Even voorstellen: Krullebol

Krullebol

New member
Goedemiddag iedereen,

Ik lees al tijdje mee op dit forum en ik vond, bij het aanschouwen van een vitamine-D loze dag, dat het vandaag maar eens moest gebeuren!

Ik ben dus Krullebol en ik ben werkzaam in de 'verboden vruchtgroenten' als klimaatspeialist. (paprika) Ik ben man van 31 jaar en woon en werk in de omgeving van Rotterdam. Ik ben momenteel vrijgezel en dat geeft me een mooie gelegenheid om mijn voedingspatroon onder de loep te nemen! ;)

Ik ben hier terechtgekomen omdat ik in de loop van de jaren steeds meer 'vage klachten' kreeg, en nog steeds heb! Ik kreeg daardoor steeds meer vragen en ging op zoek totdat ik terechtkwam op dit forum. Er is veel, heel veel te vinden hier, waarvoor dank, maar het gaf me wel het bekende door-de-bomen-het-bos-niet-meer-zien-gevoel. Inmiddels heb ik er iets meer structuur in weten te brengen en ben ik stap voor stap bezig om dingen te schrappen uit mijn 'oude voedingspatroon'. Tot zover dat.

Ik ben, toen ik 10 was, geopereerd aan één van mijn vingers, na een ongelukkige aanvaring met een grasmaaier. :) Ik heb toen uiteraard antibiotica gekregen. De jaren daarna vlogen voorbij zonder noemenswaardige gezondheidsklachten. Tot een jaar of 5 geleden denk ik. Ik begon steeds meer last te krijgen van mijn darmen. Opgeblazen gevoel, constipatie, winderigheid, etc. etc. Ook woonde ik toen in een huis met een huisgenoot waar het niet mee klikte. Veel irritatie van mijn kant na verloop van tijd en wat steeds meer stress met zich meenam. Ook op het werk was op dat moment een stressvolle periode aangebroken door de slechte economische gang en verhuisde ik kort daarna naar een andere woning. Kortom, een vrij stressvolle periode dus, funest, nu blijkt.

In die jaren heb ik ook ringworm op mijn lichaam gekregen bij mijn liezen, maar ook een plekje op mijn borstbeen. Ik heb ook vaak last van stemmingswisselingen en prikkelbaarheid. Verder lijk ik steeds vaker last te krijgen van maagzuur wat omhoog lijkt te komen, heb ik last van couperose, een gevoel van dofheid in mijn hoofd, kan ik zonlicht soms moeilijk verdragen en heb ik het idee dat ik meer energie zou moeten hebben dan nu het geval is. Het laatste jaar heb ik ook last gekregen van mijn nekspieren, hals-spieren en flink knakkende gewrichten. Een tijdje geleden heb ik meerdere bezoekjes gebracht aan de dokter, terwijl ik een het-gaat-vanzelf-over-type ben, maar die kon niet echt veel met mijn klachten en schreef me maar maagzuurremmers voor. Tja, maar ik weet tegenwoordig wel beter als het om dat soort pilletjes gaat. Dus deze beste man vermijdt ik liever als het hierom gaat dan.

Daarop heb ik een gezondheidsconsult gevolgd bij een vrouw, ze heeft gewerkt voor Jesse van der Velde, en heeft me toen ook volledig de ogen geopend. ''Er moeten wat 'kleine dingetjes' worden veranderd aan je voedingspatroon/levenswijze.'' Daarop besloten ben ik begonnen met de suikers uit mijn patroon te halen, weliswaar gefaseerd, omdat dat eenmaal beter werkt bij mij en, qua afkickverschijnselen, ook voor mijn lichaam gok ik. Verder ben ik de gluten aan het inwisselen voor o.a boekweit, quinoa en glutenvrije havermout. Ook ben ik begonnen met het maken van Kefir(in poedervorm van Ron Fonteine) drink ik tweemaal daags een sole van Keltisch zeezout i.c.m citroen. Ook drink ik water met magnesiumcitraat en heb ik vandaag magnesiumolie besteld via internet. Ik eet zoveel mogelijk groene groenten, bataat, zalm, eieren en avocado en maak ik smoothies met alleen zuur fruit. Ik drink bijna geen vruchtensappen, behalve de organische van de AH. Koffie zo'n 5 kopjes per dag, maar bij thuiskomst wordt dit ingewisseld voor Piramide-thee.

Ik merk nog niets van dit alles, maar de gluten zijn nog niet verdwenen uit mijn patroon(brood) en ik weet, gezien mijn klachten, dat ik van ver moet komen. Geduld is noodzakelijk en waarschijnlijk moet er nog veel worden veranderd of toegevoegd, maar ik heb in ieder geval een begin gemaakt. Oja, en na mijn zomervakantie staat het stoppen-met-roken op het programma.

Dus bovenstaande is Krullebol in een beknopte omschrijving..:) Hopelijk hebben jullie tips voor mij en ik weet ook dat er veel te vinden is op de website: voedingisgezondheid.nl.

Groeten,

Krullebol

 
Hoi Krullebol, welkom hier. Je bent al goed bezig, ga daar eerst maar eens aan wennen zou ik zeggen. Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Die sigaretten zou ik zo snel mogelijk laten staan. Maak er een ritueel van. Het laatste pakje verbranden of zoiets. Het is een knop om in je hoofd. Ik zie tegenwoordig aan het gezicht van mensen dat ze roken. Dus maak een extra foto van jezelf. 5 koffie is ook veel. Wat is er mis met extra wat water tussendoor?
Succes en prettige vakantie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan