De relatie tussen mensen en varkens

fatsnotbad

Administrator
Forumleiding
Uit het boek van Price:
De Polynesiërs stappen niet opzij om wie dan ook te laten passeren, vanuit hun overtuiging dat, toen de wereld geschapen en bevolkt werd, zij de eersten waren die werden geschapen, daarna het varken en ten slotte de blanke mens.
Toen ik de vertaling van dit boek maakte, beschouwde ik deze opmerking als een teken van hoogmoed en arrogantie van de Polynesiers. Nu begin ik te begrijpen waarom dit wel degelijk letterlijk moet worden genomen. Blijf doorlezen en dan snap jij het ook.

We hebben het hier met een zekere regelmaat over varkensvlees en waarom sommige religies de consumptie van varkensvlees verbieden, als zijnde 'onrein'. Er zijn vele theorieen over wat hier precies mee bedoeld wordt. Een zo'n theorie stelt dat varkens genetisch te dicht bij de mens staan. Ook weten we dat als varkensvlees wordt gefermenteerd (wat traditioneel over de hele wereld eeuwenlang wordt gedaan) het wel OK voor consumptie is. De enzymen en bacterien veranderen het varkensvlees nl. genetisch, waardoor er geen conflict meer bestaat met menselijke genen.

Of gaat het hier specifiek om BLANKE genen? Bij mij begon dit lichtje te branden tijdens het bekijken van deze lezing van Phil Valentine, wat mij betreft tot nu de beste die ik van hem heb gezien. Vanaf ongeveer 1:22:00 legt Valentine haarfijn de genetische verwantschap tussen varkens en het blanke ras uit, zonder een spoor van racisme (als je tenminste open staat voor deze informatie als blanke).

Het is een onmiskenbaar feit dat het blanke (Arische) ras het meest gedegenereerde mensenras is. Wij koloniseren de complete planeet en dwingen alle andere rassen zich te conformeren aan onze normen. Wij voerden de kruistochten, wij voeren de oorlogen en vormen complete wereldrijken. Ik moedig je aan om kritisch te kijken naar je eigen culturele, historische en zelfs genetische achtergrond. Ik vind het verhelderend om eens een niet-Kaukasisch gezichtspunt te krijgen!

Mike
 
Mike, wat ik weet van de geschiedenis van India, is dat de oorspronkelijke bevolking een donkere huidskleur had en zeer vredelievend was.
Deze bevolking is ingelijfd door blankere oorlogszuchtige rassen die via het kastenstelsel de oorspronkelijke donkerkleurige bevolking van dat land heeft ingelijfd.
De oorspronkelijke religieuze teksten van India komen van de oorspronkelijke bevolking, niet van de barbaarse en oorlogszuchtige bezetters van dat land.
 
De meest briljante denkers hebben een donkere huidskleur (en worden er regelmatig voor vermoord door blanken). De meest briljante sporters hebben een donkere huidskleur. De meest briljante artiesten hebben een donkere huidskleur (en worden ook regelmatig vermoord). Mensen met een donkere huidskleur zijn over het algemeen ook mooier, hoewel er zeer zeker ook fraaie exemplaren onder de blanken kunnen rondlopen. Blanken (incl. ikzelf) jatten zwarte muziek (in mijn geval blues), zelf missen we kennelijk de originaliteit om voortdurend nieuwe muziekstijlen uit te vinden. De meest spectaculaire kerkdiensten worden door donkerkleurige mensen gehouden, die van blanken zijn dodelijk saai. Er zijn talloze voorbeelden te geven, waaruit blijkt dat wij parasiteren op donkerkleurigen of hen koloniseren.

Mike

 
Ojee,nog een aantal uren en dan is mijn IF voorbij en ik verheugde me op mij organen curry met oa een varkenshart erin.

Ik zal maar eerst een zalm op de huid gebakken eten en de curry voor later bewaren.Kan ik eerst de video bekijken en dan beoordelen hoe zich de daarin geuitte meneingen verhouden tot mijn heerlijke curry.

Let wel ,ik zeg beoordelen.Eten doe ik de curry toch maar dam misschien met een andere kijk op de zaken.

ad
 
Dat wij een gedegenereerd ras zijn kan ik mij deels in vinden. De meest briljante artiesten hebben een donkere huidskleur (en worden ook regelmatig vermoord).

Persoonlijk vind ik dat het westerse ras heel wat briljante artiesten kent. Bach, Beethoven, kunstenaars zoals Rembrandt. In steden verwonder ik mij altijd over de prachtige architectuur. Ik vind dit een lastige discussie.

 
Niks ten nadele van Bach, Beethoven en Rembrandt, maar zwarte artiesten gaan veel dieper. De blanke kunst is meer vanuit het hoofd, de zwarte kunst meer vanuit de onderbuik.

Mike

 
Ik denk dat je er wel zeker van kunt zijn dat er zonder zwarte muziek nooit geen beatles of stones geweest zouden zijn. Maar zijn er eigenlijk zwarte schilders? Van Gogh, Gaugain, Picasso, de musea hangen vol met blanke meesters. Je kunt toch bezwaarlijk zeggen dat dat vanuit het hoofd kwam? Opera, zijn er zwarte componisten? Pucini, Verdi, Giordano ik zou eerder zeggen onderbuik dan hoofd.
Wat moderne muziek betreft kan ik zo 10 blanke albums van de laatste 10 jaar opnoemen die me mijn hele leven zullen bijblijven, maar zwarte? Ze zullen er vast zijn maar ik zou ze niet kunnen noemen.
En wat zegt het dat de klassieke zwarte keuken, het soulfood vol zoetigheden is, honeyglazed vlees en noodles?
Wat ik me wel afvraag, er is net iets over klassieke muziek in dwdd, hoe komt het toch dat er tegenwoordig niks meer bij komt, men speelt altijd maar diezelfde oude stukken en al wat nieuw is lijkt zo voorbij te gaan. En wat er aan kunst bij komt is moderne kunst, gimmick-achtig.

 
Wat moderne muziek betreft kan ik zo 10 blanke albums van de laatste 10 jaar opnoemen die me mijn hele leven zullen bijblijven, maar zwarte? Ze zullen er vast zijn maar ik zou ze niet kunnen noemen.

You haven't lived! Zwarte artiesten die life-changing zijn:

Donny Hathaway
Bill Whithers
George Clinton
Sly & the Family Stone
James Brown
Stevie Wonder
Curtis Mayfield
Gill Scott Heron
Jimmy Smith
Kenny Burell
Freddie King
BB King
Albert King
Magic Sam
Otis Rush
Muddy Waters
John Lee Hooker
T-Bone Walker
Elmore James
Bobby Bland
Junior Parker
Roy Brown
Robert Johnson
Etta James
Prince
Michael Jackson
Count Basie
Sam Cooke
Otis Redding

Moet ik nog even doorgaan? ik doe dit uit mijn hoofd. Ik kan zo mijn platenkast induiken en je nog veel meer namen geven!

Mike

 
Voordat dit tegen mij wordt gebruikt en ik beschuldigd word van 'zelfhaat':

Ik ben volkomen tevreden met het feit dat ik een gedegenereerde, moderne blanke mens ben. Het is wat het is. Het beste wat ik kan doen is zo goed mogelijk proberen te achterhalen wat onze voorouders, die een veel hoogstaandere cultuur hadden, wisten. Ik voel me ook niet schuldig over het feit dat ik als blanke bluesmuziek speel. Ook dat is wat het is. De muziek spreekt tot me en ik spreek via de muziek. Ik heb respect voor hogere culturele uitingen, waar en van wie ze ook vandaan komen en parasiteer er niet op. Het is wat het is en ik doe wat binnen mijn vermogen ligt om zuiver te zijn en te blijven. Daarin past geen zelfhaat, waarbij ik mezelf op m'n kop geef voor het feit dat ik blank ben. Het is wat het is. We hebben iets goed te maken naar de wereld en ik hoop dat ik hierin een positieve rol mag spelen.

Mike

 
I get your point, maar ik kan hier een lijst met blanke groepen en artiesten naast zetten die mijn leven veranderden. Zou het iets bewijzen?

 
Mijn punt is dat die blanke artiesten weliswaar goed zijn en getalenteerd, maar a) niet half zo diep gaan en b) muziek beoefenen die gejat is van oorspronkelijke zwarte muziek. Elvis Presley maakte 'rock & roll' populair, wat eigenlijk zwarte rhythm & blues was. Elvis deed dit overigens uit liefde voor die muziek en had geen slechte bedoelingen, maar mijn punt is dat hij niet de oorspronkelijke vertolker was van dit soort muziek. En Elvis had zeker emotionele diepte, maar opnieuw had hij dit overgenomen van zwarte artiesten.

Mike

 
Dat veel populaire blanke muziek voortkomt uit zwarte muziek ben ik met je eens, hoewel ik dat toch nog wat anders vind als jatten, en of je emotionele diepgang kunt overnemen van iemand anders dat weet ik ook zo net nog niet.
Dat zwarte muziek dieper gaat ben ik niet met je eens. Ik hou zelf nogal van country en muziek die daaruit voortkomt en dat is toch een vrij blanke aangelegenheid, als ik moet kiezen tussen BB king of Johnny Cash moet ik niet lang nadenken. Ik zou er dus ook geen wedstrijd van willen maken.

 
Ik heb niets tegen country en dat is inderdaad een variant op blanke Europese folkmuziek. Niks mis mee, als je het mij vraagt. Johnny Cash gaat absoluut ook diep. Waylon Jennings is mijn favoriete country-artiest, een vriend van Cash. Het is ook geen wedstrijd, maar je begrijpt mijn punt duidelijk niet.

Laten we even buiten de artiesten gaan kijken naar inspirerende sprekers die de wereld hebben veranderd en daarvoor zijn omgebracht. MLK, Malcolm X, ik noem maar een paar namen. Jij zult dan weer met enkele goede blanke sprekers aankomen, maar de donkergekleurden gaan DIEPER.

Dat doen ze cultureel ook. Ik heb het niet over huidige, verziekte cultuuruitingen, maar over de hoogstaande culturen die te vinden waren in Afrika, India en in het midden-oosten. Het gaat vele malen hoger en dieper dan onze blanke cultuur die al heel lang al heel erg ziek is en nu ook hun cultuur heeft verziekt en verstoord. Als je dit niet ziet of wilt zien, dan is een discussie hierover zinloos.

Mike

 
Zou het komen doordat donkere of kleurrijke mensen misschien van oorsprong dichter bij de natuur staan, en daardoor beter geaard zijn?

Nog even wat de varkens betreft, daar begon de topic mee; Er zijn in Nederland meer varkens dan mensen. Ongelooflijk.

 
Ik ben het best met je eens dat wij blanken weinig oorspronkelijkheid hebben. Aan de andere kant is er wel die rijke schilderkunst, nu weet ik niet of er geen zwarte schilders waren, of dat ze er niet zijn omdat ze de kans niet kregen. Blanke literatuur, Celine of Dostojevski, zijn die schatplichtig aan zwarte cultuur?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb er geen enkel probleem mee genetisch verwant te zijn aan een varken. En ik zie ook wel dat de gemiddelde zwarte mens een veel betere wapf bouw heeft op dezelfde arme suikerrijke voeding als waar wij blanken op wegteren. Maar om toe te geven dat zwarte muiek dieper gaat als blanke muziek zou ik het moeten voelen, en dat doe ik niet.

 
Zou het komen doordat donkere of kleurrijke mensen misschien van oorsprong dichter bij de natuur staan, en daardoor beter geaard zijn?

Of zou het komen omdat we eigenlijk een donkere huidskleur en zwart haar horen te hebben? Dit past precies op een Weston Price-forum. Price schreef vol bewondering over de donkerkleurige volkeren. Ook over de blanke, maar hij was ronduit lyrisch over de Afrikanen, de Aboriginals, de Maori's en de Polynesiers. Uit zijn woorden blijkt niet alleen grote bewondering voor hun gezondheid, maar ook voor hun cultuur en hun spiritualiteit. En waarom? Omdat deze DIEPER gaat en HOOGSTAANDER is dan de blanke cultuur en spiritualiteit. Dit citaat over het verschil tussen de blanke en de Indiaanse spiritualiteit spreekt boekdelen:

De cultuur en de beschaving van de blanke zijn materieel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “Hoeveel eigendom heb ik voor mezelf vergaard?”
De cultuur van de roodhuid is spiritueel van aard. Zijn maatstaf voor succes is: “In hoeverre ben ik dienstbaar geweest voor mijn volk?”
De beschaving van de blanke is een mislukt experiment. Zij valt zichtbaar om ons heen uiteen. Zij heeft op alle fronten gefaald. Wie afgaat op resultaten, kan deze stelling onmogelijk weerspreken.
— Ernest Thompson Seton

Overigens ben ik hier eerder al eens op ingegaan:

https://www.fatsforum.nl/topic/reactie-menselijke-blauwdruk#post-3032 (en verder)

Mike

 
Maar om toe te geven dat zwarte muiek dieper gaat als blanke muziek zou ik het moeten voelen, en dat doe ik niet.

Dat komt omdat blanken in hun hoofd zitten en niet in hun onderbuik. Ik voel het gelukkig wel.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan