Dotcom Radio

dotcom.radio aflevering 368 van 25-06-2023

Deze week in aflevering 368: 75% minder autobezit 2050 – Vertraging TK uitzending – Jij bent geen dokter – Biomats – Dé Russische coup – Rusland staat voor een betere wereld – Tucker Carlson redpil afl. 6 – De staat als makelaar – Vrede akkoord Oekraïne – de Titanic afleiding – en meer, …

 
inmiddels terug van vakantie, klein weekje Praag geboekt. Omdat het leven niet alleen bestaat uit berichten posten op een forum 😉. Even reagerend op de laatste DotCom uitzending: Henk vertelt over een leraar die zijn studenten wil leren hoe je prioriteiten stelt in het leven en waarom dit zo belangrijk is, iedereen heeft 24 uur in een dag, jong en oud, arm en rijk. Dit is het verhaal https://www.developgoodhabits.com/rock-pebbles-sand/

Dit is de video met uitleg.

Er zijn meerdere video’s en verhalen over deze anekdote.
 
dotcom.radio aflevering 368 van 25-06-2023

Deze week in aflevering 368: 75% minder autobezit 2050 – Vertraging TK uitzending – Jij bent geen dokter – Biomats – Dé Russische coup – Rusland staat voor een betere wereld – Tucker Carlson redpil afl. 6 – De staat als makelaar – Vrede akkoord Oekraïne – de Titanic afleiding – en meer, …

Het artikel van Juglen:

En via een link in bovenstaand artikel stuitte ik op dit plaatje:

1687698866608.png
 
Ik ben gedurende mijn opleiding op veel verschillende vormen van gespreksvoering gestoten. Vorige week hadden we het over zingeving. Dat is exact de vorm van begeleiding waar ik naar op zoek was en die ik wil gaan inzetten. Het is niet gebaseerd op oplossen, maar op zingeving. Wat is de zin van het leven? Het is een megasterke vorm van begeleiden en zet mensen weer in hun kracht middels zelfacceptatie, zelfcompassie en zingeving.
Heel mooi.
Boeken die ik naast mijn leerboeken gelezen heb, en geen leerboeken zijn, dus dat kan voor iedereen interessant zijn:
en

Dorothé
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niets op te lossen. Je hoeft het alleen maar neutraal en objectief waar te nemen en te accepteren voor wat het is. Hiermee verandert je kijk en krijg je inzicht en dat draagt bij aan een oplossing door een verandering van perspectief. Je kunt dan loslaten en alles open laten. Je krijgt controle door deze los te laten.

Mike
 
Je hoeft niets op te lossen. Je hoeft het alleen maar neutraal en objectief waar te nemen en te accepteren voor wat het is. Hiermee verandert je kijk en krijg je inzicht en dat draagt bij aan een oplossing door een verandering van perspectief. Je kunt dan loslaten en alles open laten. Je krijgt controle door deze los te laten.

Mike
Geweldig mooi gezegd. Zo is het exact. Ik had ook hierboven geschreven: Het is niet gebaseerd op oplossen, maar op zingeving. Dus helemaal met je eens.

Dus:

Erkennen van de situatie. Welke emotie geeft je de situatie?



Compassie met jezelf | Liefde voor jezelf
, Je veilig en ingebed voelen in het leven betekent zelfrespect, eigenwaarde, zelfacceptatie, zorgen voor ontspanning op een heel diep niveau. Je bent goed. Wat kun je voor jezelf doen om je goed te voelen?



En acceptatie van de gevolgen en daardoor GEEN angst voor de gevolgen. Acceptatie is omarmen van wat is, zonder gehechtheid aan het resultaat. Willen wat is. Je beloning is ontspanning in jouw realiteit. Overgave i.p.v. bang zijn om los te laten.

Er is een zekerheid: Dat er altijd veranderingen en onverwachte gebeurtenissen zullen zijn. Onszelf met dat gegeven verzoenen en in die onzekerheid onze innerlijke vrijheid vinden, dat is de helende kracht van acceptatie.

Voluit ervaren, daar gaat het om.
Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.261
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan