Echte WAPF baby ;-)

HeleenQ

New member
http://www.nu.nl/opmerkelijk/2612580/koe-zoogt-baby.html

SIEM REAP - Een 18 maanden oud jongetje in Cambodja zuigt al ruim een maand melk uit de uiers van een koe.

Het jongetje, Tha Sophat, was door zijn ouders bij zijn opa achtergelaten en kon dus geen borstvoeding meer krijgen.

De peuter was toen ziek geworden. Toen hij zag hoe een kalf bij een koe ging drinken, deed hij dat na en knapte snel op.

De opa vertelde zondag dat de buren niet blij zijn met de gewoonte. Ze vragen me te verbieden dat hij nog aan de uier sabbelt, omdat hij zich later zal schamen en ondeugend wordt.


 
Het kind was ziek...en knapte daarna zienderogen op. Hoeveel meer bewijs wil je zien dat de opa, puur op gevoel, het kind liet doen wat het beste was. Rauwe melk direkt van de koe. Direkter kan gewoon niet.

Opa zou nog gewoon de koe kunnen melken en dan de melk aan de peuter geven.

Toen ik zag staan: echte wapfbaby.... dacht ik even dat je al vader was geworden Gerrit.

 
haha ik dacht dat ook: gerrit zal nu wel vader zijn.

lekker zeg zo´n koe of geit in de buurt om aan te lebberen:)

 
Jerrik gevoed tot ruim 4 en Brynan nog wat langer. 8 jaar is misschien wel erg lang, maar ik zag vooral voordelen aan het zo lang mogelijk voeden.

De jongste zegt nog steeds te weten hoe de borstvoeding smaakte. En hij mist deze smaak, er is namelijk niets daarmee te vergelijken.

 
Dat hebben we laatst al gekregen van hem, Brynan heeft dit er ongeluk gedronken ipv de gewone rauwe melk..hij vond dit heerlijk.

Ik had er 's middags pannekoek van gebakken.Niet bij nagedacht dat dit inderdaad borstvoeding het dichtst benaderd, vandaar natuurlijk dat hij het zo lekker vond.

 
ik vroeg me idd af of colostrum (biest dus?) goede helende voeding zou zijn. alleen waar koop je dat? ik zag dat ze het hier hebben, maar zoiets uit een potje lijkt me beetje tegenstrijdig.

 
Bij de biologische boerderij in Eindhoven zijn al de eerste kalfjes geboren. Je kunt er nu ook biest krijgen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.685
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan