Dora63 stelt zich voor

Hoe verder? Ik houd me rustig, kan eerlijk gezegd ook nog niet veel. Volgende week word ik gekatheteriseerd en wordt er bekeken of ik misschien gedotterd moet worden. Verder mag ik naar de hartrevalidatie, maar daar moet ik nog verdere info over krijgen. Mij is geadviseerd om zout zoveel mogelijk te mijden. Geen probleem, we koken toch al zonder. Maar af en toe een eitje met een snufje KZZ ga ik mezelf niet onthouden. We hadden net weer 25 kg besteld. Alle bloeduitslagen waren trouwens goed, incl. cholesterol. En dan moet ik toch wel even lachen, met al dat boter verbruik hier. Ik krijg nu 4 verschillende medicijnen, om mijn hartslag aan de lage kant te houden, 2 vochtafdrijvers en eentje voor mijn bloeddruk. Ik verdiep me daar verder even niet teveel in, dit accepteer ik. Mijn partner kent op werk iemand, waarvan de man precies hetzelfde had + ook nog een lekkende hartklep en na 5 jaar geen medicatie meer hoefde te slikken. Daar ga ik voor. Het zit trouwens in mijn familie aan moeders' kant.
 
Dat is behoorlijk heftig wat je mee maakt.
Maar ik ga het toch nog een keer vragen omdat ik denk dat het belangrijk is. T3 en T4, heb je inzichtelijk of die getest zijn? Dat is gerelateerd aan de schildklier. En hartklachten komen vaak voor bij schildklierproblemen.
 
Een van beide is getest, weet dus niet meer welke, maar die waarde was goed. Nu heb ik de cardioloog vorige week iets horen zeggen over een te snelle schildklierwerking en dat dat evt. ook nog getest zou worden. Ga ik volgende week ook naar vragen.
 
Vermoedelijk is de T4 getest naast de tsh. Hoewel vrij recent de richtlijnen veranderd zijn en men toch van mening is dat T3 testen beter is. En dan is het nog de vraag of vrij T3 en/of T4 getest worden.
Wellicht kun je dit achterhalen. Ik vermoed dat ze gaan kijken met de test die nog volgt of je antistoffen hebt tegen de schildklier. Onderstaand ook wat meer informatie.
Even uit nieuwsgierigheid nu, maar met deze klachten die je nu hebt en wat er gebeurt is, moet je dan nog steeds die antidepressiva door slikken? Goed dat je gaat vragen hie het zit net die testen en wat er exact getest word en nog getest gaat worden.
In elk geval heel veel sterkte met alles.


https://voedingvaniwaarde.nl/voeding-dietetiek/deel-1-belang-goed-werkende-schildklier/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan