Dora63 stelt zich voor

Dora63

New member
Hoi forumleden,
Een aantal jaar geleden had ik me hier al aangemeld, maar toen onder een andere gebruikersnaam. Omdat die naam vrij makkelijk was terug te vinden, vond ik het twee jaar geleden een goed idee om dat te veranderen en wat anoniemer hier te mogen zijn. Na die tijd is voor mij het forum een beetje naar de achtergrond gegaan, maar nu ben ik er weer en stel me gelijk maar even voor.
Wij zijn sinds 4 jaar Wapfers, maar kunnen nog steeds veel leren. Mijn partner was vegetarier, maar toen ik hem over Weston Price vertelde, zag hij gelukkig weer het licht. Als ik nu aan hem vraag, wat wil je vanavond eten, zegt hij steevast: een lap vlees. Mede ook door mijn interesse in American natives, vertelde ik hem jaren geleden al, hoe deze natuurvolkeren ooit aten en dat dat toch heel natuurlijk is.
Goed, ik heb de nodige psychische problemen achter de rug. Daar ga ik verder niet over uitweiden. Het is me nog steeds niet gelukt om van de medicijnen af te komen, maar ik blijf hoop houden.
Waarom ik nu weer hier ben, komt eigenlijk door het volgende. Het ging niet helemaal lekker met mij de afgelopen periode. Veel stress en toestanden. Mijn vader overleden aan slokdarmkanker. Hij zou volgens ons 100 zijn geworden en daarvan was ik ook heilig van overtuigd. Maar het is bij 85 gebleven. Als je dan plots hoort dat je vader misschien nog 3 maanden te leven heeft... afijn, dat was een gigantische dreun voor de hele familie. En wat zijn het akelige maanden voor hem geworden. Hij is sinds de uitslag niet van de voedingssonde afgeweest.
Dus door alles wat er het afgelopen jaar gebeurd is en waarschijnlijk daarvoor ook al, kreeg ik deze week van mijn huisarts te horen, dat ik een burn out heb. Nou, ik heb er inmiddels redelijk wat over gelezen en ik moest hem jammer genoeg gelijk geven. Ik kan amper nog een fatsoenlijke wandeling maken. Ik was met conditietraining bezig, nou daar ben ik maar mee gestopt. We gaan het heel rustig aan doen.
Nu heb ik gelijk een vraag. Sinds een week gebruik ik de schildkliernorm van AOV. Nu kan ik mij herinneren, dat ik hier gelezen heb, ooit, dat je die beter niet kunt gebruiken, als je een burn out hebt, maar dat je beter aandacht kunt geven aan de bijnieren. Heb ik dat goed? Want dan ga ik met die schildkliernorm stoppen en neem ik daarvoor in de plaats de Adrenacomplex. Ik hoop dat ik hier reakties op krijg. Alvast bedankt daarvoor!
 
Welkom terug en allereerste, sterkte met je verlies!

Het klopt dat het niet handig is om je schildklier te ondersteunen zonder eerst je bijnieren te ondersteunen.
 
Dank je I-lady.
Gelukkig blijkt ergens mijn geheugen nog te werken. De schildkliernorm heb ik aan de kant gezet, nu wachten op de Adrenanorm, die me in het verleden ook veel goed heeft gedaan.
Ik heb heel veel klachten, maar waar ik best van baal, is dat mijn concentratie vreselijk slecht is. Daar had ik een paar jaar geleden al last van, maar nu ben ik me er meer van bewust. Ik zou graag willen lezen, maar binnen no time, komt er niets meer binnen. Dus dat gaat bij stukjes en beetjes.
Alles gaat heel moeizaam. En het is heel frustrerend, als je lichaam gewoon niet meer wil.
 
Wat voor medicijnen gebruik je nog.
Waarom is het zo moeilijk om dat niet meer te gebruiken?
Wat zijn de bijwerkingen van jouw medicijnen?

Lees eens de laatste post op Poliepen, blijkbaar hebben de leverdrankjes mij veel goed gedaan. Zou lever-ontgiften jou kunnen helpen bij afbouwen?
Het is als een ketting, hij is zo sterk als de zwakste schakel.


 
Vanmorgen las ik nog een stuk van de candidadokter. Ik heb al heel lang candida. Wil maar niet weg.
Het artikel gaat over synthetische vitamines die niet opgenomen worden in het lichaam maar bij een bloedcontrole bv. lijkt het dan alsof er voldoende vitamines aanwezig zijn.
En de meeste supplementen zijn synthetisch.
Er worden miljarden verdiend met suppl./vitamines dus als het niet voldoende wordt opgenomen in het lichaam - zelfs eerder slecht voor ons is - zullen ze ons dat niet vertellen.
Mijn arts zegt dat het goed is om af en toe te stoppen met suppl/vit. dus dat komt mooi in mijn straatje.
 
Ik ben me er van bewust, dat het voor mezelf beter zou zijn, als ik mijn medicijnen zou afbouwen, alleen heb ik nu wat anders aan mijn hoofd: uit de burnout komen. Ik gebruik antidepressiva en slaapmiddelen. Momenteel heb ik ook weer paniekaanvallen en daar heb ik ook de antidepressiva voor. Ik wil vooral niet, dat die klachten erger gaan worden. Daarvan heb ik er in het verleden 3x erger gehad, met de nodige ellende. Dus medicijnen afbouwen staat even in de ijskast.
 
Hallo Dora,

Welkom!
Ben je toevallig al begonnen met bijnierextract? Zo ja, welke? Die met adrenaline of alleen cortex?

Misschien heb je al een alternatief gebruikt, maar er zijn andere alternatieven beschikbaar iplv reguliere slaappillen. Heb je jezelf daar weleens in verdiept?
 
Hallo, dit is interessant.
https://burnoutherstel.info/behandeling-burnout/
 
Ik doe niet heel erg veel momenteel, zelfs op internet houd ik me heel rustig. Ik kan overal gestresst op reageren, zelfs angstig. Maar hier ook even een url, die voor mij heel treffend is. https://www.isamupsychologen.nl/de-eerste-fase-van-herstel-burn-out-less-is-more-en-vermijding-is-functioneel/
Ik gebruik van AOV de Adrenacomplex. Is me een paar jaar geleden goed bevallen. En niet te duur, wat ook heel belangrijk is voor mij. Ruim een week geleden bij de huisarts geweest. Alles wat hij daar kon onderzoeken was goed, hartslag, saturatie, longen, bloeddruk en ingewanden gaven ook geen tekenen voor ongerustheid. Volgende week bloedonderzoek. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Misschien wel te hoog cholesterol - mag ik aan de statines haha. Dat zeg ik met een valse glimlach op m'n gezicht.
Medicijnen wil ik zeker gaan aanpakken, maar momenteel ben ik mentaal ook een wrak. Stapje voor stapje.
 
Had ik een paar jaar geleden maar doorgepakt, dan was ik nu misschien wel een stuk beter dan nu.
Datgene van jullie goedbedoelde adviezen, wat mij me in mijn straatje paste heb ik opgepakt en na een poosje ging het een stuk beter met me. En heb ik alles weer een beetje laten verslappen. Nu ben ik vanmorgen begonnen met temperaturen en ik schrok wel een beetje van die van mij: 33.8
We zullen zien deze week wat er uit het bloedonderzoek komt. Maar de klachten die ik nu heb wil ik zo gauw mogelijk achter me laten. Ik gebruik nu zelfs een nordic walking stick, om nog een beetje normaal te kunnen wandelen. Mijn benen en voeten zijn vreselijk opgezwollen en qua energie-niveau ben ik momenteel helemaal niets meer. Hopelijke 'positief' nieuws deze week.
 
Temp. gistermorgen en vanmorgen: 34.6. Nu ga ik voor de zekerheid ook nog een extra, dezelfde, thermometer kopen, om te checken of dit klopt. Ik werd er niet echt blij van.
 
Hallo Dora,

Ben je inmiddels gestopt met de antidepressiva? Ik heb geen idee of je jezelf ervan bewust bent, maar dit een een regelrechte aanval op je schildklier. Uiteraard kun je je bijnieren ondersteunen en dat is ook goed. Maar het is wel water naar de zee dragen als je die antidepressiva blijft nemen. Je klachten zouden heel goed te maken kunnen hebben met schildklier problemen. Mogelijk dan 2 problemen. Zowel bijnieren als schildklier.
 
Hallo Binc, De anti depressiva ben ik nog niet mee gestopt, daar voel ik me nu echt niet sterk genoeg voor. Maar ik denk niet dat het erg lang zal duren, voordat ik daarmee begin. Ik vind het al een overwinning dat ik nu niet naar een hogere dosering heb gegrepen. Is het niet de 5HTTP, die je daarvoor kunt gebruiken om af te bouwen?
Wat zijn de alternatieven voor slaappillen?
 
5htp is voor je schildklier net zo slopend heb ik begrepen. Zelf heb ik ook 5htp gebruikt totdat ik begreep dat dat dus niet een beste keuze is voor je schildklier. Goed idd dat je er niet voor kiest dit op te hogen. Ik weet niet wat je zelf al aan alternatieven weet om beter te slapen. Sowieso magnesium denk ik dan.
Antidepressiva kun je wellicht vervangen voor st janskruid.

Ashwagandha schijnt net zo te werken als diazepam bv. Van deze laatste word je ook slaperig. Niet iedereen is voorstander van ashwagandha, maar iedereen is weer anders. Misschien kun je op internet eens onderzoeken en lezen waar je jezelf het beste in kunt vinden. Vitamine c kan ook nog wonderen doen. Ook is er nog rhodiola kruid, cbd olie met of zonder thc.

Gebruik je wel magnesium?
 
GoedGezond


Serotonine tekort: symptomen en oorzaken

Door Alexandra

Voel je je steeds down en somber? Misschien heb je een serotonine tekort, en herken je de symptomen ook redelijk. Maar wist je hoe belangrijk vitamine D bij een serotonine tekort is? Serotonine tekort, herken de symptomen Let op deze vitamine Een serotonine tekort heeft een aantal duidelijke symptomen. En oorzaken. Als je steeds down […]
Lees meer over dit bericht

Kijk eens of je dit hele verhaal kunt vinden.
 
Dora ik vraag me af wat de bijwerkingen zijn van je antidepressiva.
Dat heb je nog niet gemeld.
Welk regulier middel je ook neemt, ze hebben allemaal bijwerkingen.
Forefronthelth zegt: zorg eerst voor je lever. Je lever moet zorgen dat de afvalstoffen weer worden verwijderd.
Voor de schildklier is het dweilen met de kraan open als je de lever niet behandelt.
Met zo,n lage temp. als jij hebt heb je een trage schildklier.
Er bestaat een hele lijst van klachten die gerelateerd zijn met een trage schildklier. dat wil niet zeggen dat iedereen de hele lijst heeft, juist omdat een mens niet 1 op 1 met elkaar is te vergelijken.Ik had het steeds koud, is nu iets beter. slecht slapen is nu beter. hoofd is nu beter.
 
Die antidepressiva is slopend voor de schildklier idd. Wanneer de schildklier niet goed werkt kan Serotonine tekort ontstaan. Regulier krijg je dan antidepressiva die het nog erger maken. Maar in 1 keer stoppen met antidepressiva is ook niet aan te raden als je het al langere tijd neemt. Proberen af te bouwen wel. Ook verschilt dit per persoon uiteraard. Wat je wel kunt doen is je schildklier ondersteunen en aandacht voor de darmen naast goeie wapf voeding. Zie link.


http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_hoofd.html
 
Inmiddels zijn we weer even verder en is mijn leven op z'n kop gegooid. Ben anderhalf week geleden toch maar weer naar de huisarts gegaan, want vanalles was opgezet bij mij. Ook wilde ik de uitslagen van het bloedonderzoek weten. Nou, daar was niet veel mis mee. De uitslagen had ik, maar heb ik in het ziekenhuis afgegeven. Toen ik bij de huisarts kwam, zag hij gelijk dat er iets niet klopt. Hij heeft in de praktijk een hartfilmpje laten maken, met als resultaat dat ik met spoed opgenomen moest worden. Om een lang verhaal kort te houden. Daar lag ik dan op vrijdagavond. Ik heb het allemaal maar laten gebeuren, wist niet goed wat me overkwam. Hartklachten? Had ik nooit aan gedacht, maar blijkbaar heb ik ergens in maart een (stil?) hartinfarct gehad. Uitslag: cardiomyopathie. Vergroot hart. Toen het extra vocht eenmaal uit mijn lijf was verdwenen kreeg ik me toch weer energie. Alhoewel dat duurde een dag en toen zwakte het weer af. Gelukkig inmiddels weer thuis, maar veel doen kan ik nog niet. Maar daar wordt aan gewerkt. De nodige pillen mee gekregen, dus wat afbouwen betreft, dat houd ik even op afstand. Maar die burnout is dus heel wat anders gebleken.
 
Hoi dora,

Dat is schrikken. Dat klinkt niet goed.
Weet je ook of de t3 en t4 van je schildklier getest zijn? Ik dacht gelezen te hebben dat je zelf al gemerkt had dat je vocht vast houd?
Wat voor medicatie heb je nu gekregen? En hoe verder?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.905
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan