Emmetje stelt zich voor

Emmetje

New member
Hoi allemaal,

Dank jullie voor al je input!!! Ik heb me al suf gelezen!

Mijn naam is Marie-José Thijssen. Ik ben (net) 51 jaar, samenwonend met Henk en 3 katten, natuurgeneeskundig therapeut met als belangrijkste modaliteiten: boeddhistische psychologie, lichaamswerk Rosenmethode en psychosomatiek.

Hobby's: onze katten en motorrijden.

En momenteel vooral druk met onze verbouwing.

Bij mij is borstkanker ontdekt in aug. 2012. Ik heb zelf een knobbeltje ontdekt. Was niet te zien op de mammografie, wel met echo. Uit de punctie bleek dat het ging om kwaadaardige tumor met uitzaaiing in de lymfe. Wie meer details wil... kan ze krijgen ;)

In de afgelopen 10 jaar is mijn leefpatroon gigantisch gewijzigd in de goede zin van het woord. Helaas heeft dat niet kunnen voorkomen dat er toch kanker ontstond. Ik ben gaan kijken met psychosomatiek en ook met de Germaanse geneeskunde. Ik heb ontdekt dat ook trauma's een rol spelen! Een trauma kan kanker veroorzaken en ook het oplossen van een trauma (denk ik voorzichtig).

Ik heb gekozen voor een operatie. Ik vond het zo onwezenlijk en was bang dat ik het anders niet 'aan zou gaan'. Ik weet nu al niet meer (klein half jaar later) of ik het opnieuw zou doen.... Op mijn verzoek is niet de hele oksel leeggehaald op klieren. En er is een flinke hap uit mijn borst (rechts). Verder heb ik alle gesprekken regulier gehad met radiotherapeut en oncoloog incl. een second opinion in Anthonie van Leeuwenhoek A'dam. Uiteindelijk heb ik besloten om zeker een jaar alleen alternatief/complementair te behandelen.

Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik denk dat hier info voor mij te vinden is. En omdat ik ook graag info wil leveren vanuit mijn vakgebied ;)

Hartelijke groet, Marie-José

 
Hallo Emmetje,

zo, jij hebt dus ook al het nodige meegemaakt.

Fijn dat je je hier op deze site vervoegt met alle kennis, ervaring en interesse in gezondheid die je zo te lezen alleen al met je meeneemt.

Wat is de Rosenmethode eigenlijk als ik vragen mag?

Wat je zegt: een trauma kan kanker of een andere ziekte (of wat er voor doorgaat) in de hand werken, dat denk ik zeker ook.

Wat je schrijft over dat je nu misschien anders denkt over het nut van een operatie bij kanker en gewijzigd inzicht:

Heb je misschien ook al gelezen wat Jerry Brunetti hierover zei?

Jerry Brunetti kreeg lymfeklierkanker en heeft zichzelf er uit geworsteld https://www.fatsforum.nl/topic/jerry-brunetti .

Ze stelden hem chemo voor (MOP en CHOP noemden ze het in zijn geval), wat hij heeft geweigerd overigens.

Hij zegt over de primaire tumor bestrijden (dit is wat ik je nu wil zeggen): als je de primaire tumor weghaalt, dan krijg je een vergrote kans op metastasevorming.

De primaire tumor houdt de metastasen eronder om het maar zo te zeggen omdat die voorrang krijgt.

En de primaire tumor is volgens Jerry Brunetti niet zo'n bedreiging als de metastasen.

Ik wil je eigenlijk helemaal niet bang maken!: jij hebt die operatie toch al achter de rug.

Maar goed, wat heeft het voor zin als ik je deze info bespaar?

Je kunt beter maar alles weten wat met je gezondheid te maken kan hebben, ook al is het misschien niet altijd leuk.

Er zijn genoeg mensen die ik ook ken die zelfs met chemo/straling en/of een operatie nog de kanker overleven (ondanks de chemo / operatie / bestraling denk ik dan).

De gezondheid van mensen heeft veel rek denk ik.

Afijn welkom op dit forum Marie Jose!

Heel goed dat je een jaar gaat aankijken wat je zelf kan doen nog om je lichaam de ondersteuning te geven dat het nodig heeft.

Heb je het boek misschien gelezen van Lara Masanowa Tatje http://www.laramasanowa.info/ ?

Ik en kanker, heet het en het gaat over hoe ze op eigen kracht genas van de borstkanker.

 
@ Marie-José

Welkom op het forum. Helaas moet ik me aansluiten bij het idee dat een trauma kanker in de hand kan werken. In familieverband hebben we hier jammer genoeg een duidelijk voorbeeld van gehad.

Mij zijn gevallen bekend van mensen die een operatie kregen en nadien door het aanpassen van hun voeding volledig herstelden. Om deze reden kan ik je beslissing volledig volgen.

Naast het forum zijn de boeken Eten tegen kanker van R. Béliveau en Voedingsinterventie bij kanker van Engelbert Valstar heel raadzaam.

 
@ Vivianne,

Dank je voor je reactie! Heel vervelend dat je een duidelijk voorbeeld hebt gehad.

Dank voor de boekentips. Die van Valstar kende ik nog niet! :)

 
Wie weet iets meer over de denk/werkwijze van die Dr. Valstar?

Ik ben bij iemand met kanker zijn naam tegegekomen en geschrokken van zijn werkwijze.

Een vermogen (niet alleen in geld maar ook in aantallen) aan vitamines en andere supplementen. Als je ernstig ziek bent is je eetlust vaak al minder en vul je jezelf met pillen en poeders waardoor er voor goede voeding geen plaats meer is.

Daarnaast lijkt de man een voorstander van soja producten en raad hij kankerpatienten af om rood vlees te eten. Mij is nog steeds niet duidelijk waar dat idee vandaan komt.

 
Soja kan juist kanker veroorzaken door de oestrogenen die er in zitten. En rood vlees, je moet je altijd afvragen; welk vlees.

Biologisch(dynamisch) rood vlees kun je rustig eten.

Het kan zijn dat je de eiwitten in vlees niet goed kunt verteren, dat is een kwestie van je maagzuur versterken door appelazijn en Keltisch zeezout.

Je kunt jezelf beter helen met goede voeding, rijk aan mineralen en vitamines als met hele dure supplementen.

Ik sluit supplementen niet helemaal uit, want ze kunnen tijdelijk iets toevoegen maar ze kunnen nooit voeding vervangen.

helaas zijn er altijd weer mensen die profiteren van andermans ellende en dure middelen voorschrijven.

Kijk op mijn site: www.voedingisgezondheid.nl eens bij het kopje 'soja'.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan