debje_b stelt zich voor,

debje_b

New member
Ik ben debbie 32 jaar en ben hier terecht gekomen door te googlen,in eerste instantie op dieeten, ik was al een paar jaar vegetarisch, maar nu ik hier aan het lezen geslagen ben en het boek voeding en fysieke degeneratie besteld heb ben ik er toch anders over na gaan denken, ik heb nu toch vaak savonds weer een stukje biologisch vlees op het menu staan, ik at al bijna alles biologisch, ook dronk ik al sole, ik heb nu nog de kefir en rauwe melk daaraan toe gevoegd. ik eet praktisch geen brood meer, soms een stukje zuurdesembrood of een stukje roggebrood maar dat is denk ik 2 keer in de week tot nu toe, ook meer omdat ik niet weet wat ik anders moet eten, maar best knap vind ik zelf want ik was altijd gek op mijn eigen gebakken biologische brood. mijn problemen zijn, angst/ depressie en acne en haaruitval door pcos volgnes gynaecoloog.

ik ben alleesntaand moeder en toen ik bevallen was van mijn derde kindje werd ik heel erg depressief door mijn haaruitval, ik ben toen maar alle pillen gaan slikken die ik voorgeschreven kreeg van dermatoloog omdat ik gewoon iets moest doen, ik kon het me niet veroorloven om met een pasgeboren baby en 2 kinderen zwaar deppresief te worden,

nu 4 jaar later is mijn haaruitval heel erg gestabiliseerd en heb ik een volle bos met haar. ik baal echter van de vele medicicatie die ik slik, ik heb last van hartkloppingen door de diane pil daarvoor krijg ik prpranolol een beta blocker, ook slik ik prozac omdat ik zo depressief en angstig werd door de haaruitval.

ik heb net de boterolie besteld en de levertraan van blue ice en waterstofperoxide 35%, ook heb ik in een interview van mike donkers gehoord dat er een supplement was van orgaanvlees. kunnen jullie mij vertellen welke dat is? want ik als vegetarier word al misselijk bij het idee om nu orgaanvlees te moeten eten. mijn bedoeling is om te stoppen met de diane pil, hebben jullie ideeen wat ik daarvoor in de plaats zou kunnen nemen maar dan via de natuurlijke weg? ik zou graag een natuurlijk arts bezoeken maar dat red ik financeel helaas echt niet,ik ben de prozac al aan het afbouwen veel liefs debbie

 
Hallo welkom!

Je hebt al een aantal goede zaken toegevoegd.

De Diane pil is inderdaad vreselijke troep. Ik gebruik ook geen pil wij gebruiken die dingen van rubber. Het is niet anders. Of je man/vriend moet er iets aan doen maar ik zou dat als man ook niet fijn vinden. Ik weet ook niet of daar gezondheids consequenties aan vast zitten eigenijk.

 
Welkom Debbie! Wat een verhaal, maar goed dat je hier gekomen bent. Doe rustig aan, want het is veel informatie;) de klachten die je hebt zijn niet in een keer gekomen dus waarschijnlijk ook niet in een keer weg... Maar je zult merken als je stapje voor stapje je leefstijl aanpast dat klachten langzamerhand verdwijnen. Maar daar is heel veel geduld voor nodig! Ook omdat je natuurlijk nog veel chemische medicijnen gebruikt... Ik heb zelf ook hormonale klachten, die nu steeds minder worden gelukkig. Maar dat kostte me een hele zoektocht :D

Ik heb ook enorm veel aan het boek: Wat de dokter je niet vertelt over menopauze. Dit boek is zeer geschikt voor vrouwen van alle leeftijden!

Ps op de site van Poekie ( klik op haar naam dan kom je op haar site!) staat alles heel goed overzichtelijk uitgelegd!

 
hoi debsy, dankjewel voor de reactie ik hoef geen dingen van rubber want ik ben single hahahaha ik slik de diane tegen de haaruitval 8)

hoi angela dankjewel voor je reactie, gebruik jij ook iets natuurlijks tegen je hormonale klachten? ik zal eens kijken voor dat boek, staan daar ook tips in wat betreft voeding en supplementen?

liefs debbie

 
Ja, omdat ik oestrogeendominantie heb smeer ik vanaf dag 12 natuurlijke progesteroncreme. Dit gaat erg goed. Ik zou me er eerst goed in verdiepen voordat je er iets mee doet. Je bent nl nog aan de pil... Je zou eerst je hormonen weer zelf op gang moeten laten komen denk ik. Dus weg met die troep :wink: Maar wat ik net ookal zei doe rustig aan, niet alles tegelijk veranderen want dat is zo'n shock voor je lichaam! Lief zijn voor je lijf en je gedachten!

 
Welkom hier debje_b! Over haaruitval kan ik meepraten. Ik had het zo'n 3/4 jaar heel erg. Sinds ik levertraan van Green Pastures slik, is het weg gegaan. Volgens mij ben ik trouwens de enige met dit resultaat.

@ Debsy, er is wel een alternatief voor de rubbers, in ieder geval om veel minder vaak condooms te gebruiken (ongeveer 1/3 deel van de maand wel condooms). In deze topic heb ik er wat over geschreven. In Nederland kan je kijken naar Natuurlijke Familie Planning. Vaak zijn het christelijke organisaties die dit promoten, maar ik gebruik gewoon de goede zaken ervan. Het is heel betrouwbaar en ik ben er super enthousiast over. 's Ochtends je temperatuur opmeten en vruchtbaarheidskenmerken bijhouden elke dag. Kost paar minuten per dag om het bij te houden.

 
hoi angela,

ik heb me nu aardig ingelezen over de progesteroncreme, een aantal kenmerken van oestrogeendominatie heb ik zeker, ik ben nu gestopt met de diane 35 pil, ik heb contact gehad met praktijk meijkers en deze zeggen dat ik het gewoon uit kan proberen.

Ik lees echter dat hij niet creme van dr lee verkoopt. mag ik vragen waar jij de creme heb gekocht? en waar ik op moet letten.. er is toch maar 1 soort te verkrijgen?

door te googlen kwam ik op deze site, gaat het om deze creme?

http://www.succesboeken.nl/?isbn=9789079872007&pc=200DD859

het is een groot bedrag dus ik ben bang het verkeerde te bestellen

 
Dit is de juiste creme. Deze uitgever brengt ook het boek van Dr Lee in een Nederlandse vertaling uit en verkoopt zijn producten. Het is ook de uitgever van de Nederlandse vertaling van Weston Price.

Mike

 
Welkom Debje

Er zijn 2 natuurlijke antidepressiva: st. Janskruid en kava kava. Kava kava mag niet meer verkocht worden in NL, dus dat zal wel de beste zijn! Er moet vast nog wel aan te komen zijn...

 
Quote:
Kava kava mag niet meer verkocht worden in NL, dus dat zal wel de beste zijn!


Dat dacht ik dus ook al gelijk toen ik het las :lol: Nog nooit van kava kava gehoord, maar op het ondervoedingscentrum zeggen ze dat het gevaarlijk is en voor onherstelbare leverproblemen kan zorgen.

Quote:
Het gebruik van kava kava wordt afgeraden in verband met ernstige gezondheidsrisico’s. Kava kava kan ernstige en onherstelbare leverbeschadiging veroorzaken. Soms met levertransplantatie of overlijden als gevolg. Door het drinken van kava kava drank zijn mensen overleden. Daarom is kava kava sinds 2002 verboden in diverse landen waaronder Nederland.


http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/kava-kava.aspx

Waarschijnlijk is er niks van waar, maar ik zou toch eerst verder onderzoek doen voor ik dit in geconcentreerde vorm als supplement zou gaan nemen.

 
Hoi Debje_b,

Ik volg een leuke blog van iemand met pcos, misschien heb je er ook wat aan. Na een verandering van dieet (meer paleo dan wapf), heeft ze de geen pcos symptomen meer. De blog staat hier. Ze heeft een indrukwekkend ervaringsverhaal.

Louise

 
dankje louise, leuk ik zal er eens rond gaan kijken.

volg jij ook echt zo een dieet? of eet jij volgens dit forum?

slik jij ook supplementen extra?

 
Hoi debje,

Ik eet niet paleo maar WAFP, want ik heb om goed te functioneren echt gluten-vrije koolhydraten nodig. Een paar dagen geleden heb ik in deze topic nog over mijn voorlopige resultaten verteld en ook over de valkuilen. Toch vind ik die blog die ik gaf mooi en qua voeding lijkt het op elkaar.

Ik slik spirulina, magnesium citraat, adrenal en last but not least Blue Ice levertraan en boterolie. Door de kefir die ik drink ben ik sinds kort gestopt met probiotica tabletten.

 
Hoi louise,

Ik neem dat ook allemaal wat jij neemt. Behalve de adrenal

Helpt adrenal jou bij de symptomen van pcos?

 
Klein misverstand hier, ik heb geen pcos, ik had er alleen een paar symptomen van. Mijn hormonale systeem was helemaal ontregeld en die is door deze nieuwe levensstijl genormaliseerd. Adrenal helpt mij bij mijn bijnieruitputting. Van bijnieruitputting heb ik nu nog het meeste last. Ik eet volgens WAPF, maar doe geen andere dingen zoals leverreinigingen en H202. Ik heb ervaren dat met een rustige aanpak mijn lichaam het beste heelt. Ieder lichaam is anders, dus doe vooral wat het beste voor jou voelt. De schrijfster van de blog over pcos knapt het meeste op van paleo, maar misschien is voor iemand anders met pcos paleo niet het antwoord. Ik zie WAPF meer als complete voeding.

 
Niet ieder lichaam is anders, anders hadden we geen anatomieboeken waarin de verschillende onderdelen van het lichaam beschreven staan. Ieder lichaam is anders belast. Ik hoor dit zo vaak: 'iedereen is verschillend'. De mens heeft meer overeenkomsten dan verschillen als soort. Daarom horen we ook allemaal op hetzelfde voedingspatroon uit te komen. Alleen de weg terug naar de bron is een individuele, afhankelijk van de opgebouwde schade.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.746
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan