Dotcom Radio

Bedankt Henk, ja dat er veel anoniem luisteren zeg maar geloof ik meteen, wij nl ook.
 
Om de een of andere reden lukt het Henk niet om dit te posten, dus dan doe ik het maar:

dotcom.radio: aflevering 41: Ook in week 2 houdt Trump de media in de houtgreep
In aflevering 41: Het hoe en wat van nieuws luisteren en nieuws brengen - De Alternatieve Timeline op Leefbewust - Pannen gemaakt met schroot besmetten het voedsel - Blootstelling aan nanodeeltjes kan slapend virus in de longen wekken - Darmbacteriën onderzoek veelbelovend voor behandeling autisme - Verbranden van meer vet en minder glucose kan leiden tot diabetes - Alcohol misbruik verhoogt risico op hartaandoeningen evenzeer als andere risicofactoren - Veranderingen in bloed-hersenbarrière, darmpermeabiliteit gevonden bij mensen met autisme - Wie Stemt Wat? - Computer hacks - Opsluiten verwarde mensen - Bijdragen luiseraars met o.a mazzelenvirus bestaat niet - Trump in office week twee [diverse onderwerpen] - Brexit nieuws - en meer
http://gedachtenvoer.nl/dotcomradio/podcast/podcast-041-05022017.html

Mike
 
Was weer een mooie aflevering, bedankt!
Van mij mogen ze best langer duren ;-)
Ben erg benieuwd of die 'massale vaccinatiecampagne' nog een staartje gaat krijgen!
 
Fijn om weer te luisteren, ook het lied aan het begin en eind vind ik ijzersterk!

 
Over dat onderzoek met die muizen:

Als je voor je onderzoek muizen in gevangenschap houdt en dus 100% bepaalt wat ze eten en je geeft ze overdag overwegend voer dat rijk is aan koolhydraten, dan moet je niet raar opkijken dat ze overdag suikerverbranders zijn. Dit is niet veel anders dan moderne mensen, die dit VRIJWILLIG doen.

Het is ook niet vreemd dat het lichaam gedurende de vastenperiode die de nachtrust is vrij snel door zijn suikervoorraad heen is en dan overschakelt op vetverbranding, om de simpele reden dat de koolhydraatbronnen van overdag ontbreken en het lichaam noodgedwongen in ketose gaat.

Dit 'bewijst' dus helemaal niets. Er zijn geen muizen in het wild onderzocht en de aanname van de onderzoekers is van het begin af aan geweest dat suikers in voedsel de enige juiste energiebron zijn, ook voor muizen. Het zou interessanter geweest zijn als er nog twee groepen muizen waren gebruikt, waarbij de ene groep vetrijk voer overdag had gekregen en de andere groep eiwitrijk voer en deze drie groepen vervolgens met elkaar waren vergeleken. Pas dan kun je conclusies trekken, want dit zegt helemaal niets.

De conclusie dat diabetes veroorzaakt kan worden door vetverbranding i.p.v. suikerverbranding is dan ook absurd, de omgedraaide wereld! Dat de onderzoekers met vooringenomen aannames het onderzoek zijn ingegaan blijkt wel als je leest:



Als normale muizen eten, stijgt hun bloedsuiker en wordt insuline vrijgegeven, die de spieren stimuleert om glucose als brandstof in te nemen en te gebruiken.
"Toen de gemanipuleerde muizen aten, steeg hun bloedsuiker en werd er ook voldoende insuline vrijgegeven, maar hun spieren weigerden om de glucose op te nemen en te gebruiken," zegt dr. Sun. "Het gebrek aan HDAC3 maakte de muizen insulineresistent en vergrote de kans om diabetes te ontwikkelen."

Aha, de mythe dat insuline NOODZAKELIJK is om suikers in de cellen te duwen voor verbranding! En GEMANIPULEERDE muizen? Wat is er precies met die muizen gebeurd en in hoeverre kun je dan nog spreken van normale reacties bij de proefdieren?

En wat te denken hiervan:



Echter wanneer de HDAC3 gemanipuleerde muizen op een loopband liepen, vertoonden ze een superieur uithoudingsvermogen. "Dit is intrigerend omdat diabetes wordt meestal geassocieerd met slechtere spierprestaties," zegt Sun. "Glucose is de belangrijkste brandstof voor de spieren, dus als door een bepaalde oorzaak het gebruik van glucose wordt gelimiteerd, verwachten we slechtere prestaties bij het testen van het uithoudingsvermogen. Dat is de verrassing!"

Diabetes is vergevorderde insulineresistentie, een teken dat het lichaam de 'belangrijkste brandstof' die glucose heet helemaal niet wil! Diabetes zou wel eens een verwoede poging van het lichaam kunnen zijn om te proberen over te schakelen op vetverbranding ONDANKS DE SUIKERINNAME en dit onderzoek toont aan dat dit bij de muizen leidt tot een verbeterd uithoudingsvermogen en betere fysieke prestaties, wat eens te meer de SUPERIORITEIT van vet als brandstof aantoont. Maar deze 'onderzoekers' snappen er niets van, want ze zijn al te verliefd geworden op hun theorie dat suiker de ideale brandstof zou zijn.



De bevinding stelt de veel gebruikte koolhydraattoevoer strategie (Carbo-loading) voor het verbeteren van het uithoudingsvermogen ter discussie. "Carbo-loading had evolutionair, vóór de uitvinding van de landbouw, geen zin", zegt dr. Sun. "Het overschakelen van spieren van koolhydraten naar vetten vergrootte toen op natuurlijke wijze het uithoudingsvermogen, met name bij inspanningen met een lagere intensiteit."

Dus voor de landbouw aten we helemaal niet zo veel koolhydraten, met name in de vorm van granen. Zie je hoe ze nog steeds gefixeerd zijn op suikers, ook al geven ze toe dat de voeding van de paleolitische mens laag was in suikers? Ze zeggen nog steeds dat de spieren suikers in vetten omzetten! WELKE suikers? Maar ja, glucose is de enige effectieve brandstof voor de cellen, nietwaar? Geen woord over ketonen, want de waarheid moet worden aangepast aan de theorie. Een fraai staaltje van moderne academisce 'wetenschap'. Ik had al zo'n vermoeden toen ik er gisteren mee geconfronteerd werd tijdens de uitzending.

Mike
 
Ik ben gerustgesteld.

Dank je.
Ik ga door met mijn KH arme voeding.
Alhoewel ik bezig ben met dat boek van Atkins en niet met alles eens ben.
Hij spreekt over vele voedingssupplementen en ook bepaalde zoetstoffen. Ik denk dat ik dat maar naast me neer leg en gewoon WAPF leef met een knipoog naar Atkins.

Dorothé
 
Dat van die zoetstoffen is gebaseerd op gebrek aan kennis van Atkins, nu weten we inmiddels wel beter. De basisprincipes van Atkins (kh-inname niet hoger dan 100 gr. per dag en voeding baseren op (dierlijke) vetten en eiwitten) deugen echter wel.

Mike
 
Dat liedje heb ik al in 2010 geschreven en in 2011 opgenomen. Hier is het te downloaden
Dank Henk, meteen gedaan.
 
Mike,



Er zijn geen muizen in het wild onderzocht

Dit vind ik een interessante gedachte. Want in hoeverre zouden de in vrijheid levende muizen hetzelfde reageren als de mogelijk doorgefokte inteelt muizen die in een klein kooitje zonder veel beweging in een stressvolle gevangenschap worden gehouden?

 
dotcom.radio week 6 aflevering 42
In aflevering 42: Hoe de pijnstiller paracetamol leverschade veroorzaakt - Ouderen die veel medicijnen nemen hebben hoger risico op broosheid - De oplossing voor onze klachten zit niet in medicatie - Marketing voedingsmiddelen- en drankenindustrie dodelijk voor kinderen - UV-licht tegen antibioticaresistente superbacteriën in ziekenhuizen - Hoe big pharma in de VS de mensen wil overtuigen dat ze ziek zijn - Pijnstillers verhogen kans op hartaanval tijdens luchtweginfecties - Heb je meer vitamine D nodig ? - Actrice Ali McGraw getuigt over de gevolgen van 5G zendmasten - Darmgevoelens: hoe de microbioom geestesziekten zou kunnen beïnvloeden - Insecticiden die melatonine nabootsen creëren hoger risico op diabetes - Chronisch slaapgebrek ondermijnt imuunsysteem - Bijdragen luisteraars - Nog steeds Trump die de media bezig houdt. - China, Iran, Afganistan. - De Ali hoedjes worden veel breder bespreekbaar - en meer ....
http://gedachtenvoer.nl/dotcomradio/podcast/podcast-042-12022017.html
 
dotcom.radio #43: ... het gaat maar door de nieuws Tsunami
In aflevering 43: Fructoseconsumptie gerelateerd aan toename leverziekten onder pubers en kinderen - Robert F. Kennedy, Jr. lanceert het World Mercury Project - Blootstelling aan nieuwe vlamvertragers is toegenomen - Hoe Brussel met het CETA verdrag de democratie buiten spel zet - Volwassenen met autisme zien interesses als sterktes en carrièrerichting - Luchtvervuiling verhoogt risico op diabetes type 2 bij kinderen - Slaapgebrek belemmert brein bij het aanmaken nieuwe herinneringen - Zijn bij diabetes koolhydraten het probleem of juist vetten - Derdehands rook beinvloedt gewicht en ontwikkeling bloedcellen - Bijdrage luisteraars: anti-Israël propaganda - EU leiders blijven ons voorliegen over Griekse crisis - Emeritus hoogleraar, stop met het kijken naar het NOS journaal - Speciale Chemtrails - Open brief aan FVD - Denen moeten Denen blijven - Verplichte microchipping - CNN very fake news - vluchtelingen crisis Duitsland en Zweden escaleert - en meer nieuws ....
http://gedachtenvoer.nl/dotcomradio/podcast/podcast-043-19022017.html
 
dotcom.radio #44 - Google censuur wordt zichtbaar, ...
In aflevering 44: Google is begonnen met het totaal blokkeren van websites [Natural News] - Vitamine D beschermt tegen verkoudheid en griep - Verband tussen depressie onder studenten en gebruik van de e-sigaret - Behandeling blindedarmontsteking met antibiotica alternatief voor operatie - Blootstelling aan nicotine tijdens en na de zwangerschap kan voor gehoorproblemen zorgen bij kinderen - Melkzuurbacterieën en de darmen - Eric Berg - Hogere actieve vitamine D kan helpen om spierkracht te optimaliseren - Prebiotica kunnen helpen bij stress - Het gebruik van visolie bij astma - 2.7 miljoen vroeggeboortes door milieuvervuiling | Bijdrage luisteraars - Natural News 140.000 pagina's uit Google verbannen -Trump fan kan je je baan kosten - CNN Nep Nieuws geheime opnames redactie - Amerikaanse bevolking vreest een nieuwe oorlog - Gemiddelde leeftijd VS is aan het dalen - en veel meer ....
http://gedachtenvoer.nl/dotcomradio/podcast/podcast-044-26022017.html
 
Goede uitzending weer. wij luisteren meestal zondagavond.. mijn partner vraagt er zelf al om: is dat programma van Mike er niet?' hoor ik dan.. en dan zetten we de podcast aan. Het is fijn om jullie stemmen te horen ook al lees ik hier mee en op heel veel alternatieve nieuws sites.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.487
Berichten
511.389
Leden
8.642
Nieuwste lid
Davidbrownm05
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan