De waarheid ligt NIET in het midden!

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Laatst liet iemand me weten dat hij ook op andere fora actief was en dat hij geen ander forum kende waar de 'moderator' zich zo stellig uitte. Ik beschouw dit als een groot compliment!

Ik heb het vaker gezegd: hier in Nederland hebben we een poldercultuur, een cultuur van de 'gulden middenweg'. In de topic over https://www.fatsforum.nl/topic/spiritueel-nihilisme]spiritueel nihilisme[/url] heb ik meermaals uiteengezet dat de natuur geen middenweg kent (en de natuur is mijn leermeester). De natuur kent polariteit en dualiteit, waarbij twee tegenovergestelde energieen (mannelijk en vrouwelijk van aard) elkaar proberen te vinden in een zoektocht naar evenwicht. Als dit evenwicht eenmaal bereikt wordt, vinden de twee polen elkaar in het midden en heffen ze elkaar op. Perfectie is dus dood en onbeweeglijkheid!

Het gaat in het leven om perfectionering door ervaring! Deze ervaring gebeurt op basis van contrasten, door het opzoeken van extremen. Je weet niet wat licht is als je de duisternis niet hebt verkend. Je weet niet wat goed is als je het kwaad niet heb bestudeerd. Je weet niet wat waarheid is als je niet door leugens heen kunt prikken.

De 'gulden middenweg' levert geen waarheidsvinding op, de waarheid ligt NIET in het midden, de waarheid ligt aan weerszijden van het midden. Met politieke correctheid kun je elke discussie monddood maken en de term is dan ook afkomstig uit het communisme. Angst om minderheden voor het hoofd te stoten is in ons 'tolerante' Nederland volop aanwezig en juist dit legt de kiem voor idioten als Wilders, die zegt wat veel mensen denken maar ondertussen een heel andere agenda heeft.

Als ik als 'moderator' dus niet neutraal ben, dan is dit om een reden. Het gaat hier om de WAARHEID. Ik heb deze niet in pacht, maar vertel hem wel zoals ik hem zie, op basis van voortdurend onderzoek. Termen als 'neutraal', 'compromis', 'politiek correct', 'nihilistisch' e.d. passen niet bij mij. Want, zoals gezegd, de waarheid ligt NIET in het midden. Wie zich in het 'veilige' midden begeeft, begeeft zich in een vacuum, een leegte, waarin alles mogelijk of onmogelijk is, de basis van creatie. Daarom kent de Schepper zichzelf niet, want als je alles kunt zijn wat je maar wil, wie of wat ben je dan eigenlijk? Onze rol hier op aarde is onszelf leren kennen en daarmee onze Schepper, op basis van polariteit en dualiteit, de tegengestelde principes van de materiele natuur, onze moeder (mater). Wat dat betreft hebben de Hindoestanen het bij het rechte eind met hun groet 'namaste', waarmee ze aangeven dat ze de Schepper in hun medemens herkennen.

Voor wie mij niet meer kan volgen, onthoud dan dit: waarheid vind je door persoonlijke ervaring (intuitie) op basis van contrasten en NIET door klakkeloos iets van een ander aan te nemen, incl. mijn woorden. Je moet ZELF op onderzoek uitgaan!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.762
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan