even voorstellen: Fay

Fay

New member
hallo allemaal,
lees allang op dit forum mee, en vind er veel wetenswaardig.
Ben me meer gaan interesseren voor voeding en wat het met je lichaam en geest doet, omdat er enorm veel ( relationele)stress is in mijn leven, en hoop langs de weg van voeding het wat gemakkelijker te maken voor mezelf. Zal niet het enige zijn wat nodig is, maar toch..
Ik ben positief getest op de ziekte van Lyme, slikte veel antibiotica( nu niet meer), testen in de reguliere laboratoria geven geen uitsluitsel over het al of niet nog aktief zijn van de ziekte.( de enige duidelijkheid die ik heb is dat ik de ziekte in ieder geval doorgemaakt heb) Ik kan me er niet echt druk om maken, omdat verdere klinische verschijnselen van de ziekte van Lyme uitblijven ( tot nu toe). Wel is in mijn hoofd blijven hangen de opmerking van een arts:'je zenuwstelsel is er wel door beschadigd, daar valt niets aan te doen'
Verder heb ik al sinds een paar jaar een vertraagde schildklier werking; sinds een paar maanden werd mijn huid ineens ook erg droog, ik denk daarvan dat dat te maken heeft met trage schildklierwerking. Van de trage schildklierwerking denk ik zelf dat het te maken heeft met stress.( gebruik tot nu toe geen medicijnen voor de schildklier)
Mijn interesse in voeding is ook gewekt door het feit dat ik 2 zussen met borstkanker heb, ik kan echt niet niet denken dat dat totaal niks met voeding te maken zou hebben.Er zijn landen in de wereld waar ze het woord borstkanker niet eens kennen.
Directe aanleiding om me aan te melden op dit forum is dat ik chlorella ben gaan slikken en merk dat ik een heel gevoelige mond ervan krijg en ook een soort pijn in mijn gebit.. Komt ook veel slijm uit mijn neus los.( soms ontstoken). Mijn vraag is dan nu ook eigenlijk: kan dat door los komen van kwik in mijn gebit komen..moet ik misschien maar liever ophouden met chlorella..

Verder: ik ben erg zoekende op gebied van voeding.
Wat ik tot nu toe zoal veranderd heb:..eet veel meer groente, zo'n 7 ons per dag, helft rauw, helft gekookt, probeer veel groene bladgroente te eten en let ook op variatie( was de groente vaak in natriumbicarbonaat) fruit eet ik niet veel meer dan 2 stuks per dag, heb daar wat moeite mee.
Drink melkkefir, gebruik roomboter, olijfolie en kokosolie, ontbijt met havervlokken gemengd met andere vlokken, en met een handvol noten erbij. Ik week de noten en vlokken een nacht in wat citroensap en een eetlepel roggemeel.....drink 1 à 2 glazen sole per dag. 2x vette vis per week + vislever of leverworst van de "groene weg" slager. Slik Magnesiumcitraat( had een enorm effect op mij,het was alsof ik à la minute 100x fitter was) een multivitamine, hoge dosis vitamine D en B12 en ook omega 3. Ik mijd zoveel als ik maar kan slechte E-nummers.Brood eet ik graag( desem), maar de behoefte is iets minder geworden.
Dat is het wel zo'n beetje, zal hier en daar wel iets vergeten zijn.
Ik ben niet echt een grote vlees eter, ik heb tot nu toe met hoe ik nu eet ook niet zo'n behoefte aan vlees, maar helemaal zonder vlees/vis wil ik toch niet.
Ik ben eigenlijk zoals misschien wel zal blijken uit mijn bericht zoekende, en probeer goed te letten op wat mijn lichaam aangeeft aan behoefte. ( suiker eet ik bijna totaal niet meer, soms wat koudgeslingerde honing)

Ik steek veel op van alles wat hier op dit forum online is gezet, dank daarvoor.
Geen doorgewinterde weston-pricer dus..hoop dat ik hier toch af en toe wat mag neerzetten
fay

 
Volgens mij is er iets misgegaan met dit topic. Ik zag het nl. alleen maar aan de zijkant staan en niet in het overzicht dat je ziet als je de site opent. Ik ben zelf net nieuw op dit forum, dus ik ben bang dat je van mij niet veel wijzer wordt op voedinggebied. Over Lyme zijn er al wel de nodige topics, heb ik gezien, ik denk dat je daar al een hoop in zou moeten kunnen vinden. Ik hoop dat er nu iemand na mij met een antwoord komt waar je meer aan hebt. Succes in ieder geval!
 
Welkom Fay,
Al een hele verbetering. Fruit niet doen als je daar moeite mee hebt, brengt niet zoveel goeds, soms wat bio besjes, aardbeien met slagroom als je het verdraagd.
Ik zou de visolie vervangen door de levertraan. Vlees is makkelijker te verteren als he het verwerkt in een vette stoofpot, het liefst met bottenbouillon erin.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan