Even voorstellen en help waar moet ik beginnen!! Kavana

G

Guest

Guest
Hallo,

Mijn naam is Kavana, 31 jaar, uit Zwolle en ik ben dus gisteren terecht gekomen op dit forum na wat surfen op het net dat me op het GAPS dieet bracht en toen hier. Ik Heb het boek van het GAPS dieet aangeschaft, dat zal dus volgende week wel ergens aankomen. Ik moet zeggen dat ik erg overdonderd ben en eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen dus als jullie nog tips hebben laat het weten.

Ik heb al een hele geschiedenis achter de rug alvorens op dit punt te zijn beland. Het begon al als baby dat ik borstmelk niet kon verdragen op een of andere manier en als ik dus lees hoe belangrijk dat is. Op mijn 11de dus diabetes type 1, ook in die tijd mijn menstruatie gestart dat een ramp was en wat later dus bleek PCOS. Daar dat alles dus vaak genoeg antibiotica moeten hebben en met mijn 16de op de pil gezet en ga zo maar door. Door de jaren heen eigenlijk allemaal 'vage' klachten bij gekomen zoals veel problemen met mijn darmen. Dus diagnose 'prikkelbaar darm syndroom', moest ik maar leren leven want je kunt er toch niks aan doen zelfs niet met dieet, dat werd mij dus verteld. Zelf dus maar aan de slag gegaan want ik ben ook flink te zwaar dus wat kilos kwijt was ook geen overbodige luxe. Aan het diëten geslagen en wat alternatieve therapieën gedaan. Heb wat succesjes geboekt maar eigenlijk niets blijvend. Er achter gekomen dat de koolhydraatarme diëten het beste werken. Ik heb nu inmiddels mijn leef en eetgewoonten al een stuk beter dan het was, ik let op de e/nummers, eet nagenoeg geen geraffineerd voedsel meer, weet zo ongeveer mijn triggers wat eten betreft.

Nu dus dit gevonden en hopelijk kan ik hier mee mijn darmen wat beter maken want ik denk dat daar een heel stuk zit en hopelijk door dit word er meer beter zoals mijn PCOS en ander vage klachten. Ik ben ook op zoek naar mensen in de buurt hier voor vriendschappelijk contact die hier dus ook mee bezig zijn want op het moment voel ik me een beetje alleen op de wereld wat dit betreft.

Tot horens Kavana

 
Kavana,

Welkom! Je had er bij moeten zijn afgelopen maandag op 't Ecoloar (www.ecoloar.nl) in Zwolle! Ik gaf daar voor de eerste keer een lezing die werd bezocht door 33-34 mensen. Er zijn hier andere mensen uit Zwolle en omgeving actief. Het zou leuk zijn als jullie met elkaar in contact kwamen, ook buiten dit forum om!

Mike

 
Oh echt dat gebeurd me nou altijd dat ik dat soort dingen dan weer net mis.

 
Op 't Ecoloar kun je rauwmelkse biologische kefir kopen. Dit is de BESTE probiotica die er bestaat, daar kan ook de Bio-Kult van NCM niet aan tippen!

Mike

 
kavana, Beckum(hengelo overjssel) is ook niet erg ver bij jou vandaan, Mike komt volgende week bij ons een lezing geven.

www.eerlijkevoeding.info voor meer informatie en aanmelding

 
Ik moet even kijken of ik dan kan. En als dat lukt ben ik van de partij. Mochten er anders nog mensen in Zwolle of op de route zijn die willen carpoolen, ik kan nog iemand meenemen in mijn auto (2-zitter)

 
Ok dug nog even wat extra inof erbij. Ik heb dus ook diabetes type een vanaf mijn elfde, en het zit in de familie.

En wat de fybromyalgie betreft ik heb de klachten maar de dokter wil het geen fibromyalgie noemen terwijl het me een tijdje in de ziektewet heeft gegooid omdat ik niks meer kon. Kreeg ik daarna te horen van waarom heb je niets gezegd. Waarbij ik dan denk , zit hier niet voor niets elke week met mijn klachten.

Als ik bepaalde klachten niet als eerste opnoem wordt het niet meer gehoord. Dat gevoel krijg ik nou bij elke dokter. De eerste 2 a 3 dingen die je opnoemt daar gaan ze alles op baseren en de rest gooien ze weg, of ben ik nou gek?

 
Nee, je bent niet gek. Maar dan is je consulttijd gewoon op;)

Ik kan niks met dokters. Ben met mijn darmen ook nooit naar de dokter geweest. Aan de medicatie wilde ik niet en voeding hebben ze de ballen verstand van, ik zoek het zelf wel uit.

Met jouw fibroyalgie en PCOS wordt het vast ook beter met goede voeding. Mijn menstruatie is ook al jaren niet ok, en dat gaat ook steeds beter. Ik denk dat het bij mij ook vanuit mijn lever komt. Ik ben er wel ook op andere gebieden mee bezig hoor, maar voeding heeft zeker invloed (hormonen smullen van vetten en cholesterol!)

Jammer, ik kan de 5e weer niet. Afstand maakt me niet zoveel uit maar ik moet vaak werken in het weekend.

 
Hoi Kavana,

Ik heb ook PCOS gehad. Heb daar onlangs een stukje op dit forum over geschreven.

Quote:
Ik heb 6 jaar de Diane pil geslikt. Van mijn 16e tot 22e.

Toen wist ik al wat dingen over gezondheid en had gelezen dat de pil heel ongezond was.

Ik stopte dus en werd vervolgens ruim 1.5 jaar!!! niet ongesteld. Ook na een paar maanden kreeg ik een heel onregelmatige huid met veel vuil terwijl ik van mezelf een prachtige huid heb op mij gezicht.

Anyways na 8 maanden werd ik onderzocht in het ziekenhuis en bleek PCOS te hebben (cyctes in je baarmoeder). Ze adviseerden de Diane pil maar zat inmiddels op academie van natuurgeneeskunde en had daar een docent fytotherapeut. In mijn constitutie bleek aanleg voor zwakte in hormonen. Hij zei dat hij er wel wat mee kon. Na 8 maanden had hij mijn cyclus weer op de rit. Mijn huid was na een jaar ook weer de oude maar ik denk dat het vooral ontgifting van de pil was of iets dergelijks.


 
Wat heb jij gedaan Debsy voor jouw cyclus? Naast voeding? Mijn cyclus is ook al heel lang niet goed, word maar heel weinig ongesteld al is het de laatste tijd beter. Osteopaat heb ik vooral baat bij gehad. Maar ben ook al tijden bezig met natuurgeneeskunde.

 
Hmm en waar is die academie van natuurgeneeskunde, ik zou zo graag eens nog wat willen studeren als ik me wat beter voel. Ik heb het vroege op moeten geven wegens mijn gezondheid.

En wat doet en fytotherapeut om dit te helpen dan?

Ik heb inderdaad ook een lange tijd de pil geslikt, en ook de Diane pil, maar toen had ik daar ook genoeg van en ik wou kinderen. Nou jaren later nog geen kinderen dus en een mislukt huwelijk maar mijn vriend en ik willen het proberen. Ik heb nog even. De gynocoloog gaf mij het advies om eerst 3 maanden aand de pil te gaan en dan te stoppen dat zou een eisprong kunnen geven en dus een zwangerschap maar dat heb ik maar niet gedaan, ik hoef die pil dus nie weer.

Andere tops wat betrefd dit zijn ook van harte welkom.

Ik heb besloten om donderdag dus heen te gaan, dus als iemand mee wil rijden nog van Zwolle of op de route.

 
Ik ging een jaar naar die fytotherapeut (www.irisfyto.nl) en het was over. Echt een 28 daagse cyclus. En toen was ik nog lang niet zo goed met mijn voeding als nu.

Ik was daarna harstikke vruchtbaar.

 
Kavana, ik heb jou aanmelding binnen hoor, leuk!

Wil je vriend niet mee? Voor hem net zo belangrijk hoor om gezond te eten, als jij zwanger wilt worden. Dat wordt nogal eens vergeten.

 
Die zit helaas in Amerika dus dat gaat niet lukken. Ik had de buurvrouw meegevraagd maar die kon niet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan