stap voor stap verbetering en van overleven weer naar leven... Bedankt alvast!

Hartelijke groet

MJ
 
Hallo MJ welkom op dit forum.
Ik kan je geen echte raad geven, wel kan ik ingaan op wat klachten die ik zelf had en waar je misschien wat aan hebt.
Inslaapklachten heb ik al zo lang ik me kan herinneren, is nooit helemaal weggegaan. Ik heb nooi medicatie gebruikt. Om in te slapen luister ik naar (zachte) radio. Door gewoon maar te gaan liggen luisteren (het liefst sprekers) sommigen doen het met muziek val ik in slaap. Ik denk niet :ik wil NU slapen. Snachts ben ik vaak wakker, het hoort erbij. Ik kan me er niet meer druk om maken. Kleine verbeteringen soms of verslechteringen merk ik nu wel op. Ik gebruik ook wiet-olie.
Ik ben begonnen met levertraan capsules maar die zijn vrij prijzig in verhouding tot de losse olie. Ik dacht dat ik die losse olie niet "wegkreeg"maar neem het nu met een beetje diksap en daarna meteen eten. Waarom zou je en/en doen?
Volgens mij is levertraan zo gezond dat je dat ten alle tijde kunt nemen.
Ik heb de overgang al een tijdje achter de rug en weinig klachten gehad, maar klachten in deze periode horen er ook bij, helaas. Je hele hormoonsysteem verandert.
Ik bedoel niet dat je je overal bij neer moet leggen. Loslaten is een punt van aandacht voor je, dat geeft geestelijke rust. Ik heb destijd veel boeken gelezen die me daarbij geholpen hebben. Mediteren misschien?
Is je schildklier al eens gecontroleerd? Schildklier en uitgeputte bijnieren hebben veel met elkaar te maken.
Gebruik je iets van medicatie (met bijwerkingen?)
Verder wil iedereen weten wat je eet op een dag.
 
Welkom MJ,

In de blue ice royal zit al levertraan, skateliveroil is dan een beetje teveel van het goede, je moet ieg niet gaan overdoseren, de boterolie kun je ook los bestellen. Wat Liesje zegt klopt, de capsules zijn verhoudingsgewijs veel duurder. Orange spice skateliver is best te eten.
Je begeleid mensen met overgewicht, maar volgens de schijf van 5 of andere inzichten? En idd wat eet je zelf?
 
Tanja en Liesje, dank jullie voor de reactie!

Schildklier is vorig jaar op geprikt, maar dat was ok.

Wat betreft mijn werk, in de opleiding inderdaad schijf van vijf geleerd, maar me daar al snel tegen verzet. Er echter wel snel achter gekomen dat het belangrijk is om te kijken waar mensen staan en ze stap voor stap het belang van natuurlijke voeding in te laten zien. Wat me opvalt is trouwens dat ik veelal klanten heb die willen afvallen, echter ondanks hun slechte eetgewoonten weinig darm- en/of maagproblemen hebben. Dat verbaasd me nog wel eens...

Ikzelf eet bijna alles biologisch. Toen ik pas bezig was, zo'n 4 jaar geleden, was ik heel strikt. Daar kreeg ik echter ook weer stress van. Ik ga nu ook gewoon weer soms naar de supermarkt, gewoon omdat ik de energie niet heb om zo streng met alles bezig te zijn.

Ik eet in de ochtend meestal biologische yoghurt met biologisch fruit en soms een groene Smoothie. Muesli niet meer, omdat ik denk dat het te zwaar voor me is. Hetzelfde geldt voor de havermout, hele poos gebruikt, maar ik had het gevoel dat ik er erg winderig van werd. In de middag eet ik bijna altijd een salade van verschillende groenten en kiemen, met ei of vette vis. Soms daarbij een snee speltbrood (zuurdesem). In de middag ook een stukje fruit, amandelen (laatste tijd minder) of Amaranth crackers, meestal met biologische kipfilet of met een halve Avocado. In de avond veel gestoomde groenten, vis of vlees, soms een zoete aardappel, zelden een gewone aardappel. Regelmatig Basmatirijst of Quinoa. Oh ja en dagelijks melkkefir zelfgemaakt van biologische volle melk. Ik weet het is beter om Rauwe melk ervoor te gebruiken, maar heb nog niks dichterbij dan 20-25 minuten gevonden waar ik het kan kopen. Ik bak in kokosolie en gebruik voor de salade meestal olijfolie extra vierge.

Voor mezelf wil ik best een keer de losse olie proberen, maar mijn dochter van 12 heeft ADHD. Zij slikt geen medicijnen, maar nu de puberteit eraan komt en ik er zelf al zo doorheen zit twijfelen we soms. Toch is het zo tegen mijn principes in en ik denk niet dat het me lukt om haar medicatie te laten slikken waar ik tegen ben... Daarom nu misschien toch de levertraan ook voor haar. Hebben jullie een advies welke voor haar is aan te bevelen? Ik denk wel dat ik voor haar capsules bestel. Maar als ik het goed begrijp zit in de losse olie geen boterolie en moet ik die apart bestellen. Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
 
Hi MJ

Als je uitgeblust bent, klikt dat als een burn-out. Hoe is je stemming verder?

Burn-out + ADD + slechte vetten verteren: Ayurvedische kruiden (Adaptogenen) supplementeren. Mag je geen synthetische drugs bij gebruiken.
IN en door -Slaapproblemen -> Avena Sativa

Burnout en ADD -> je serotonine niveau opschroeven dmv Gotu Kola en Rhodiola Rosea supplement= betere cognitieve prestaties. Anti-depressief effect, reguleerd neurotransmitters, beter concentreren en slapen.

Slecht vetten opnemen -> CYP2A9 enzymen remmen = Gotu Kola supplement gebruiken, verhoogd werking van essentieel vetzuren, ook bij lage concentraties vetten dus beter werkzaam.

http://examine.com/supplements/Rhodiola+Rosea/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rozewortel
http://www.livestrong.com/article/344852-benefits-of-rhodiola-rosea-for-depression/

http://examine.com/supplements/Centella+asiatica/

"CYP2C9 often metabolizes important endogenous compound such as arachidonic acid, 5-hydroxytryptamine, and linoleic acid"
http://en.wikipedia.org/wiki/CYP2C9

Edit:
En ook nog fibromyalgie? Kijk dan naar Boswellia, duivelsklauw en heermoes.

Groetjes Robin.
 
@Mike, ik neem roomboter, avocado, elke dag gemalen lijnzaad in de yoghurt. Afwisselend gebruik van hennepzaad en chiazaad. Daarbij heb ik hennepzaadolie+, maar veel last van reflux. Zeker na gebruik van de olie of supplementen. Tot voor een paar weken geleden elke dag noten genuttigd, maar zoals ik schreef is mijn vertering niet goed. Bij gebruik van teveel vetten, zie ik een vetlaag in de WC terug.

@Robin, hartelijk dank voor de info! Stemming is wisselend, laatste tijd was het veelal depri...

Ik gebruik alleen CBD olie overdag en voor het slapen de wietolie. Niks chemisch, dus ga me verdiepen in jouw aanbevelingen. Hartelijk dank voor genomen moeite!
 
Hennepzaad, lijnzaad, chiazaad. Dat zijn olien/vetten uit zaden. Er is geen eeuwenlange traditie van de consumptie van zaadolien, nergens ter wereld. Dit is een modern experiment, gebaseerd op demonisering van dierlijk, verzadigd vet en verheerlijking van plantaardig, onverzadigd vet. De 'superfoods'-hype, afkomstig van de veganistische raw food-beweging, maakt dit 'hip'.

Het valt ook mooi samen met de overdreven aandacht voor de omega's, opnieuw plantaardige vetzuren. Het standpunt van de WAPF is dat dierlijk verzadigd vet niet alleen het belangrijkste vet is, vanwege de aanwezigheid van de vetoplosbare vitamines, maar ook omdat het in grasgevoerde vorm voldoende omega-3 en 6 bevat, waarbij deze uiterst kwetsbare, instabiele vetzuren (gevoelig voor oxidatie en ranzigheid) worden beschermd door verzadigd vet.

Ik zie jou op deze manier niet veel vet binnen krijgen. Een scheutje olie hier en daar is bij lange na niet genoeg.

Mike
 
Ik kom zojuist van het ziekenhuis. Maagonderzoek gehad, waar ik trouwens lichamelijk heftig op reageerde door kokhals-neigingen. Nu blijkt dat de spier van slokdarm naar maag niet goed werkt en volgens de arts moet ik nu de rest van m'n leven maagzuurremmers slikken. Ik ga natuurlijk op zoek naar natuurlijke middelen en dus vraag aan jullie, weten jullie hier een middel voor? Ik wil ook geen risico lopen, want zowel mijn oma als tante zijn eraan overleden. Mijn moeder slikt al zo'n 20 jaar maagzuurremmers...
 
Stressreductie is voor jou prioriteit nr. 1. Chronische stress gaat ten koste van je voedselvertering en levert maagzweren op. Zo te lezen zit het bij jullie in de familie en wordt het tijd dat jij deze cirkel doorbreekt. Alleen vanuit rust en ontspanning kan er heling plaatsvinden.

Mike
 
Dank je Mike, daar ben ik nu ook mee bezig. Ten eerste duidelijk voelen wat mijn grenzen zijn en die ook aangeven naar anderen. Ik ben een helper, maar dat ging soms ten koste van mezelf.

Ik ga nu sinds een maand zo'n 4-5 keer per week bijna een uur in een Epsombad liggen en ik ben dagelijks bewust bezig met m'n ademhaling. Ik denk dat de chronische stress inderdaad bij mij de grootste boosdoener is en dat het nu prioriteit is om voor rust en ontspanning te kiezen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.648
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan