Een oorlog reeds verloren

Mee eens. Ik vind zijn podcasts goed en zetten aan tot zelfonderzoek en zelfontplooiing. Luister er altiid met veel plezier naar.
 
Ik ben ook Sven-fan. Fijn dat hij nu een eigen topic heeft :) Toen ik ruim een jaar geleden net 'wakker werd', heb ik zo veel van hem mogen leren. Mooi dat hij nu ook weer vaker filosofische uitzendingen heeft en geen interviews. Hij komt toch het best tot zijn recht als hij gewoon z'n gedachten de vrije loop kan laten.
 
Haha, en ik hoorde nu net op Dotcomradio dat Mike twijfels heeft bij Svenneman ;)
Persoonlijk luister ik graag naar hem en heb geen twijfels over zijn oprechtheid.
Ik vind dat lastig, iemand wel of niet oprecht te noemen. Iedereen die met zijn intenties of die nu goed of kwaad (en dat is ook maar weer vanuit welke kant je t bekijkt) zijn toch zaadjes planten.....is toch weer geplant. En ik kan nu wel redelijk neutraal naar mensen luisteren die ergens mee bezig zijn. Ik vind t fijne aan Sven dat ie verteld en zorgt dat je verder zelf gaat zoeken en uitpluizen. Soort connecting the dots dingetje.
 
Ik hoorde het ook net op Dotcom inderdaad. Ik heb ook vele interviews en podcasts van voor de coronatijd teruggeluisterd (soms meerdere keren) en twijfel niet aan zijn oprechtheid. Laatst hoorde ik wel dat er iemand is die heel veel van juridische zaken weet (een beetje in de categorie soeverein worden etc.), die Sven niet zo prettig vond. Hij zei dat toen bleek dat hij meer wist van bepaalde dingen dan Sven zelf, hij met Svens ego te maken kreeg en werd genegeerd. Dit zijn natuurlijk maar dingen van horen zeggen en ik wil altijd zelf zien hoe iets precies in elkaar zit, voordat ik een oordeel vel. En dan nog, als Sven zo met deze man omgegaan zou zijn, dan doet Sven daarnaast veel goed werk en heb ik alsnog veel van hem geleerd. En ik ken ook mensen persoonlijk die jaren geleden op een goede manier juridisch door hem zijn bijgestaan toen ze in een noodsituatie zaten.
 
Finale van de immuniteitstestdagen. Interessante uiteenzetting.

 
En deze is ook wel erg interessant. Sven is met twee goede vrienden een nieuw project begonnen onder een nieuwe stichting: het pad der natuurlijke energie. Voeding, energie etc.

De website die hierbij hoort: https://natuurpad.com/

 
  • Leuk
Waarderingen: Wida
Zo zijn er momenteel ook veel dingen onduidelijk wat betreft het arbeidsrecht. Kunnen mensen ontslagen worden als ze niet gevaccineerd willen worden? Of juist wanneer zij wél gevaccineerd zijn? Sven maant tot kalmte en adviseert iedereen om zich niet onder druk te laten zetten. De wettelijke implicaties van veel politieke besluiten moeten zich nog openbaren en tot die tijd is het belangrijk dat men de rug recht houdt; als er één ding duidelijk is geworden is het namelijk dat, als het tegen blijkt te vallen, de overheid haar verantwoordelijkheid niet zal nemen.
 
Ik heb m zelf nog niet geluisterd maar dacht plaats m evengoed.

info vd website over video;
Ondanks alle discussie in zowel de politiek als de samenleving zelf over coronabeleid en overheidsmaatregelen lijkt men al anderhalf jaar de vragen die er toe doen krampachtig te ontwijken. Men schermt met cijfers en goedkoop sentiment en durft de vingers niet te branden aan de ethische vraagstukken die aan alle besluitvorming vooraf zouden moeten gaan.

Worden deze vragen aan de top überhaupt niet gesteld? Worden deze wellicht buiten het zicht van de democratie gesteld en beantwoord, omdat men op dat niveau een moraal hanteert die het daglicht niet kan verdragen? Of, zoals minister-president Mark Rutte recentelijk nog tentoonstelde na een ingediende motie van Bij1-Kamerlid Sylvana Simons, proberen zij slechts de aansprakelijkheid voor de gevolgen van hun beleid te ontlopen?

Dat het moeilijke vragen zijn, dat moge duidelijk zijn; de ethiek is een wetenschap van grijstinten. Wanneer de samenleving echter niet tot overeenstemming komt over hoe deze beantwoord dienen te worden, laat men het antwoord over aan hen die zich daarboven achten.

 
Hier had Sven het over


Een filmpje over het kwaad in al zijn facetten en uiteindelijk wint het goede het van het kwaad en zal de mens overleven.

“No tree, it is said, can grow to heaven unless its roots reach down to hell.” -C.G. Jung

Dorothé
 
Weer een mooie filosofische aflevering van Sven over een samenleving in verval. Met boekentips.
 
Sven met de eerste video in een reeks over (drink)water. O.a. over Viktor Schauberger, baking soda, alkalisch water, calciumcarbonaat in leidingwater. Hij doet ook een oproep om mensen te spreken die iets te zeggen hebben over drinkwater, filtersystemen etc. Misschien iets voor Mike of Trotse Boer?
 
Heel leuk dat nieuwe project over water, electriciteit en mineralen. Ben erg benieuwd naar hun bevindingen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.931
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan