"Neuralink bouwt hersencomputerinterfaces. Het eerste deel heet telepathie en stelt iemand die zijn of haar lichaam niet meer kan gebruiken in staat om een computer of telefoon te bedienen door simpelweg te denken. Je kunt zelfs met een aantal mensen die dit online hebben gedaan, communiceren. Op dit moment zijn ze actief op het 𝕏 platform, je kunt ze een bericht sturen, denk ik, en ze zullen reageren door te denken.
Dan is er nog een tweede apparaat, erg vergelijkbaar met het eerste, genaamd BLINDSIGHT, dat blinden in staat zal stellen om te zien, zelfs mensen die al vanaf hun geboorte blind zijn. Het maakt direct verbinding met de visuele cortex in de hersenen. Hopelijk kunnen we binnen de komende twaalf maanden de eerste blinde-ogen-implantatie bij een mens uitvoeren. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dat kunnen. En ik denk ook dat het zeer waarschijnlijk is, zo niet bijna zeker, dat we iemand met een doorgesneden ruggengraat weer kunnen laten lopen. Door de signalen uit de hersenen te ontvangen, ze over de doorgesneden verbinding in de ruggengraat te verbinden en de zenuwen weer van energie te voorzien voorbij het punt dat ze gebroken zijn, kun je het je voorstellen als een gebroken draad, en als je de signalen kunt overbruggen, zal je lichaam weer functioneren."