Even voorstellen: Isabeau :)

G

Guest

Guest
Goedemorgen allemaal :)

Ik ben 40 jaar en moeder van 3 kinderen waarvan de oudste volgeplakt zit met labels als

'klassiek autisme', 'adhd', 'ontwikkelingsachterstanden' etc.

Notendopje: 2 jaar geleden ben ik in aanraking gekomen met biologische voeding en sindsdien van lieverlee steeds verder verzield.. ik bedoel verzeild geraakt in alles wat met voeding en gezondheid te maken heeft.

Vorig jaar werd ik door een vriendin attent gemaakt op een reclamespot waarin om donaties werd gevraagd voor onafhankelijk onderzoek naar de effecten van vaccineren.

Zoekende naar die spot, kwam ik op de site van Tinus Smits terecht, ging me verdiepen

in zijn therapie, de effecten van -zware- metalen en voeding, de lucht om ons heen, het water wat we drinken, ik las van Mike over en bestelde meteen keltisch zeezout (na uiteraard de leverancier wel om een kompleet overzicht van de samenstelling ervan gevraagd te hebben :mrgreen: ), etc etc. 1X begonnen houdt het eigenlijk amper (lees: niet!) meer op.

Via de site van Anneke Bleeker, kwam ik op het concept van haar GezondVerstandAvonden en mede dmv die avonden kwam ik in kontakt met Mike, waar hij me attendeerde op dit forum als zijnde zijn forum en waar ik door een mailkontakt ook al over had gelezen :D en me nu dus aangemeld.

Ik ben geen persoon die dagelijks ellenlang zit te posten, maar vind het wel leuk om ervaringen van anderen te lezen en waar ik denk mijn steentje bij te kunnen dragen, doe ik dat graag.

 
Hoi Isabeau, welkom

Je bent al goed bezig zie ik.

Wat betreft je oudste kind, ga je nog iets doen met de cease-therapie van Tinus Smits?

Wij zijn wel onder de indruk van de getuigenissen, die op zijn site en in zijn boeken staan, van mensen waarvan de kinderen genezen zijn van autisme gerelateerde klachten etc.

Lia

 
Dag Isabeau,

Wij weten sinds een een klein half jaar dat er een ontwikkelingsachterstand bij ons zoontje is en kregen na een getouwtrek van meerdere maanden en het omzeilen van verschillende wachtlijsten 3 weken terug eindelijk de diagnose van motorische dyspraxie. In Vlaanderen zijn de revalidatiecentra door te beperkte budgetten vanuit het RIZIV onderbemand en is een wachtlijst voor het stellen van de diagnose van 1,5 tot 2 jaar vaak een " normaal " fenomeen.

Momenteel heeft hij 1,5 jaar achterstand in bepaalde onderdelen van zijn fijne en grove motoriek.

Het nader in kaart brengen en aanpassen van de voeding is bij ADHD/autisme inderdaad heel belangrijk. De inname van extra magnesium in de voeding of als voedingssupplement is tevens iets wat vaak onderbelicht wordt. Hierover werd een vertaald boekwerk uitgebracht door Succesboeken met de titel Magnesium. De originele schrijfster is de Franse arts Marianne Mousain - Bosc. ISBN hiervan is 9789079872183. Lees ook even mee in de bevindingen in volgende link hhttp://www.spiegelbeeld.nl/spiegelbeeld_magnesium.pdf.

Bij onze zoon is het combineren van meerdere behandelwijzen heel lonend.

Wij doen momenteel de combinatie van logopedie, fysiotherapie met accent op de motoriek en edelstenentherapie waarover ik onder het topic Autisme / Cease-therapie al meer meldde.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.552
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan