even voorstellen: Compex

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen want ik worstel mij gedurende 2 weken door alle topics heen en doe een schat aan kennis op!

Ik ben 62 jaar en mijn hele leven hebben in teken gestaan van (hard) werken en sport!

Mijn lijf kon gigantisch veel aan en misschien heb ik wel een beetje roofbouw gepleegd omdat het wel leek of het normaal was!!

Een spannend leven maar helaas ook met een aantal zware crashes waar ik wonderwel snel van herstelde!

Tot vorig jaar febr. in ineens (na een zware inspanning van 6 uur) s'nachts problemen kreeg.Om een lang verhaal kort te maken ,ne 3 maanden s'nachts niet of bijna niet geslapen te hebben en in de reguliere medische wetenschap alles ben tegengekomen wat ik zou mankeren tot een internist aan toe die met grote stelligheid beweerde dat ik bijnierkanker had en een afspraak voor mij maakt in het A.V.L. ziekenhuis!

Na onderzoek daar was de diagnose dat dit niet het geval was en stuurde me weer terug naar de internist!

Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen en probeerde aan zelfdiagnose te doen!!Toen kwam Mike in beeld en ben naar een avond in Soest bij hem geweest.

In de pauze sprak ik hem aan en vertelde in het kort mijn probleem.

Toen de sport en de inname van div. koolhydradenstoffen op tafel kwam keek hij mij meewarig aan over zoveel onkunde op dit gebied. Dit terwijl ik dacht dat ik toch wel het een ander wist op sportvoedingsgebied. NIET dus!!

Gister de 4de moritz behandeling gedaan met een beloning van ruim 200 groene erwten!!

Wij zijn bezig ons complete voedingspatroon te veranderen. Dit is voor ons vrij gemakkelijk omdat de kinderen de deur uit zijn .

Ik kan hier tijd voor vrijmaken .

P.S. sinds ik begonnen ben met de leverreinigingen gaat het langzaam maar zeker beter met mij!!!

 
Welkom op dit forum Compex! Wat een verhaal! Ik neem aan dat je totaal uitgeputte bijnieren hebt? Naast lever- en galstenen dan... Jij bent dus niet bang voor de Moritz kuur! Ga zo door!

 
Ha Compex, wat een verhaal, en ik kijk niet echt op van je ervaringen in de reguliere "zorg". Ze komen er echter nog steeds mee weg.

Wat ontzettend goed dat je zelf het heft in handen hebt genomen. Heel veel succes ermee en wij lezen vast veel meer over jou ervaringen.

Wat een goede oogst na de leverreinigingen, wauw :)

 
Compex, welkom op het forum.

Goed dat je wakker geworden bent en je gezondheid weer in eigen handen neemt.

Je zal nog wel het een en ander tegenkomen omdat je gaat ontgiften.

Laat het allemaal maar gebeuren en ruimt alleen maar lekker op en je gaat je steeds beter voelen.

En ja, mensen die voor het eerst bij een lezing van Mike komen staan inderdaad verbaast wat er allemaal beter kan qua voeding etc.

Gaat het slapen nu al wat beter na die lever/galreinigingen?

 
welkom compex. jeetje niet te geloven dat je eerst wel en toen niet diagnose bijnier kanker had gekregen :( heel fijn dat je weg hierheen heb gevonden. ik hoop dat de aanpassingen je gauw heel goed en rustig doen zzzzzzzzzlapen :)

 
poeki, het slapen gaat in die zin beter de laatste maanden dat ik niet meer duizeling,beroerd en zweterig ben! Wel kan ik de klok erop gelijk zetten dat ik nog iedere nacht tussen 1 en 2 uur wakker word.Maar na verloop van een paar uur ga ik toch weer onder zeil! Het gekke was ook (en niemand heeft hier een verklaring voor ) dat het erger werd als ik op mijn linkerzijde draaide!

Mike,ik weet niet of dat "herrinneren" goed of minder goed is want je kunt mensen op verschillende wijze herrinneren! De toekomst zal het leren!

Op dit moment leer ik van jou!

gr. Compex

 
Hoi Compex, wat Claireelis zegt: on-ge-lo-fe-lijk: die diagnose bijnierkanker!

200 groene erwten wat een oogst ook zeg!

ik heb nog nooit ook maar 1 erwt gezien, ook niet na meerdere leverreinigingen (de tweedaagse van hulda clark).

Ik las vandaag iets over sporten bij ron fonteine in de nieuwsbrief en het doet me een beetje denken aan jouw verhaal: sporten en slecht (niet) slapen:

Quote:
stikstof kan een rol spelen bij slecht slapen. Dan wil b12 nog wel

eens helpen. Methyl B12 kan nl stikstof vangen waardoor je meer zuurstof

in je bloed kan transporteren. In mijn slechte dagen kreeg ik van een

bevriende arts wel eens een shotje downunder en kon dan weer heerlijk

slapen. Stikstof wordt verhoogd door ontstekingen/toxines/stress en is

eigenlijk onderdeel van je doorbloeding/afweer. Maar bij te hoge

waardes gaat het averrechts werken. Professor Pall heeft veel op

stikstof (NO) geschreven. Sporten en ook chocolade kan bij iemand met

te hoge stikstof eigenlijk de boel verergeren. En wat adviseerde

bijv het Radboud mensen met ME? Juist beweging, want in veel gevallen

de problemen verergerde. Zonder voldoende zuurstof verzuur je waar je

bij staat. Ik heb wel eens in 2008 door een arts een lactaat meting

laten doen, na 2 trappen had ik al de melkzuur waardes van een gezond

iemand die een uur gesport heeft. Gelukkig is dat achter de rug en kan

ik weer zonder spierpijnen functioneren.


Ik gebruik sinds een maand hooggedoseerde vitamine b-12 mondspray en ik slaap vaster en langer door.

 
Compex,

En of ik me jou herinner. We spraken elkaar in de pauze en je stond met je oren te klapperen van wat je in de eerste helft van de avond had gehoord. Ik heb geloof ik je wereldbeeld op de kop gezet, want er sprak veel verbazing uit jouw woorden. Een heel leven lang dacht je het qua voeding en beweging 'goed' te hebben gedaan en binnen 1 avond was dat hele beeld omvergegooid!

Toch stond je ervoor open, ook omdat je klachten had en hoopte bij mij antwoorden te vinden hierop. Zoals je problemen met doorslapen. Deze zijn bijniergerelateerd. Je hebt al die jaren teveel van jezelf gevergd. Zoals ik je die avond ook al vertelde ben je in feite verslaafd geraakt aan adrenaline en de endorfinen die daardoor vrijkomen. Hierdoor hebben je bijnieren jarenlang overuren gedraaid en zijn ze verzwakt geraakt.

Ik herinner me ook dat je aan de magere kant was. Dit betekent dat je voortdurend in een stress-mode hebt gezeten a.g.v. overmatige koolhydraatconsumptie en overmatige lichaamsbeweging, waardoor je spijsvertering veel te snel verloopt en je te weinig opname van voedingsstoffen hebt. 'Sporters' doen vaak (onbewust) aan uithongering en uitputting! Wat nu van cruciaal belang is, is RUST, RUST, RUST.

Mike

 
Lievergezond, bedankt voor je reactie.

Op vitamine B12 tekort heeft men mij eerder gewezen maar een bloedtest wees uit dat dit bij mij niet het geval was.

Ik krijg wel de push om sporters in het bijzonder op de gevaren van de koolhydratenstoot te wijzen omdat daar ten eerste mijn interresse ligt en ten tweede omdat sporters in een bepaalde cocon leven wwarbij de voorlichting op zijn minst eenzijdig is!!

gr. Compex

 
Compex: b12 tekort is moeilijk via bloed vast te stellen.

Wat ik van een behandelaar vernam is dat je bijv de b12-ziekte kan hebben (dat je b12 uit voeding niet goed opneemt), maar dat je lever nog zowiezo 2 jaar kan blijven compenseren voor dat ¨defect¨.

Verder kloppen de normaalwaarden niet voor b12-tekort: die moeten vele malen hoger liggen.

Een arts die ik sprak, zei: voor mij is de behandeling met b12 de diagnose; hoe reageert iemand op extra b12-inname.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die koolhydratenstoot en de gevaren ervan.

 
Beste Lievergezond,

Met de "koolhydratenstoot" bedoel ik dat duursporters na ca.2 uur door hun enegievoorraad zijn ,althans voor hoge hatrslagen.

Dit noemt wel eens "de man met de hamer tegenkomen"!

Op dit moment ben je al te laat met de inname.Je kunt dan niet meer met max. of bijna maximale hartslag rijden (sporten)

De remedie was altijd op tijd "bijtanken"met koolhydraten omdat dat de snelste energie geeft,maar helaas ook de grootste schade aan het corpus!!

gr.Compex

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan