Crash? Hallo ik ben Jenny

Jenny

New member
Hallo allen,

Ik heb de laatste maanden het alleen lezen forum van onder tot boven gelezen, evenals vele discussie onderwerpen meegelezen. Dit wekte mijn interesse om meer vlees, rauwe zuivel en vet aan mijn voeding toe te voegen. Veel vet is voor mij in het geheel nieuw vanwege de brainwash dat vet slecht is en ik heb nog nooit margarine op en bak en braad rommel heb ik ook nooit gebruikt omdat ik dit te geraffineerd vond. Het vet dat ik dagelijks binnen kreeg bestond uit een beetje olijfolie om in te bakken en uit kaas.

Na een darmreiniging en parasietenkuur in juni 2014 voelde ik mij als herboren. Dit duurde slechts kort want in oktober van dat zelfde jaar begon ik vermoeid te raken. Eind 2014 ging ik meer eieren eten. In januari 2015 voegde ik veel kokosolie en olijfolie toe. Hierna trokken we ook wekelijks boullon van botten (rund) en sinds 3 weken nuttigen we rauwe melk, kefir en yoghurt (niet te veel geloof ik zelf) en sinds kort ook bio. slagroom. Geen zoet fruit meer en kh iets geminderd.

Sinds we aan de rauwe zuivel zijn heb ik wat klachten gekregen. Ik vraag mij dus af of het door de zuivel komt of dat dit toeval is. Rauwmelkse kaas en eieren eten we al maanden. Ook de rest van mijn voeding is voor mij niet nieuw. Bewust heb ik het ook zeer rustig aan gedaan. Ik drink ook geen liters zuivel per dag.

Ik zal eens neerzetten wat ik zoal eet om zodoende inzicht te krijgen wat ik wellicht niet juist doe en of het niet te veel of te weinig is. Ik ben het spoor een beetje bijster voor me zelf. Ik dacht namelijk dat ik toch op de juiste weg zat.

Misschien moet ik er even bij vermelden dat ik 1 meter 60 ben en 53 kg weeg. De laatste tijd ben ik niet aangekomen en ook niet afgevallen. De reden dat ik dit noem is ook vanwege een vraag. Er wordt veel gesproken over 100 gr. droog gewicht kh. Geldt deze richtlijn zowel voor een man van 2 meter als voor een kleine vrouw? Dit lijkt mij namelijk niet!

Mijn dagmenu ongeveer als volgt:

6:30 half glas sole met halve citroen en flinke scheut olijfolie
kwartier /half uur later: 1 mok kefir (250 ml) en een glaasje slagroom

9:00 1 zure grote appel

11:30 1 a 2 snee zuurdesembrood met 2 in veel kokosvet gebakken eieren en wat keltisch zeezout en soms wat bio mayo (hierin zit heelaas wel ruwe rietsuiker en zout) dus ikkan het beter niet gebruiken.met een glas melk (200 ml)

15:00 een mok vol yoghurt met een theelepel sole(250 ml) met soms een avocado of 3 paranoten of gekookt eitje

18:00 een warme maaltijd die ik met het gezin mee eet. Bijvoorbeeld nassi, groenten vlees en 1 aardappel of eengevulde soep gemaakt van beestenbottenboullon bijvoorbeeld harrira, linzensoep of groentesoep met een snee desem brood en een desertlepel kokosolie voor wat extra vet. en soms wat slagroom na (zonder zoetmiddelen). Bij deze maaltijd gebruik ik kh in de vorm van witte rijst of aardappel.

Tussendoor drink ik sterrenmix, rooibosthee, water. Voorafgaand aan de lunchen diner drink ik een half glas water met 2 eetlepels rauwe appelazijn. Smorgens neem ik ook een halve multi van plantina, acerola vit. c (4 stuks), magnesiumpoeder 2 schepjes en soms wat spirulina.

Sinds ik op deze manier eet ervaar ik de volgende klachten:

-ineens heb ik rosacea op mijn neus (knalrood, wat aangeeft dat het maagzuur niet voldoende toereikend is ondanks de appelazijn/citroen)
-de zuivel boer ik na ongeveer 2 uur na de maaltijd nog steeds op. Wat mij doet denken aan toen ik nog visolie gebruikte. Sommige merken boerde ik ook nog lang op, andere niet.
-De hele dag een zeer onaangename smaak in mijn mond (idee dood vogeltje, niet zuur)
-soms wazig zicht
- totaal geen concentratie. Ik zat laatst in een vergadering en had op een gegeven moment geen idee waar het over ging. Ik kan tevens mijn werk af en toe niet meer fatsoenlijk uitvoeren.
- de hele dag een verzadigd gevoel maar toch lijkt de rest van mijn lijf aan t geven dat ik moet eten (slapte)
- voortdurend moe, en niet een beetje maar echt KAPPOT moe!
- gisteren toen ik uit de douche kwam had ik twee rode grote vlekken op mijn rug precies ter hoogte van de nieren
-koude rillingen (zoals bij koorts maar geen koorts)
-algehele malaise
-super sjagerijnig en overgevoelig.

Ik ga ik prima naar het toilet (geen diarree of opstipatie)
en ik slaap fantastich, maar het oorzakelijke hiervan bevalt mij niet, aangezien ik om een uur of 3 smiddags compleet instort en al om half 8 naar bed ga de laatste dagen.

Hiervoor at ik biologisch en smorgens havermout, smiddags 2 sneetjes brood en het zelfde aan avond eten. Toen had ik hiervan geen last.

Wel heb ik na mijn derde zwangerschap ongeveer de helft minder haar als dat ik altijd had, lijd ik al 30 jaar aan extreme hooikoorts in het graspollen seizoen en heb ik 15 jaar last van chronische urticaria en sinds enkele jaren pms klachten. Verder geen klachten/ziektes.

Het is een beetje een onsamenhangend verhaal geworden maar ik ben niet zo'n talent in uitleggen :)
Gaat hier iets met de vertering helemaal fout? Of is dit ontgifting? Of is het dat ik zo moe wordt van de rouwe zuivel? Herkend iemand dit? Het lijkt mij namelijk sterk dat in 3 weken tijd ik ineens de klachten heb die lijken op bijnieruitputting.

 
Welkom Jenny,

Laat de zuivel eens weg en kijk wat er gebeurt, dat lijkt mij het eenvoudigst.
 
hoi tanja,
Bedankt! inderdaad erg logisch om te doen om uit te vinden of het echt aan de zuivel ligt!
 
Een klacht mag dan schijnbaar 'ineens' optreden, er zit altijd een (verborgen) geschiedenis achter. Als ik lees dat je extreme haaruitval hebt gehad na je laatste zwangerschap constateer ik een trage schildklierwerking a.g.v. hormonale uitputting door de zwangerschap. Tel daarbij op langdurige hooikoorts (bijnieren) en nog een aantal andere klachten en je snapt hopelijk dat het al enkele decennia niet goed zit met je hormoonbalans. De eiwit- en vetrijke WAPF-voeding valt dan letterlijk niet goed en wordt de spreekwoordelijke druppel die een toch al overvolle emmer doet overlopen.

Mike
 
De hormonen ga ik zeker ook verder proberen te helen of in elk geval ondersteunen. Omdat ik niet 100 dingen wil uitproberen heb ik een afspraak met Marijn gemaakt om te kijken welke producten voor mij het beste zijn hierbij te gebruiken. Na 2 dagen geen slagroom en wel rauwe zuivel heb ik bovengenoemde spijsverteringsklachten al niet meer ervaren!
Wellicht is slagroom dan te zwaar. Hoewel ik geen last krijg van eetlepels olijfolie of kokosolie van de lepel.
 
Nou, mooi dat je het lek zo snel boven hebt, misschien verdraag je wel rauwe of gefermenteerde room.
 
Volgens Marijn testen heel veel mensen ook zwak op gepasteuriseerde, slagroom, yoghurt en kaas vd koe.
 
Wat mij zorgen maakt is:



Smorgens neem ik ook een halve multi van plantina, acerola vit. c (4 stuks), magnesiumpoeder

Die Multi zal wel synthetisch zijn en dat is pure rommel die je beter kan vermijden. Het verschil tussen synthetische en natuurlijk vitaminen vinden we in het boek 'supplementen onder de loep' van Brian Clement. Een aanrader voor ieder die dit verhelderd wil hebben. In het kort gaat het erom dat synthetische vitaminen en anorganische mineralen het lichaam juist beroven van essentiële stoffen omdat het lichaam daar te zeer mee aan de slag moet om er iets nuttigs van te maken. In principe zijn het nog eens geen vitaminen en mineralen net zoals vitamine C (ascorbinezuur) niet de totale vitamine Cis. Dat is maar de uiterlijke kopie van de echte natuurlijke die vergezeld is van allerlei andere stofjes die als geheel werkt. Een mooi voorbeeld hiervan vinden we op http://doktercandida.nl/het-gevaar-van-synthetische-vitamines ( dit is gebaseerd op het werk van Brian Clement). En magnesiumpoeder dient citraat te zijn en vitamine C natuurlijk. Deze zijn te verkrijgen via:

- http://www.leefbewust.com/webwinkel...en/natural-multivitamine-90-softgel-capsules/

- http://www.natuurwebwinkel.com/producten/vitamine-c/acerolabes-poeder/ (gebruik hiervan ongeveer 16.5gr/dag)

- http://www.natuurwebwinkel.com/producten/magnesiumcitraat/

En kijk eens of je ergens aan rauwe geitenmelk kan komen. Is beter dan die van de koe en daar drink ik zo'n 3 liter van per week zonder enig probleem en men kan er ook perfect de beste kefir van maken. Voor goede kwalitet (de meeste kefirs zijn slechte kwaliteit) vinden we op http://www.melkkefir.nl/ . (na de opstart oogst ik in één week tijd liefst 10gr extra kefir en het smaakt geweldig)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan