even voorstellen: Albert - elmo

elmo

New member
Hoi ik ben Albert

Kwam hier terecht omdat ik info zocht over bijnieruitputting.

Ben helaas al een ervaringsdeskundige op dat gebied zonder dat ik het ooit wist :)

Ook hebben onze kinderen last van vele allergien en zijn we om die reden veel bezig met gezonde voeding.

Het leek me fijn om dingen te kunnen delen met mensen die hier ook mee bezig zijn aangzien er toch ook wel wat onbegrip is bij veel mensen in onze omgeving en dergelijke. Niet uit onwil maar vaak uit onwetendheid.

Ik zie veel artikelen en fora over bijnieruitputting in het buitenland maar hier in NL nog niet zo veel dus leek het me goed om wat bevinndigen te kunnen delen en zo elkaar verder te kunnen helpen naar een goede gezondheid.

 
Onze kinderen hebben overigens beiden Coeliakie en ei en melkallergie.

Ik heb ernstige bijnieruitputting en mijn vrouw heeft een schommelende bloedsuiker, van veel markten thuis dus :? en dus veel bezig met voeding op vele manieren maar toch ook veel hetzelfde

 
Welkom Albert,

En wat doen jullie dan al-zo-al qua voeding om deze 'kwalen' jullie wereld uit te helpen?

Lia

 
Heel erg welkom, en nog genoeg te lezen. Mike heeft een goed e-book over bijnieruitputting.

Bij het alleen lezen forum staat veel informatie en poekie heeft een overzichtelijke site. www.voedingisgezondheid.nl

Onze jongste heeft ook een ahrdnekkig eczeem, rond de ogen en in de ellebogen. momenteel wel wat rustiger, niet meer rood rond de ogen en droog in de ellebogen.

Ik heb ook goede ervaring met actimariszalf, tegen de jeuk en bij mijzelf ben ik van een hardnekkig eczeemplekje helemaal afgekomen.

 
welkom albert

je bent hier op de goede plek

er is heel veel info

ik heb denk ik ook bijnieruitputting herken veel in mike,s e-boek over bijnnieruitputting

gerda

 
Waar vind ik het e-book van Mike, Gerda,Dirtsa?

We eten eigenlijk al behoorlijk volgens het e-book wat ik kreeg bij aanmelding van deze site, Dus zo veel mogelijk biologish, groente,noten,zaden,volkoren(zuurdesem) geen gluten suikers en soja , goede vetten, biologisch vlees etc.

Elke bijnieruitputting is weer anders qua gevolgen in je lichaam heb ik wel gezien,

Zo gaat mijn schildklier bijvoorbeeld veel te snel en maak ik weinig maagzuur aan.

Een vervelende combi omdat je dan erg snel afvalt, aan de ene kant door de te snelle stofwisseling, aan de andere kant door dat je je voeding niet meer goed opneemt en verteert doordat je enzymafgifte niet werkt zonder goed maagzuur met alle gevolgen van dien, Candida , verstopping ,uitvallende functies etc, Helaas geen arts in het reguliere circuit die iets vindt of er iets mee kan.

Als je die combi hebt kan je bijvoorbeeld ook beter geen kokosolie en appelazijn gebruiken omdat je dan nog sneller afvalt ook al denk je dat appelazijn op dat moment goed voor je maagzuuraanmaak/vertering is, wat het ook is maar in dit geval dus minder handig.

En zo leer je elke x wat nieuws is mijn ervaring en ik vond het wel belangrijk om zulk soort dingen te kunnen delen.

 
Kefir, sole , en beendersoep gebruiken we ook al veel evenals Rijst, Bataat , En vele kruiden en bitterkruiden, Eigenlijk behorlijk veel wat hier gebruikt wordt merk ik wel.

 
He bedankt, ik heb hem al gedownload en er staat zeker wel wat nieuwe info voor me bij.

Super

 
@Albert
Quote:
We eten eigenlijk al behoorlijk volgens het e-book wat ik kreeg bij aanmelding van deze site, Dus zo veel mogelijk biologish, groente,noten,zaden,volkoren(zuurdesem) geen gluten suikers en soja , goede vetten, biologisch vlees etc.



Wat voor e-book is dat dan wat je gekregen hebt bij aanmelding, ben nieuwsgierig.

Noten/zaden/granen bevatten fytinezuur. Je moet ze weken, kiemen, fermenteren en dan verhitten (bakken/grillen/koken) voordat je ze kunt eten.

Quote:
Alle zaden, granen, bonen, noten en peulvruchten bevatten fytinezuur dat de enzymatische levensvonk tegenhoudt die ervoor zorgt dat ze gaan ontkiemen en de levenskracht vrij komt. Door blootstelling aan water zijn de omstandigheden hiervoor juist en lekt het fytinezuur weg. Wel het water waarin geweekt wordt weggooien naderhand! Fytinezuur remt en blokkeert mineralen en enzymen, waardoor deze weliswaar in de voeding zitten maar niet beschikbaar worden voor je lichaam. Foute boel dus!

Fytinezuur zorgt ervoor dat het lichaam calcium gaat lenen uit zijn eigen skeletstructuur. Daarnaast is er bewijs dat fytinezuur ook ten koste gaat van je voorraad aan vit. C en D, omdat beide vitamines fytinezuur neutraliseren. Vandaar dat de consumptie van scheepsbeschuit leidde tot scheurbuik bij matrozen.


Soja moet je absoluut mijden, die bevatten oestrogenen en het mineralenblokkers.

Quote:
Soja verhoogt de kans op borstkanker, sloopt de schildklier, meisjes komen te vroeg in de puberteit, bij jongetjes gaat het te koste van de vruchtbaarheid, bevat kankerverwekkende nitrosamines, goitrogenen, bevorderen klontering van bloedcellen, enz enz.



Zie hier meer over soja.

Lia

 
Gezonde voeding de basisregels heet dat e-book.

Ik was er inderdaad al achter dat fytinezuur de enzymvertering bemoeilijkt en hou dat dus inderdaad qua inname zo min mogelijk , zuurdesem , rogge en teff bevatten minder fytinezuur van nature als ik het goed heb begrepen?

Van noten en zaden wist ik het niet, stel ik koop noten, moet je ze dan allemaal in water doen en dan laten drogen daarna? in de oven? zijn ze dan nog gewoon even houdbaar?

Soja wist ik ook al ja, dat dat op gefermenteerde soja na echt slecht is en ik ben er bijzonder gevoeilig voor met weinig maagzuur, ik krabbelde weer op, nam een sojaburger en storte weer in, foute boel dus inderdaad, helemaal in een ernstige bijnieruitputting situatie en onweten zijnde.

Soja is hier dus ook verbannen in huis.

 
Ik heb nog een paar vragen

Als ik noten en zaden rauw koop moet ik die dan nog weken om het fytinezuur er uit te krijgen? en daarna in de oven drogen

en ik lees in Mike's E-book over biergisttabletten?

Wat hebben die nou precies voor functie en invloed op mijn bijnieren? Ik ken ze niet en vind zo snel via de zoekfunctie geen antwoord

Kan ik met een te snelle schildklier trouwens ook teveel Jodium nemen? Ik lees her en der al dat het niet uit maakt dat ik bijvoorbeeld de juiste levertraan neem omdat daar nauwelijks meer jodium in zit maar hoe zit het met bv zout in bio geitenkaas?

Ik wil niet teveel afvallen en dus moet de schildklier onder controle gehouden worden terwijl ik de bijnieren ondersteun en toch genoeg eet en opneem.

Bedankt weer

 
Ik begrijp inmiddels dat biergist het B complex geeft maar is het nu wel of niet glutenvrij en is het gist nadelig voor candida

 
Biergist is niet glutenvrij, dat is inderdaad een nadeel. De gist is niet nadelig voor candida. Met een te snelle schildklier doe je er verstandig aan je jodium uit voedsel te betrekken, m.a.w. alles uit de zee (vis, schaaldieren, zeewier).

Mike

 
Hoi Mike

Ik kreeg van de natuurgeneeskundig arts natrium muriaticum voor geschreven voor de bijnieren, Nu heb ik het idee dat je ook teveel natrium binnen kunt krijgen,

Zou de sole samen met de natriumrijke voeding voor de bijnieren en de natrium muriaticum 3x2 per dag te veel van het goede kunnen worden en dat er voor kunnen zorgen dat de schildklier ontregelt blijft?

Wat raad jij aan in dit geval, De bijnieren hebben veel zout nodig begrijp ik en het moet niet teveel verdund worden door teveel drinken maar ik wil niet dat de balans door slaat, Ik heb zelf het idee dat het laatste stapje qua schildklier wat met het natrium te maken heeft maar vind het lastig om mijn weg hier in te vinden.

Ik weet dat dorst een goede indicatie is maar ja..

Als ik sóchtends sole neem en een 30 minuten daarna kwark

Kwark valt me bijvoorbeeld niet goed en dat is rijk aan l-tyrosine

Als ik dat sóchtends eet

Ik weet dat natrium zorgt voor het vervoer van de jodium en l tyrosine

Zou die combi kunnen zorgen voor een versnelde schildklier even heel grof weg gesteld

Op de 1 of andere manier blijf ik drouzy in mn hoofd en hou ik in de ochtend als ik wakker word die droge mond en wil het laatste zetje niet echt vlotten, vandaar mijn vragen omdat ik het vrij lastig vind

bedankt alvast

 
Neem jij voor het slapen gaan nog een groot glas water met sole?

Een droge mond in de ochtend kan duiden op dehydratie gedurende de nacht.

 
Nou ik neem nu die 2 x natrium muriaticum. Vandaar dus ook de vragen, ik weet ook niet of daar jodium in zit maar heb daar al over gemaild.

 
Zoals eerder gezegd: waarom geisoleerde Schussler-zouten nemen als je Keltisch zeezout hebt, een vol-spectrum zeezout met ALLE elementen erin?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan