Even voorstellen: Boschje

Wat ik begrepen heb is dat je na een maand of 4 vermijden weer over een intolerantie heen kunt zijn. Dus even 4 tot 6 maanden geen eieren eten en daarna kan het weer wel. Ik heb er een Engelse arts over horen spreken op youtube. Zijn naam weet ik niet meer. Het was daar een beroemdheid. Hij heeft ook boeken geschreven. Vorig jaar oktober kreeg ik ook te horen dat ik niet tegen eieren zou kunnen. Ik ben er in april dit jaar weer mee begonnen en het gaat goed.

Oh ja... nog over die eetstoornis. Ik was inderdaad wel een binge eater maar ik heb begrepen dat die alles naar binnen slaan wat eetbaar is, bijvoorbeeld ook een pak diepgevroren spinazie. :mrgreen: Zo was ik dus niet. Ik was wel een lekkerbek. Het moest vooral zoet zijn. Ik vond dat ik dat nodig had om te kunnen studeren. Boven op mijn kamer propte ik me al studerende vol met mini marsjes, pakken koek en zoete toetjes. Dan riep mijn moeder dat het eten klaar was en ging ik beneden 2 borden boerenkool met worst eten. Daarna ging ik boven weer verder leren met repen chocolade. En nooit misselijk! Ik ben altijd een slank kind geweest maar vanaf de puberteit kreeg ik ineens honger... steeds meer honger. En zo is het begonnen naar mijn idee. Maar psychisch zat het ook niet goed. Ik was op school gepest en nogal eenzaam.

 
Nog even over de waterkefir. Die hoeft niet per se met vijgen gemaakt te worden. Kan ook met rozijntjes bijvoorbeeld. En je hoeft sowieso niet bang te zijn want de kefir eet de suikers van de vijgen/rozijnen/rietsuiker/honing enz. op en maakt er citroen prikkellimonade van. De alcohol die erin kan zitten mag geen naam hebben. Ik ben zelf helemaal niet van de alcohol en ik merk er totaal niets van!

 
Sylvia, je bent nog steeds onder behandeling bij mevr.V, uiteraard moet je je hart volgen. Maar ik denk, dat als je je daar erg goed bij had gevoeld, als dit de oplossing was...dan was je niet verder gaan zoeken. Dan was je niet op dit forum gekomen.

Rapunzel, het zou zo maar eens kunnen dat je gelijk hebt. Dat je even vermijdt waar je op reageert(volgens de bloedtest dan) en dat je daarna langzaam weer kunt toevoegen.

Misschien had het bij mij ook wel gelukt zonder eerst de darmreiniging/glutamine/pro symbio flor.

Ik durfde het toen niet, zou het nu wel doen.

Gewoon proberen, en luisteren naar de signalen in je lichaam.

 
Misschien heette die arts Patrick Holford. Zo durf ik toch nog steeds niet aan de rauwe melk. Ik geloof dat ik geiten of schapenyoghurt inmiddels wel gedurfd had, ware het niet dat de LDN erbij is gekomen. Zuivel en LDN gaat niet samen.

 
Weer een reden om niet aan de LDN te beginnen, ik geloof eerder in de natuur: rauwe melk, dan een medicijn.

Heb je er baat bij rapunzel?

 
Dat is een hele moeilijke vraag... Aangezien ik volgende week donderdag weer naar Ron Velthuis ga zit ik dit mezelf ook al af te vragen de laatste tijd. Als je het mij vraagt... niet! Ik voel me nog steeds ongeveer hetzelfde (en dat is niet slecht hoor!). Mijn hoofdhuid is nog steeds een puinhoop. Ook kan ik niet zeggen dat ik me nu veel positiever dan eerst voel. Af en toe denk ik van wel maar als er dan iets stresserigs gebeurt dan trap ik er vaak weer in! Maar misschien ben ik nog te kort bezig? Misschien heb je wel gelijk en moet ik er gewoon mee kappen. Ik ga het donderdag in elk geval eens bespreken.

 
Dirtsa, mevrouw Vink zegt dat ze medicijnen heeft gestudeerd, echter niet BIG geregistreerd is. Ook ik scoor vele intoleranties waaronder ook zuivel, ei en granen. Ik hou me aan het dieet, echter neem me voor om zo nu en dan buiten het dieet te gaan aangezien ik je ortho verhaal absoluut geloof! En ik ben nu 4 maanden bezig, merk geen of nauwelijks verbetering. Mevrouw Vink zegt: volhouden het komt goed.. dus doe ik mijn best zo gezond mogelijk te eten, maar mijn mening is dat het voor mezelf wel te doen moet zijn! Want stress is volgens mij nog ongezonder dan incidenteel een keer fout eten. En je hebt gelijk Dirtsa, dat indien ik me goed gevoeld zou hebben bij mevrouw Vink, ik niet op dit forum terecht was gekomen. Ik zoek andere handvaten. Ik geloof maar voor een gedeelte in haar theorie. Dank je voor je feedback :)

Mooi om te lezen dat je jezelf goed voelt nu, bij wat je eet. Ik denk toch dat dit het meest essentieel is hoor. Je kunt beter genieten van de dingen die je eet. Genieten maakt goede stofjes vrij in de hersenen. Als je steeds maar moet eten volgens een bepaald dieet en je hebt er afkeer van, of je staat er niet achter, dan heeft dat volgens mij meer negatieve invloed op je gezondheid. Je bent helaas behept met een nare ziekte, als je dan ook nog dingen moet eten waarvan je niet vrolijk wordt en je bemerkt geen verbetering, dan geef ik je groot gelijk dat je het op jouw manier doet!

Rapunzel, volgens mevrouw Vink is eenmaal 'getagd' altijd 'getagd' en dus verboden voedsel. Alleen als je licht intolerant scoort dan mag je in rotatie eten. Het binge eten zoals jij het beschrijft, werkte bij mij ook zo. Alleen ik braakte het er zo snel mogelijk weer uit. Of laxeerde mezelf enorm.

Dirta en Rapunzel, wat is LDN?

 
LDN staat voor Low Dose Naltrexone. Als je dat even intikt in de zoekfunctie hier dan vind je er meer over. Mevrouw Vink heeft geen gelijk. Je kunt je allergieën te boven komen.

 
Dank je Rapunzel. Ik weet inmiddels wat LDN is.

Wat kun je doen, of kan er gedaan worden, om een allergie te boven te komen? Of staat hierover al wat op dit forum?

Mevrouw Vink is er heilig overtuigd van haar gelijk, aangezien ze alles vanuit wetenschappelijk oogpunt onderzoekt.

 
Quote:
Mevrouw Vink is er heilig overtuigd van haar gelijk, aangezien ze alles vanuit wetenschappelijk oogpunt onderzoekt.


Voor die mensen moet je het meest uitkijken!

Mike

 
Dat is waar Mike.

Desondanks is het voor nu even mijn houvast, dit eliminatie dieet. Ik heb hier op dit forum al wat rondgeneusd en gelezen. Ik denk in de verkeerde volgorde, want het GAPS dieet ken ik nog niet echt. Ik weet dat het gebaseerd is op het SC dieet, wat ik al eens volgde. Nu mag ik echter vanwege hoge intolerantie score helemaal geen zuivel en eieren meer, dit maakt het lastig.

Opgezocht wat sole is. Een soort van natrium bicarbonaat misschien? En vraag me af waarom levertraan en gefermenteerde boterolie. Dat krijg ik echt niet weg hoor, zo vies. In ghee bakken gaat nog, maar dan houdt het ver op. De geur alleen al maakt me wat onpasselijk. Ik bak zowat alles in kokos- of rode palmolie. Als je zuivel mag, kun je toch ook roomboter nemen? Of is dit kort door de bocht van me.

Het verhaal van de rijstemelk heb ik ter harte genomen. Ik maak de pakken die ik heb staan op en ga het daarna zelf maken.

Moet alleen nog even een recept opzoeken.

 
sole: is keltisch zeezzout. 1/3 zout en 2/3 water in potje, goed schudden tot water verzadigd is. Beetje zout blijft op de bodem liggen. Van dt water neem je 's morgens en voor t slapen 1 theelepeltje in glas water ( keltisch zeezout, vol van mineralen! )

Allergie-en en intoleranties zijn symptomen...het kan even helpen door deze aan te akken, maar uiteindelijk moet je er toch naar toe de oorzaak aan te pakken. En dan ben je ook van de intoleranties af.

 
Ik ben aan het lezen over het GAPS dieet, het spreekt me aan. Ik denk dat ik het stappen plan ga volgen. Hoef ik ook geen recept meer om rijstemelk te maken :) Jammer dat het gapsboek niet in het nederlands is vertaald. Engels krijg ik niet gelezen. Mevrouw Vink zal het overigens zeer met je oneens zijn,dirtsa. En ik..ik hoop dat je gelijk hebt, zou heel mooi zijn. Het klinkt heel logisch wat je schrijft.

 
Ik zou nog wel even goed nadenken, of wat ervaringen vragen van mensen die dit dieet al volgen af hebben gevolgd. Ik heb er ook over gelezen, maar na mijn ervaringen met het eliminatie dieet had ik hier echt geen zin meer in.

Ik heb het forum gevolgd, en zag nog al wat problemen bij verschillende gapsers.

Het kan theoretisch erg goed klinken, maar in de praktijk nog niet zo gemakkelijk.

Ik kan je aanraden ook weston price lezen, je kunt ook overwegen hier eerst mee te beginnen, kijk dit een paar maanden aan. Mocht je met gaps willen beginnen dan kan het een tip zijn dit eerst achterstevoren te doen. Dus niet met fase 1 te beginnen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan