Even voorstellen: een moeder onderweg en zoekend

FreedomFood

New member
Hallo forumleden,

Al enige tijd lees ik met alle topics mee (sommige nog ver boven mijn pet weliswaar) maar ik ben erg geïnspireerd en wandel nu al even mee in de 'gezonde voeding'.
Toch is het een ongelofelijk oerwoud waarin nogal wat bomen geveld moeten worden (die soms al enorm diep geworteld zijn in je eigen patroon)
Zelf ben ik, in mijn gezin met 3 prachtige dochters van 8, 5 en 0, baanbrekend werk aan het verrichten ten aanzien van de maaltijden die geserveerd worden. Mijn echtgenoot steunt me hier gelukkig enorm in.
En toch blijft het een zoektocht die soms eenzaam is...zoveel stellingen gaan lijnrecht in tegen de gevestigde voedingsorde en vergen een behoorlijke strijd om geaccepteerd te worden.

Ik ben nu 37 en heb in het verleden last gehad van emotie-eten en kamp nu nog met overgewicht hierdoor (mede door het schadelijke jojo-effect).
De eetbuien zijn volledig verdwenen en een nieuw genieten is ontstaan voor gezond en werkelijk voedende voeding. Nooit gedacht dat dat zou kunnen na jarenlange haat/liefdeverhouding te hebben gehad met eten.

Wat we nu als gezin in ieder geval doen is rauwe melk drinken, kefir en ik bak zelf 't speltbrood (voorgeweekt). En iedereen zit aan de levertraan/boterolie (behalve nog onze jongste)
Bottenbouillon, zelfgemaakte yoghurt en een grote moestuin zijn ook speerpunten.

Eigenlijk kampen we niet met specifieke gezondheidsproblemen, behalve het overgewicht waar ik het al eerder over had.
Ik merk dat ik nog steeds niet echt afval (of heel langzaam), dus mijn vraag is of er nog tips zijn die door te voeren zijn om dit een positieve stimulans te geven?

Hoor graag jullie reacties!






 
Hallo Freedomfood,
de jongste kan ook op de levertraan hoor. Ben je al op de site wwww.voedingisgezondheid.nl geweest? Daar staat veel info overzichtelijk bij elkaar.
Je over gewicht heeft waarschijnlijk te maken met een te trage schildklier. De redenen hiervoor kunnen velerlei zijn. Selenium en jodium werken ondersteunend voor je schildklier.
 
Welkom Freedomfood,

Wat goed dat je al aan het omschakelen bent met het hele gezin en ook weleens leuk om te horen dat je gesteund wordt door je partner. De rest is niet zoo belangrijk, want die zitten niet aan tafel iedere dag. Ik zou niet teveel strijden, maar gewoon lekker blijven eten. Het afvallen kan wel even duren, vooral als je in het verleden je lichaam tekort hebt gedaan kan het nog even alles vasthouden. Schildklier kan oorzaak zijn idd, even de temperatuur test doen om te kijken hoe het ermee is gesteld.
 
Hartelijk dank voor de reacties. Zal de test s uitvoeren. Ben erg benieuwd.
Aangezien ik nu borstvoeding geef Is het misschien ook wijs om niet te snel af te vallen. Ik slik al een poos een orthomoleculair supplement voor borstvoedende vrouwen. Ik zal eens kijken wat hier aan selenium en jodium inzit.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan