Dekolonisatie en regionalisme

Dit heeft niets met Bob de Wit te maken maar met de huidige ontwikkelingen en welke kant het opgaat. Wat mij beteft is de bottom-up benadering de enige logische om de nieuwe maatschappij weer op te bouwen. Ook het enige medicijn tegen globalisme.

Dat wat in feite al aan het gebeuren is met paralelle samenlevingen in Westland (bekend van de glastuinbouw) bijv., dat vol hangt met omgekeerde vlaggen. Westland is ook de woonplaats van Bob de Wit. Dit gebied heeft al jaren de buik vol van wat de steden beslissen voor dat gebied en hoe de steden op een smerige manier aan landjepik doen.

Nederland heeft van oudsher een stedencultuur: het collectieve geld gaat ook grotendeels naar de steden. De ommelanden worden behandeld als melkkoe en dit wordt nu niet meer gepikt.

Niet alleen Westland heeft zich bij Bob de Wit aangesloten, maar ook veel Belgen die het spuugzat zijn hoe dat land geregeerd wordt en niet gek, ook Friesland, maar ook Midden-Brabant en de Betuwe. Vanaf 32 minuten noemt hij die gebieden.

Voor Groningers zou het slim zijn als je ziet hoe de Groningers op de gasbel mishandeld worden. Soms kan dat snel gaan.

Een boek ''The Sovereign Individual'' https://www.lopp.net/pdf/The Sovereign Individual.pdf , geschreven in 1997, voorspelt die afbraak van de nationale staten al. Die afbraak gaat samen met de opkomst van de informatiesamenleving (opvolger industriele samenleving) die de lompe geldverslindende overheden van de huidige naties overbodig maakt.

Bob de Wit zegt dat dat eens in de 500 jaar terugkomt. Dat alles weer bottom-up wordt opgebouwd. Dat is hier voor het aanbreken van de gouden eeuw in NL ook gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Zo’n 70 procent heeft begrip voor de boosheid van de boeren. Die 70 procent zie ik noch in de landelijke media, noch in de Haagse politiek terug. Integendeel. Er is alle aandacht voor de ontsporingen en excessen, veel minder voor het achterliggende verhaal, voor de vertrouwensbreuk tussen bestuurlijk Nederland en de regio.

Bijna net zo liefdeloos en respectloos als de stikstoflandkaart van minister Van der Wal, is de benadering in veel media. De Volkskrant waarschuwt voor een „boerenvrijstaat” en meent dat het kabinet niet mag zwichten voor intimidatie. D66-politici nemen het woord „terroristen” in de mond. Boeren worden in columns weggezet als „extreem-rechts”, verwende „vastgoedmiljonairs” of „dierenmishandelaars”.
 
Laatst bewerkt:
Dit heeft niets met Bob de Wit te maken maar met de huidige ontwikkelingen en welke kant het opgaat. Wat mij beteft is de bottom-up benadering de enige logische om de nieuwe maatschappij weer op te bouwen. Ook het enige medicijn tegen globalisme.
Dat wat in feite al aan het gebeuren is met paralelle samenlevingen in Westland (bekend van de glastuinbouw) .....
Voor Groningers zou het slim zijn als je ziet hoe de Groningers op de gasbel mishandeld worden. Soms kan dat snel gaan.....

Een boek ''The Sovereign Individual'' https://www.lopp.net/pdf/The Sovereign Individual.pdf , geschreven in 1997, voorspelt die afbraak van de nationale staten al. Die afbraak gaat samen met de opkomst van de informatiesamenleving (opvolger industriele samenleving) die de lompe geldverslindende overheden van de huidige naties overbodig maakt.

Bob de Wit zegt dat dat eens in de 500 jaar terugkomt. Dat alles weer bottom-up wordt opgebouwd. Dat is hier voor het aanbreken van de gouden eeuw in NL ook gebeurd.
We kunnen dit zelf met goede patriotten! Hebben we die vriendjes van Skull & Bones Balkenellende niet voor nodig. In het nieuwe systeem zal alles tot in de ..e graad transparant moeten zijn. Boekencontroles familieleden, relaties, tijdelijke banen niet carriere'politici', verantwoording,. etc...
 
 

Op een gegeven moment is het niet leuk meer dat mensen de topografie van hun eigen kleine pisland niet kennen. Vorige week haalde de VK Friesland en Groningen ook al door elkaar. Het houdt niet op.

 
Steeds meer dombo's die drijven op een programma i.p.v. kennis. Het westerse moderne onderwijs in een notendop.

Mike
Het gebrek aan kennis/inzicht valt mij sowieso vaker op bij de jeugd... er zijn hele slimme natuurlijk, maar een hoop die ik tegenkom moeten altijd, bij alles, op hun telefoon googlen.
Ik gooi dat persoonlijk op mijn leeftijd, vroeger werd parate kennis gewaardeerd, maar storend is het wel.

Wie o wie leest er nog wel eens een boek?
Al dat ge TV hang, het zou verboden moeten worden....

Ach, Plato verzuchtte al dat vroeger alles beter was... ik word oud :-(
 
Het gebrek aan kennis/inzicht valt mij sowieso vaker op bij de jeugd... er zijn hele slimme natuurlijk, maar een hoop die ik tegenkom moeten altijd, bij alles, op hun telefoon googlen.
Ik gooi dat persoonlijk op mijn leeftijd, vroeger werd parate kennis gewaardeerd, maar storend is het wel.

Wie o wie leest er nog wel eens een boek?
Al dat ge TV hang, het zou verboden moeten worden....

Ach, Plato verzuchtte al dat vroeger alles beter was... ik word oud :-(
Vroeger was alles, ook beter...... Neem afgelopen werk toen was je op vakantie 🤣🤣🤣🤣
 
Het gebrek aan kennis/inzicht valt mij sowieso vaker op bij de jeugd... er zijn hele slimme natuurlijk, maar een hoop die ik tegenkom moeten altijd, bij alles, op hun telefoon googlen.
Ik gooi dat persoonlijk op mijn leeftijd, vroeger werd parate kennis gewaardeerd, maar storend is het wel.

Wie o wie leest er nog wel eens een boek?
Al dat ge TV hang, het zou verboden moeten worden....

Ach, Plato verzuchtte al dat vroeger alles beter was... ik word oud :-(

Ik heb geen tijd om een boek te lezen. Ik zit veel te veel op Factsforum.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.809
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan