Eczeem, astma, allergie dochter, wie heeft goede raad?

elisabeth12345

New member
Hallo allemaal, mijn naam is Elisabeth, sinds een aantal jaar grote interesse in visie van Weston Price. Ik hoopte hierin een weg naar gezondheid te vinden voor mijn dochter, nu 6,5 jaar. Helaas kom ik er niet uit wat nu precies te eten, ivm met haar allergie voor melkproducten( ook bio, rauw, kefir, yoghurt, geiten etc.) eieren ( ook de allerbeste kwaliteit, rauw eigeel etc), vis ( behalve tonijn, dat gaat gelukkig goed) noten, zaden, paprika, tomaat..

Mijn dochter heeft vanaf 2 weken na de geboorte vurig eczeem, zo goed als over haar hele lichaam. Veel jeuk, krabben etc.
Ze gebruikt nu al 6 jaar intensief corticosteroïden zalf.

Vanaf 2,5 jaar ook benauwdheid, steeds erger wordend. Gebruik van ventolin, daarna ook flixotide, nu dagelijks seretide en flixotide.

Als zij bepaalde voeding toch binnenkrijgt waar ze niet tegen kan, belanden wij soms op intensive care..waar nog meer medicatie wordt toegediend om haar weer te laten ademen.

Ik heb het idee dat haar lichaam inmiddels zo vol met giftige stoffen zit, waardoor de klachten steeds verergeren. Maar waar te beginnen?! Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Veel geëxperimenteerd met bouillon dagelijks, soepen, gestoofd vlees, groene sappen, spirulina. Probiotica, levertraan, kokosboter.

Op dit moment eet zij (alles biologisch) veel speltzuurdesem met rundersalami, rosbief, rookvlees of kipfilet, koudgeperste kokosboter als boter, melkzuur wortelsap/bietensap, veel gestoomde groente met aardappel/rijst/speltpasta, rundvlees gebakken in kokosboter/ gestoofd rundvlees, soms tonijn, 1 appel per dag.
Paar keer per week soep met bouillon.

Advies is zeer welkom. Ik lees ook graag, dus boekentips ook welkom.
 
Wat een allergieën . Ik denk niet dat het hoofdprobleem met voeding te maken heeft. Je moet op zoek naar goede alternatieve therapeuten. Bv een reincarnatietherapeut. Als je je huis nog nooit hebt gereinigd, is dat ook te overwegen. Verder ben ik persoonlijk een fan van vegatesten in combo met o.a homeopathie. Zeer waarschijnlijk heeft zij verstoringen. Opgelopen na de geboorte en of geerft van jou en je man. Zoals bv medicijngebruik, hormoonbehandelingen, zware metalen (kwik), .....
Met de vegatest wordt de grootste belemmering voor je lijf van dat moment vastgesteld. En zo werk je de problemen 1 voor 1 af.
 
De component (verzadigd) vet is onvpldoende vertegenwoordigd. Hierdoor krijgt ze een overvloed aan magere eiwitten binnen, die ze niet kan verteren. Hiervoor is maagzuur vereist. Leestip: Waarom maagzuur goed voor je is van Jonathan V. Wright: http://succesboeken.nl/boeken/9789079872497/Waarom-maagzuur-goed-voor-je-is#.VPmTIhDvLk8

Mike
 
Hallo Elisabeth,
Wat een ellende, snap je wanhoop, maar je bent met de cortisonenzalf van de regen in de drup beland. Ben je al op alternatief pad geweest? Homeopaat, energetisch getest? Ik denk ook niet dat het met alleen voeding op te lossen is. Eten moet je kind toch, dus wel naar kijken en idd zorgen dat het goed verteerd kan worden.
Kan zijn dat ghee wel goed gaat, ossenwit, reuzel en rode palmolie (koudgeperst, bio) toevoegen voor meer vetten.
 
Ik had als kind precies de klachten die jij beschrijft bij je dochter. In mijn kindertijd, jaren 70, was er niets bekend over eczeem, allergieën en astma(tische bronchitis). Mijn moeder kreeg het advies om mij en mijn zusje geen hagelslag te geven en dat was het dan.

Door schade en schande ben ik ervan overtuigd dat eczeem, allergieën en astma(tische bronchitis) te maken hebben met je darmen ('lekke darmsyndroom'), je voedingspatroon en met je hormoonhuishouding.

Wat mij heeft geholpen is vasten (reinigen), darm helen en een gezond voedingspatroon (Primal-Weston Price). Ik heb ook goede ervaringen met bioresonantie.
Hoe de hormoonhuishouding zich verhoudt tot eczeem, allergieën en astma(tische bronchitis) weet ik als leek niet. Wel weet ik dat ik in bepaalde hormonale levensfasen in zéér ernstige mate last had.
 
Hallo Elisabeth 12345,

Lees het boekje "leef gezond, adem rustig" van Masha Anthonissen.
Ze schrijft over Buteyko ademhalingstherapie. Astma is een ziekte die als een van de eersten verdwijnt door verminderd ademen. lees ook op het topic "ademhaling" (googlelen op Weston Price + ademhaling). Daar kan je lezen dat mensen met ernstige astma na 4 maanden ademhalingstherapie hun medicijnen weg konden gooien en het nooit meer benauwd hebben. In het boekje van Masha Anthonissen staat dat de medicijnen juist gevaarlijk zijn voor kinderen voor hun longblaasjes die er van kapot gaan.
In het boek staat ook dat kinderen het met buteyko spelletjes heel gauw oppakken en dat je het dus ook jonge kinderen kunt laten doen. Met 6,5 jaar zal ze het zeker kunnen doen.
 
Hier de bijwerkingen van Flixotide:



4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN
Zoals elk geneesmiddel kan ook dit geneesmiddel bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee te maken. Om de kans op bijwerkingen te verkleinen, schrijft uw arts de laagst mogelijke dosering voor om uw astma of COPD te beheersen. De volgende bijwerkingen zijn waargenomen door mensen die Flixotide Inhalator gebruiken.

Zeer vaak: komen voor bij meer dan 1 op de 10 patiënten:
- schimmelinfecties (candidiasis) met pijnlijke, crème-gele plekjes (spruw) van mond en keel
Patiënten met spruw kunnen gebaat zijn bij het spoelen van de mond met water onmiddellijk na inhalatie. Candidiasisklachten kunnen behandeld worden met antischimmeltherapie, terwijl het gebruik van Flixotide Inhalator wordt voortgezet.

Vaak: komen voor bij minder dan 1 op de 10 patiënten:
- heesheid
- longontsteking (pneumonie) (bij COPD-patiënten)
- ontsteking van het slijmvlies van de luchtpijpvertakkingen (bronchitis) (bij COPD-patiënten)
- kneuzingen
Vertel het uw arts als u de volgende symptomen opmerkt: toename in de slijmproductie, verandering van kleur van het slijm, koorts, rillingen, toename in hoesten, toename in ademhalingsproblemen.
Bij sommige patiënten kan geïnhaleerd fluticasonpropionaat heesheid veroorzaken. Na inhalatie kan het dan zinvol zijn onmiddellijk de mond met water te spoelen.

Soms: komen voor bij minder dan 1 op de 100 patiënten:
- overgevoeligheidsreacties van de huid
Zeer zelden: komen voor bij minder dan 1 op de 10.000 patiënten:
- gestoorde spijsvertering (dyspepsie)
- gewrichtspijn (artralgie)
- plotselinge vochtophoping (angio-oedeem), voornamelijk van het gezicht en gedeelte van de keelholte (farynx), achter mondholte en de tong (orofaryngeaal)
- symptomen m.b.t. de ademhaling (respiratoire symptomen), zoals ademnood (dyspnoe) en/of benauwdheid door kramp van de spieren van de luchtwegen (bronchospasme) en overgevoeligheidsreacties met ziektebeelden als astma, hooikoorts en huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes (anafylactische reacties)
- ziektebeeld (Cushing-syndroom/Cushingachtige verschijnselen) zoals onderdrukking van de bijnierschorsfunctie, groeivertraging, verminderde minerale botdichtheid, staar (cataract), verhoogde oogboldruk (glaucoom), gewichtstoename en vollemaansgezicht
- te hoog suikergehalte in het bloed (hyperglykemie)
- benauwdheid door kramp van de spieren van de luchtwegen (paradoxale bronchospasmen)
- angst, verstoorde slaap en gedragsveranderingen waaronder hyperactiviteit en snel geïrriteerd zijn. Deze effecten komen vaker voor bij kinderen
Onbekend (op basis van de bekende gegevens kan de frequentie niet worden vastgesteld):
- depressie en angst. Deze effecten komen vaker voor bij kinderen
Zoals bij elke inhalatietherapie kunt u direct na gebruik meer last krijgen van ademhalingsmoeilijkheden of piepen (paradoxale brochospasmen genoemd). Als dit gebeurt, stop met het gebruik van Flixotide Inhalator. Gebruik uw noodmedicatie om u te helpen met ademhalen en vertel het direct aan uw arts.

Bijswerkingen van Ventolin:



4. MOGELIJKE BIJWERKINGEN
Zoals alle geneesmiddelen kan Ventolin 100 Inhalator bijwerkingen veroorzaken, hoewel niet iedereen deze bijwerkingen krijgt.
De volgende bijwerkingen zijn gemeld bij het gebruik van Ventolin 100 Inhalator.

Vaak: bij meer dan 1 op de 100 en minder dan 1 op de 10 patiënten die het geneesmiddel gebruiken:
- beving (tremor)
- hoofdpijn
- versnelde hartslag (tachycardie)

Soms: bij meer dan 1 op de 1.000 en minder dan 1 op de 100 patiënten die het geneesmiddel gebruiken:
- beverig gevoel en een snelle of onregelmatige hartslag (hartkloppingen/palpitaties)
- kramp in de spieren
- irritatie van mond en keel

Zelden: bij meer dan 1 op de 10.000 en minder dan 1 op de 1.000 patiënten die het geneesmiddel gebruiken:
- tekort aan kalium in het bloed (hypokaliëmie)
- vaatverwijding (perifere vasodilatatie)

Zeer zelden: bij minder dan 1 op de 10.000 patiënten die het geneesmiddel gebruiken:
- overgevoeligheidsreacties, inclusief jeukende zwellingen veroorzaakt door (allergische) overgevoeligheidsreacties (angio-oedeem), netelroos (urticaria), krampen in de spieren rond de luchtpijp (bronchospasmen), lage bloeddruk (hypotensie) en flauwvallen (collaps)
- hyperactiviteit
- hartritmestoornissen
Hoewel niet precies bekend is hoe vaak het gebeurt, kunnen sommige mensen af en toe pijn in de borststreek voelen. Deze pijn kan veroorzaakt worden door hartproblemen. Vertel het aan uw arts (of indien u zwanger bent aan uw verloskundige) als zich bij u dergelijke symptomen voordoen terwijl u salbutamol gebruikt. Stop niet zelf met salbutamol, doe dit alleen als dit door uw arts gezegd wordt.

Niet bekend (spontaan gemeld):
- zuurstoftekort van de hartspier (myocardischemie)
- tandbederf (cariës)
Wanneer één van de bijwerkingen ernstig wordt of als er bij u een bijwerking optreedt die niet in deze bijsluiter is vermeld, raadpleeg dan uw arts of apotheker.

Mike
 
Ik zou overigens ook het gebruik van de hormoonzalf proberen af te bouwen en uiteindelijk weglaten. Ik weet heel goed hoe moeilijk dat is. Ik herinner me de wanhoop van mijn moeder nog goed. Toch denk ik ook dat de zalf uiteindelijk meer schade aanricht (van binnen) dan goed doet (van buiten).

Mijn dochter (van bijna 9) heeft mijn aanleg. Ik heb haar vanaf dat ze vast voedsel mocht eten als baby gevoed zoals ik zelf ook at na mijn doormeting bij de bioresonant. Daar bleek ik later goed aan gedaan te hebben, toen ik haar zelf liet doormeten toen ze ouder was. Als we nu tijdens bepaalde perioden (feestdagen, verjaardagen, vakantie) minder streng zijn in ons eetpatroon, zie ik dat onmiddellijk aan haar huid terug. Zij krijgt dan overal jeuk, eczeemplekken in arm- en knieholten en op haar buik en rode, ruwe jeukwangen.
 
Heb je je al eens verdiept in het GAPS-dieet Elisabeth? Dat is een bepaald voedingspatroon dat je, ik meen minimaal een jaar, volgt om de darm volledig te helen. Hierna voeg je dan weer stapsgewijs voeding toe.
 
Hoi Elisabeth, het is het geijkte patroon: eerst eczeem van de allergieen waarschijnlijk: dat wordt weggesmeerd met corticostereoiden en vervolgens (de endotoxinen van de allergieen zoeken toch een uitweg) komt de astma. Ik heb vroeger ook veel gebruik gemaakt van de corticostereoidenzalf: die maakt de huid permanent dunner en daar is ook het pigment minder aanwezig. Op de armen gaat het nog wel met die zalf misschien, maar in het gezicht, dat zou ik niet zomaar doen omdat ik iemand ken die daardoor vlekken in haar gezicht heeft gekregen waar de huid minder bruin wordt.
 
Dank jullie allemaal voor alle goede tips! Er staan genoeg dingen in waar ik weer mee verder kan. Overigens ook al VEEL geprobeerd aan alternatieve geneeswijzen, zonder succes..Ook GAPS gedaan zonder resultaat.

En wat betreft het vet.. Het lijkt dat ze dat ook moeilijk kan verteren.. Een beetje lukt wel, maar meer vet is ook weer meer eczeem. Net als bij mijzelf.. Als ik wat meer goede vetten gebruik, wat ik natuurlijk heel enthousiast begon na mijn ontdekking van Weston Price.. dan zit mijn gezicht onder de puistjes en voel me dan verder ook niet goed.. Zou dat iets met een overbelaste / vervuilde lever kunnen zijn? En dus ook zo bij mijn dochter?

Dank jullie nogmaals!
 
Vanaf 2,5 jaar ook benauwdheid, steeds erger wordend. Gebruik van ventolin, daarna ook flixotide, nu dagelijks seretide en flixotide.


Ik denk dan aan buteyko, misschien hier een therapeut van zoeken?

Buteyko Documentaire #1 Met Nederlandse Ondertit…:

Buteyko Documentaire #2 Met Nederlandse Ondertite…:
 
Hoe ging het met jou voor je dochter kwam? Heb je ooit in een andere woning gewoond dan de huidige en hoe wat het toen met je gezondheid?
Woon je alleen met je dochter, of heb je en partner? Ben je zelf rustig van aard of juist druk, nerveus?
De omstandigheden waar deze vragen over gaan kunnen behoorlijk van invloed zijn bij dit soort verschijnselen. Bij mezelf heb ik geconstateerd, na jarenlang onderzoek, dat allerlei vormen van stress een factor zijn in genoemde klachten. Een grote factor.
 
Lever en gal reinigingen.. Kan dit al bij kinderen van 6 jaar? Ik ben bekend met de leverreiniging van Morritz, maar dat lijkt mij niet voor kinderen. Zijn er andere manieren dat je weet?

Mijn leven is niet bepaald stress vrij geweest. Ik zou kunnen zeggen.. Ik ben nu voor het eerst aan het ervaren wat ontspanning inhoudt.. Ook veel slechte voeding in mijn jeugd, harddrugsgebruik bij mijn ouders, en zelf ook in puberteit.
Ik ben mij er zeer van bewust hoe dit alles ook de gezondheid van mijn dochter heeft beïnvloedt..
 
Mee eens, zes is te klein voor een leverreiniging. Misschien wel bitterkruidentinctuur, de milde reiniging (rauw eigeel met citroensap en olijfolie, eventueel met klein beetje appelsap/sinaasappelsap op smaak brengen), bioresonantie of homeopathische druppels voor de lever ( Hepeel van Heel).
 
Hallo,

waarom kan ik mijn profiel niet bewerken? Ik krijg de foutmelding dat ik onvoldoende rechten heb...

Ook het onderwerp die ik had gestart zo'n 1 maand geleden vind ik niet meer terug, deze is blijkbaar verwijdert, ik had zeer leerrijke gesprekken met de moderators en de admin, vind het jammer dat ik deze niet meer terug vind, hoe komt dat???
 
Mijn leven is niet bepaald stress vrij geweest. Ik zou kunnen zeggen.. Ik ben nu voor het eerst aan het ervaren wat ontspanning inhoudt.. Ook veel slechte voeding in mijn jeugd, harddrugsgebruik bij mijn ouders, en zelf ook in puberteit.
Ik ben mij er zeer van bewust hoe dit alles ook de gezondheid van mijn dochter heeft beïnvloedt..

Dan zit je al een heel eind op de goede weg. Het is dan ook een kwestie van tijd. Je zult zien dat die ontspanning meer en meer wordt met bijbehorende terugvallers op z'n tijd. Dat hoort er gewoon bij en dan denk je maar: dat gaat wel weer over! Lees wat ik eerder schreef nog maar een paar keer over, het is voor jou.
 
Hoi Elisabeth,

Van alle goede tips die al zijn gegeven wil ik er nog een geven; wees even bewust van je eigen woning cq. omgeving. Zijn er schimmels/zwam in het huis aanwezig? Heeft er bijvoorbeeld een lekkage in het verleden plaatsgevonden? Heeft de woning een kruipruimte? Hebben er verbouwingen plaatsgevonden?
Omdat je dochter een aanleg voor allergieën/intoleranties heeft is er ook een grote kans dat ze gevoelig is voor chemische stoffen. Het kan dus zo maar zijn dat je dochter op jullie waspoeder reageert. Daarnaast kan ze gevoelig zijn voor straling (denk aan WIFI straling en vooral DECT toestellen).
Bij zowel allergieën als intoleranties werkt het principe hetzelfde; je hebt een kan en als die kan vol is dan krijg je klachten.
Wanneer je dochter gevoelig is voor chemische stoffen en/of straling dan kan dit ervoor zorgen dat haar kannetje zeer snel vol zit. En als deze vol is dan hoeft er maar één verkeerde voedingsmiddel erbij te komen om alle klachten te triggeren.
Het betreft dus een totaalplaatje.

Nog een laatste tip, als je dochtertje een bepaalde gevoeligheid heeft kan het zo zijn dat ze ook gevoelens van andere mensen overneemt of gewoon teveel prikkels binnen krijgt. De zogenoemde nieuwetijdskind. Wees ook hiervan bewust want als dit ten sprake is dan kan zij zomaar jouw angst/stress etc overnemen. Dit zorgt bij haar dan weer voor een extra gevoeligheid en zorgt het tevens ervoor dat haar kannetje voller raakt, en dit heeft dan ook weer een effect op haar reactie op voeding.

Dus wees ervan bewust dat gevoeligheden en prikkels van buitenaf ervoor kunnen zorgen dat zij sneller last krijgt van eczeem, astma en/of allergieen/intoleranties.

Ik wens je veel succes met alles.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan