Daniëlle, van wap kom ik aan?

Hallo allemaal,

Ik ben Danielle en ik ben 30 jaar. Ik heb 2 pprachtige dochters kort na elkaar gekregen mmet de nodige complicaties. Hierop volgde een burn-out. Voor mij was het dieptepunt hhiervan exact een jaar geleden. Inmiddels gaat het veel beter. Mede dankzij een andere baan, andere afspraken thuis en uiteraard een nieuw voedingspatroon/leefstijl. Ik begon begeleid met paleo. Het afgelopen jaar heb ik me verdiept in Weston Price. Met veel plezier, want metname goede lekkere kaas miste ik.
Ik eet nu 3 weken "volledig" volgens weston price:
's morgen vaak bakje een lekkere yoguhrtsmoothie met rauwe yoghurt, creme.fraiche, slagroom, kruiden en een gekookt ei er bij.

Als lunch eet ik vaak beestenbottensoep
En als avond bijv eten rode kool met kokosmelk, verwarmde appel met honing kaneel en gekruid hacheevlees (in flink wat rauwmelkse.roomboter).

Ik hoop op dit forum het volgende te leren:
* Hoe kan ik wap introduceren in een gezin dat gewend is om te eten vokgens de schijf van 5 (thuis gaat het bij man en kinderen voor 80% goed, bij anderen lukt t nauwelijks)
* hoe houdt ik het betaalbaar? Kefir, rauwmelkse yoghurt en boter, goed vlees en vis is vaak prijzig. Hoe kan ik hier creatiever mee om gaan?
* ik ben, sinds een maand, wat aangekomen. Metname rond mijn buik. Hoort dit erbij? En gaat dit er op den duur weer van af?

Liefs Daniëlle
 
Oh, vergeet ik nog... Ik start de dag met sole. Voor elke maaltijd drink een glas water met appelazijn. En ik vul mijn voeding aaan met levertraan, mariadistel, selium, bijnierextract, tryfaan en teunisbloem
Dit heb ik geleerd adhv boeken en sites over bijnieruitputting.
 
Ik begon begeleid met paleo. Het afgelopen jaar heb ik me verdiept in Weston Price. Met veel plezier, want metname goede lekkere kaas miste ik.

Uiteindelijk komt iedereen uit op Weston Price. :)

Vraagje: hoe at je voor je nieuwe voedingspatroon?

Mike
 
Dag Danielle,

Eerst en vooral welkom op het forum. Hier een heel herkenbaar verhaal met betrekking tot de dip na de geboorte van je 2 kinderen vrij kort na elkaar.

De gewichtstoename kan duiden in de richting van te traag werkende schildklier al dan niet in combinatie met een oestrogeendominantie.

In sommige gevallen kan er een overgevoeligheid voor bepaalde voeding ten grondslag aan de klachten liggen. Zie hiervoor bijgaande link
http://exendo.be/wp-content/uploads/2014/02/De-nutritionele-oorzaken-van-burn-out-en-bijnieruitputting.pdf

Elk geval is verschillend. Wat kan helpen is toevoegen van jodiumrijke voeding aan je menu en het inzetten van chlorella als ontgifter. Andere mensen dienen bepaalde bewerkte en soms ook onbewerkte voedingsmiddelen uit hun menu te schrappen om een voedselovergevoeligheid te omzeilen.
 
Voordat ik met Paleo begon en dus ook tijdens mijn zwangerschappen at ik zo beperkt mogelijk suiker. Ik at havermout met plantaardige melk, vaak salades met vis en avocado en 's avonds dingen als zelfgemaakte sspagetti, stampotten, aardappel, vlees en groente of rijst met.roerbakgroente. Een hele ommezwaai gemaakt dus :)

Bedankt voor je advies Vivianne. Ik ga het lezen. Ik wil WAP graag een kans geven, ik voel me er lekker bij en haal veel informatie vanaf www.voedingisgezondheid.nl. Leuke bijkomstigheid, mijn dochter van 3 kan haarfijn uitleggen waar melk vandaan komt. Ze gaat graag mee naar de boer in de buurt voor echte verse rauwe melk :)
 
Ik ben nu 30 jaar. Tot mijn 25e had ik wisselende periodes van "gezond" (geen zuivel, veel groentes en geen tarwe) afgewisseld met "lekker.boeiend allemaal" periodes. Dus vaak naar de kroeg, friet en snacks metname aardappels als hoofdingrediënt in de avond.

Ik ben na mijn zwangerschappen nog eens 8 kilo afgevallen in 8 mnden tijd. Ik weeg nu 74 kg bij 1.78. Ik heb een normaal postuur en erg energiek persoon. Wandel graag met onze hond, combineer bokslessen met meditatieyoga (sindskort) en werk 3,5 dag.in de week op het hbo. Hahaha, volgens mij een behoorlijk compleet beeld :)
 
Destijds amandelmelk of ricemilk. Zelfs nog eens oatmilk gevonden. Via blog degezondemama leerde ik dat we oa hierdoor te weinig vetten binnen kregen. Mijn dochter had ook steeds honger (toen 1,5 jr), af en toe haalde ik dus rauwe melk. Sinds 3weken drink ik het dagelijks
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan